#1
|
|||
|
|||
us lights
ik had een vraag of die us lights ook voor de A.P.K. er op mogen zitten?
__________________
Golf 1979 1.6 polo sedan 1991 1.0 Sold |
#2
|
||||
|
||||
Als je auto origineel geen amerikaan is dan ga er maar vanuit van niet !
Maar als je er even een schakelaar tussen bouwt dan zet je ze gewoon uit.
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#3
|
|||
|
|||
Rij er nu 3 jaar mee,en 3 keer zonder problemen mee door de APK !
|
#4
|
||||
|
||||
Ik haal ze ook altijd even los voor de APK, ga het risico niet nemen dat de auto daarop afgekeurd kan worden. Ik heb dit gewoon gedaan dmv een stekkertje. Zo is het makkelijk los te halen zodat de knipperlichten het weer normaal doen.
__________________
My EX-project: Golf MK1 G60 |
#5
|
|||
|
|||
kan je daar een foto van maken?
groeten michael
__________________
Golf 1979 1.6 polo sedan 1991 1.0 Sold |
#6
|
||||
|
||||
idd ik verkoop ze ook en geef altijd de tip om de draad die aan je stadlicht komt',
met een stekkertje te monteren. kun je hem zo los klikken geen gezeur met apk etc ,mvg sjaak
__________________
alles komt ooit goed |
#7
|
|||
|
|||
Voor de apk is het afkeur alleen wij doen er ook niet moeilijk over.
Als er een steekproef komt knippen we even de draad door of halen het stekkertje even los.
__________________
Jetta mk2 |
#8
|
|||
|
|||
Hangt er dus waarschijnlijk vanaf wat voor garage je hebt, eentje die alles strikt volgens de regels doet, of zoals de laatstgenoemde door patjetta
__________________
Vroeger: Polo 86c, Golf 3 2.0 8v. Nu: Seat Leon 1.8 20vT |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
klopt . dus ik zeg altijd gewoon stekkertje er tussen en je hebt geen gezeur. mvg sjaak
__________________
alles komt ooit goed |
#10
|
|||
|
|||
dankje voor de reactie denk dat het zo wel moet lukken maar kan toch beter die kabel die je door knipt een stekker tussen maken
en de rode en gele draad zodat ik hem er ff tussen weg kan pakken?
__________________
Golf 1979 1.6 polo sedan 1991 1.0 Sold |
#11
|
||||
|
||||
Even oud topic omhoog halen..
Was vandaag met m'n VW Fox bij de RDW om een toelatingskeuring en APK keuring uit te voeren, kreeg ik afkeur op de US-lights aan de voorzijde. Wat ik van de keurmeester begreep, zijn US lights ofwel stadslicht in NL enkel toegestaan als ze wit of geel licht geven, niet oranje dus. In hoeverre is dit nu waar? Ik kan me voorstellen dat je geen aftermarket spul op je europese auto mag hobbieen waardoor het min of meer een kermis aan de voorzijde van de auto wordt, maar hoe zit het precies met originele amerikaanse auto's? Ik kan er uiteraard ook voor kiezen om een wit richtingsaanwijzersglaasje aan de voorzijde van de auto te installeren, maar mogen richtingaanwijzers wel wit licht geven, of moet dat ten alle tijde oranje? |
#12
|
|||
|
|||
Klopt, verlichting aan de voorzijde mag wit tot ambergeel uitstralen. Knipperlichten in knipperlichtfunctie mogen oranje zijn...
BMWs, Volvo's etc komen weg met oranje verlichting aan de voorzijde door het niet oranje, maar ambergeel te noemen. Dit ligt er erg dicht tegenaan en daardoor komen ze er wel mee weg. Er zijn genoeg auto's af fabriek afgeleverd met verlichting die ook aan de voorzijde oranje/ambergeel uitstraalt. Bij de RDW gewoon even loshalen. Er wordt overigens geen onderscheid gemaakt tussen europese auto's en amerikanen, bij amerikaanse auto's moet het ook uitgeschakeld worden of vervangen door een wit lampje... Al met al, de RDW zal idd afkeur geven, dus gewoon even loshalen of een schakelaar in je dash maken... Als je vragen hebt, weet je me te vinden! |
#13
|
||||
|
||||
Voorlopig ga ik alle us-lights en richtingaanwijzers aan de voorzijde voorzien van wit glas, daarmee moet die vast door de keuring komen! Bedankt voor de info!
|
#14
|
||||
|
||||
hallo
als ik mijn us lights setjes verkoop zeg ik er altijd bij een stekkertje er tussen te plaatsen. dan heb je geen gedoe met apk of evt politie mvg sjaak
__________________
alles komt ooit goed |
#15
|
||||
|
||||
Mijn 3C heeft witte knippers voor, met oranje reflector. Ik heb de zgn "US" aangevinkt en deze branden nu voor 18% mee oid. In feite heb ik US-lights maar hier is de auto niet op afgekeurd bij de TUV (Woon in DE). Op vwpassat.nl zijn er velen die ook dezelfde optie hebben aangevinkt, maar geen problemen hebben ondervonden bij de Nederlandse APK.
Misschien dat de 3c een wat nieuwere auto is, maar dit zou toch geen problemen mogen geven? Of omdat de knippers standaard op die plek zitten, ze er niet moeilijk over doen?
__________________
Groeten! 3C Variant 2.0TDI | Oo__--__oO | KONI | LEDER | Lid van PMA . . . . Proud member of the "SilberBlue Arctic Monkeys" SBAM . . . . |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Ik weet zo ff niet het nummer van deze regel, maar je mag idd vóór witte knipperlichten hebben! (en achter rode ) Met witte knippers vóór zou het probleem dus opgelost zijn, wat betreft het hebben van US-lights, echter... Iedereen vind nu juist die oranje kleur zo cool en typisch USA!
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
#17
|
||||
|
||||
in de USA noemen ze dit running lights.
de oranje pinkers branden dan oranje als er geen richting aangegeven word. de laatste tijd rijden er hier veel ingevoerde GMC en Chevy Vans en deze hebben bijna allemaal witte pinker i.p.v. oranje.
__________________
Audi A4 Avant Porsche 944 |
#18
|
|||
|
|||
us lights mogen niet, heb er bekeuring voor gekregen, en bij apk deden ze hem er ook om afkeuren
gr antoine |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Waar zet je die schakelaar? zodat je pinkers normaal branden als je ze uit zet?
__________________
Golf 1 CL 1.6D 1983 |
#20
|
|||
|
|||
Bijvoorbeeld in de zwarte draad. Je kunt in je interieur een tweepolige schakelaar plaatsen. 1 kant naar massa onder je dash. 1 kant naar je motorruimte en die sluit je aan op beide zwarte draden van de modules.
Mocht je meer vragen hebben -> info@uslights.nl sta altijd voor je klaar. |