Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 01-03-2014, 15:28
Golf1TD Golf1TD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 63
Default 1.6 EG gti blok in golf 2 1.6 automaat?

Hallo,

Ik had de vraag of het mogelijk is om een 1.6 gti blok van een golf 1 in mijn golf 2 1.6 automaat te leggen.

Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft op het forum.
De computer kabelboom en spinnenkop ect zitten bij de gti motor.
Is dit zo op de originele zekeringkast aan te sluiten?
Kan mijn automaatbak de 110 pk aan?

Mvg,

Rune Hulsebosch
Reply With Quote
  #2  
Old 01-03-2014, 16:16
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,661
Default

alles is mogelijk natuurlijk, maar waarom gebruik je niet gewoon de handgeschakelde bak?
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #3  
Old 01-03-2014, 17:25
Golf1TD Golf1TD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 63
Default

Hallo,

Ik vind de automaat fijn rijden,
Mijn vraag was dus meer met motorsteunen, uitlaat ect.
En of de automaten bak er dus zo op kan.
Heb ik ook een opvoerpomp nodig in de tank?
Het zou mooi zijn als iemand een lijstje voor me zou willen maken met wat ik nodig ben.

De computer is alleen voor de motor en injectie lijkt me?

Mvg,
Rune Hulsebosch
Reply With Quote
  #4  
Old 01-03-2014, 18:41
golfcabriolet's Avatar
golfcabriolet golfcabriolet is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,557
Default

computer op een EG motor???
EG heeft toch meganische injectie.
__________________
VW Golf 4 Cabriolet.
VW Golf 1 oettinger 8v GTI 1983.
Reply With Quote
  #5  
Old 01-03-2014, 19:14
Golf1TD Golf1TD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 63
Default

Het is een motor uit een usa cabrio, weet niet of dit verschil maakt

Mvg,
Reply With Quote
  #6  
Old 01-03-2014, 19:36
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Geen idee maar normaal heeft een EG geen computer

opvoerpomp onder de tank heb je idd nodig niet in volgens mij.
Steunen passen allemaal 1 op 1
Automaatbak er onder laten en je ziet gauw genoeg of dit een probleem gaat geven bij de 110PK
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #7  
Old 01-03-2014, 20:02
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,362
Default

je kunt ook een soort stijgpijp in de tank..of iets fabriceren,en daar een pomp met hoge opbrengst aan hangen..bij een Golf 1 gti hangt de benzinepomp onder de auto samen met de accumulator
de pomp zou je kunnen schakelen over het contact..omdat een GTI er een relais tussen heeft zitten dat de pomp uitschakelt bij het over de kop gaan..
het zou in principe moeten kunnen als je uitlaatspruitstuk en motorsteunen overzet..
de motorkabelboom zou ook moeten passen..
verder moet je het vliegwiel overzetten en mischien ook de startmotor..

zal allemaal kunnen ...alleen ...waarom?
Reply With Quote
  #8  
Old 01-03-2014, 23:20
Kevert's Avatar
Kevert Kevert is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 397
Default

Die automaatbak kan het prima aan hoor , het is niet bijzonder veel meer pk dan bijvoorbeeld een 1.8rp 90pk. Die bak is ook de zelfde als die aan een 1.6 75pk hangt, er zijn er ook genoeg geweest die met een nokkenas en carburateurs ook gewoon nog de automaat bleven rijden wat ook wel op dat vermogen komt van een 1.6eg.
Reply With Quote
  #9  
Old 02-03-2014, 00:30
Golf1TD Golf1TD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 63
Default

Dat is goed om te horen, is er nog meer winst uit 1.6 met pierburg 2e2 te halen dan? Aangezien je zit met afstellen.

Ik had ook al de weber vervangingskit overwogen maar deze motor kost nog niet de helft dus vandaar dat ik dit als zeer rieele optie zie.

Bent het gehannes met de pierburg maar zat.

Mvg,
Reply With Quote
  #10  
Old 02-03-2014, 08:27
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

Ik zeg: eg met weber vervangingskit lijkt me een leuke combi...
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum