|
||||
|
||||
Uit- en inpersen van rubbers
Voor mijn audi wil ik diverse rubbers van het subframe en wielophanging vervangen, alleen ik krijg die krengen er met geen mogelijkheid uit. En straks moeten er ook nog nieuwe in
Moet dat allemaal met een pers oid? Vaseline? Hoe doen jullie dat?
|
||||
|
||||
Met een pers idd.. Zo klaar
|
|||
|
|||
Pers, of in de bankschroef, of een draadeind, beetje innovatief zijn.
|
|||
|
|||
nieuw rubber beetje invetten met bandenvet of dreft en hij glijd er zo weer in
|
||||
|
||||
Als je het oude rubber met rand er niet uit krijgt:
rubber eruit snijden en het metalen randje met een ijzerzaag doorzagen (zaag even los en er doorheen halen). Die tip kreeg ik van een oude rot in het vak, en werkt altijd |
|
||||
|
||||
Nieuwe rubbers deed ik eerst altijd met een goeie lik vet en een dop in de bankschroef, tegenwoordig heb ik zon setje bij de automaterialenboer gehaald met een draadeind en diverse adapters, werkt ook prima
|
|
||||
|
||||
paar uur in droogijs(krimpen) en dan monteren.....of
een complete nieuwe draagarm,die kosten de wereld ook niet.
passat 1.6D cl 1984(my daily) seat arosa 1.4 for sale.... passat 1.6 1999 (daily wife) Last edited by johan8vplus : 16-03-2014 at 12:24. |
|
||||
|
||||
Bedankt voor de tips, inmiddels zijn alle rubbers (8 stuks) eruit. Koste veel gezaag, gesnij en geram. Maar het is gelukt! Nu de boel laten stralen en poedercoaten, en achter nieuwe rubbers aan