#1
|
||||
|
||||
Olie lampje
Naar aanleiding van het opruimen van mn Polo sdi(die meer problemen had dan ie groot was)ben ik gaan zoeken naar een echte VW ...wilde eigenlijk een mk1 maar is een mk2 1.3 met nz motor geworden,ook goed.
Nu het probleem met deze motor....als ik een 40 km gereden heb dan gaat in de lage toerentallen(stoplichten e.d.), het olie lampje branden ,een beetje knipperen,geef ik een streepje gas dan is het weer weg. Hij doet dit dus alleen met volledig warm gereden motor. Met koude motor niets aan de hand. De olie is 10w40. Ik heb net een knikje gezien in het gele draadje op de low sensor(denk ik). Ook heb ik de zoemer es gehoord een enkele keer...ben gelijk gestopt en na ff wachten het oliepeil gecheckt en stond mooi op peil. Moet ik mij zorgen maken??? gr Mike. |
#2
|
||||
|
||||
Overigens nog een vraag...het onderfront van mk2 is dat gebout of ergens gelast.
Gedeelte onder de grill bedoel ik waar ook je motorsteun op de balk vast zit . Alvast bedankt voor reply's. |
#3
|
|||
|
|||
Hier is al veel over geschreven, even zoeken. Maar begin eens met beide sensoren vervangen. En verse olie kan nooit kwaad. Even meten = weten
__________________
Golf MkI, 1.4 aex, 268 nokkenstok en spaghetti uitlaat! |
#4
|
||||
|
||||
Oke ...maar toch raar dat er op de kop 2 dezelfde oliedrukschakelaars zitten...ze hebben iig alle 2 dezelfde kleur zwart...
|
#5
|
||||
|
||||
Als je echt niet vertrouwd laat dan je oliedruk meten in de garage. De kans dat een oliepomp aan het overlijden is is aanwezig.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |