#1
|
|||
|
|||
NickScheffel
Hallo allemaal,
Ik ben Nick Scheffel 22 jaar oud. Rijd nu al een tijdje in Volkswagen auto's rond en het werd wel eens tijd me aan te sluiten bij een forum. In 3 jaar tijd heb in een VW Polo 1.4 uit 2001 gereden, een VW Golf mk4 1.6 uit 1998 en tot op heden rijd ik rond in een Golf MK1 1.1 uit 1982 Hierboven de MK1 die ik 4 weken geleden gekocht heb en zoals er altijd voorkomt is dat je weer dingetje eraan moet doen om het naar je zin te maken. Voor degene die goed naar de foto kijken hiernaast staat een VW T2 Amescador Ik heb bij de garage al het volgende laten doen: Beurt ( grote ) Nieuwe bougie slangen Nieuw contact punt + condensator Velgen gespoten Nieuwe banden Nieuwe pakking kleppendeksel en olie vul dop De auto is afgesteld en rijd prima zodra de motor warm is. Nu heb ik het volgende probleem en dat is als de motor koud is en je op pad gaat hij stottert tot aan dat die warm is. Nu is de grote vraag waar aan zou dit kunnen liggen in de hoop jullie mij dit te kunnen vertellen. Ik zat zelf te denken aan de kleppen opnieuw te stellen met de In/uitlaat momenten. Zelf ben ik A technisch als het maar zijn kan op het gebied van Autotechniek |
#2
|
|||
|
|||
Welkom!
__________________
Mk1 '1983 |
#3
|
||||
|
||||
Hallo Nick ook welkom hier op het forum je hebt een leuke golf en er zijn hier genoeg mensen die je willen helpen
__________________
Mensen met verstand rijden een VW. |
#4
|
|||
|
|||
Woohh mooie bus heb je!
|
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Maar je golf ziet er ook super uit. Als ik een golf 1 zie slaat mn hart 3 slagen over en als k een vw bus zie maar 1 slag. Goeie keus heb je gemaakt. |
#6
|
||||
|
||||
Leuk golfje, Italië import is't niet?
Dat hij wat hortend loopt is eigenlijk een kwaaltje van de 1.1's. Misschien heeft de wagen wat langer stil gestaan, dan is het meestal een kwestie van los rijden. Maar daarnaast zijn er nog een paar dingen waaran het kan liggen. (Je hebt handmatige choke neem ik aan? En die gebruik je ook?) Je hebt twee type ontsteking voor de golf 1.1. Die van Bosch, die zijn onverwoestbaar, en die van Franse makelarij (ben de naam even kwijt), die geven altijd miserie. Als je er zoeen hebt steken, kun je hem het best vervangen door een exemplaar van Bosch. Meestal ligt het aan de ontsteking. Maar, het kan ook de choke afstelling zijn. Wellicht moet hij wat "meer choken", is simpel af te stellen. Vraagbaakje erbij en je komt er wel uit. Als laatste moet je weten dat een 1.1 altijd wat onrustig loopt, ze dartelen wat. Misschien is het daarom nodig om je stationair iets omhoog te schroeven. Als je bij warme motor wel netjes stationair hebt, dan ligt het bij de choke (mits je ontsteking in orde is, begin daar maar eens. ) |
#7
|
||||
|
||||
Waar heb je golf vandaag, kenteken komt me bekend voor
__________________
Quote:
|
#8
|
|||
|
|||
Kleppen zijn ondertussen gesteld bleek dat de motor zelf ook niet helemaal goed was afgesteld ofzo iets. Distributie riem gesteld en daarna kleppen en ontstekking. Rijd nu voorlopig als een zonnetje.
En op deze zit inderdaad nog een handchoke even stukje rijden en kan naar een paar honderd meter al weer uit. In inderdaad uit italie je kan het zien aan de knipperlichten aan de voorkant op de zijkant helaas. Maar wel weer iets speciaal wat je niet veel ziet. Zaterdag de eerste meeting ermee in zandvoort Deze auto komt bij sandra en maurice vandaan van vw classic centrum in schagen Misschien dat er nog meer mensen komen van jullie zoja tot dan! Bedankt voor jullie reacties Last edited by NickScheffel : 10-04-2014 at 22:41. |
#9
|
||||
|
||||
Welkom.
|