#1
|
|||
|
|||
Rempedaal te diep - APK
ik heb weer eens ruzie met de apk meester
volgens hem zit het rempedaal te diep het is eigenlijk niet veel anders dan altijd maarja (en vorige jaren ook zo door hun goedgekeurd) 2 keer trappen pedaal hard, motor aan zakt weg (zoalst hoort) vasthouden pedaal, hoogte blijft zelfde (dus geen lek?) hij beweert dat hij hem tot de aanslag krijgt getrapt vind ik knap want mij lukt dat niet, op een gegeven moment blokkeren de wielen al en ik voel geen aanslag. Nu de vraag, er zit de standard hoofdremcilinder op (20mm alst goed is) de achterklauwen zijn ooit door een vorige eigenaar vervangen voor girling38 (ipv standaard 36) voor zijn VW2 klauwen hoeveel verschil maakt een 22mm t.o.v. de 20mm HRC in pedaaldiepte? of valt er nog wat te stellen qua pedaalslag? (niet dat de vrije slag veel is..)
__________________
HeliosBlauw past bij jou. |
#2
|
||||
|
||||
Naar een andere keurmeester gaan voor hij je hoofdremcilinder aan puin trapt.
__________________
Audi S3 8L 270 pk 400 nm Waarom moet je bij een auto die op diesel of benzine rijdt, toch ook gas geven? |
#3
|
|||
|
|||
bij thuis rijden vanmiddag niet opgelet maar kom er net achter dat ie dat dus al voor elkaar heeft
pedaal gaat nu langzaam zakken bij rustig intrappen $#^%$&@$* back ontopic: hoeveel scheelt het in pedaalhoogte tussen 20 en 22mm ?
__________________
HeliosBlauw past bij jou. Last edited by Losha : 24-04-2014 at 20:51. |
#4
|
|||
|
|||
22mm wordt normaal alleen gemonteerd bij ombouw naar grotere remmen (of org. 16v vanaf 10-'88) ivm meer vloeistof verplaatsing, denk niet dat het je pedaalhoogte verandert.
|
#5
|
||||
|
||||
Heeft ie dan weer mooi voor elkaar die keurmeester,nooit meer heen gaan als ik jou was.
__________________
Audi S3 8L 270 pk 400 nm Waarom moet je bij een auto die op diesel of benzine rijdt, toch ook gas geven? |
#6
|
||||
|
||||
je zegt dat hij hem tot de aanslag getrapt krijgt.
Bedoel je daarmee de bodem? want al heb je weinig remdruk, voor apk mag hij de bodem niet raken, alles daartussenin is goed. |
#7
|
|||
|
|||
tussen 20mm en 22 mm maakt kwa hoogte niet veel uit ben zelf ook van 20 naar 22 gegaan en er is weinig verschil
|
#8
|
||||
|
||||
Wat m20vt al zegt dat de 22mm vaak gebruikt wordt voor grotere rem ombouw. Direct resultaat haal je met een grotere rembekrachtiger. Bijv. Van een gti 16v of een golf4 oid..
|
#9
|
||||
|
||||
20, 22, 48 of 60mm de groote van de hrc heeft niets met je pedaalstand te maken.
Het goed ontluchten van het systeem zou het probleem op moeten lossen. |