Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23-03-2014, 13:54
bbs_rs bbs_rs is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 12
Default KR nokkenas in PL blok

Hallo!

Ik ben frank en heb sinds kort een Mk1 Jetta met 1.8 16v motor (PL).

Nu heb ik gelezen dat een inlaatnokkenas van PL minder lift en timing heeft dan een KR nokkenas. (200 graden vs 212 graden en 8.8mm vs 9.6mm peak lift). http://www.clubgti.com/showthread.p...-camshaft-study

Mijn vraag:

Is het de moeite waard om deze te wisselen? (ben al in bezit van KR as)

Hoe gaat de KE Jetronic hier verder mee om? In theorie lijkt me dat er gewoon meer lucht "gemeten" wordt en dus automatisch genoeg brandstof wordt ingespoten? Of moet er nog iets worden aangepast?

Ook zie ik dat de ABF nokkenassen nog meer lift en timing hebben. Past dit probleemloos in een KR/PL kop?
Reply With Quote
  #2  
Old 23-03-2014, 14:15
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

In de search valt altijd wel wat te vinden hier

http://www.volksforum.com/forum/sho...ht=abf+nokkenas
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum