|
|||
|
|||
Compressie JH motor
Middag,
Even een vraag, afgelopen zaterdag compressie gemeten bij mijn MK1 Cabrio uit '87. Hierin zit een 1.8 liter JH motor inzit. Vanaf de distri zijde gaf de meter aan; - cylinder 1: 12 bar - cylinder 2: 12,5 bar - cylinder 3: 12 bar - cylinder 4: 12 bar Nu mijn vraag en die zal misschien heel dom zijn maar toch ik stel hem, hoe weet ik nu of dit normaal is. Of terwijl, is het blok versleten of niet? Ik heb de test gedaan omdat ik dus wil weten is dit blok waard om in te investeren of moet ik opzoek naar iets anders. De auto heeft 223.000 duizend gelopen. Op internet vind ik compressie verhoudingen zoals 9,0 :1. Hoe moet ik dit lezen en hoe vergelijk ik mijn test welke in bar uitgedrukt is naar deze verhoudingen. Alvast bedankt voor de hulp !!!! Groeten Mario |
|
||||
|
||||
Compressieverhouding is anders als de compressie die je meet. De compressie die jij meet is in mijn ogen erg mooi.
Zowiezo een hele mooie waardes over alle cilinders, een weinig verschil onderling. En 12 is ruim voldoende.
|
||||
|
||||
Idd mooie waardes voor een motor met deze km stand
|
|
||||
|
||||
Ik zeg doen, mooie tor!
|
|||
|
|||
Ik vind het ook mooue waardes
Zeker voor een blok met deze km stand. Ik zou hier wel tijd en geld in steken om er nog way mooiers van te maken |