#1
|
|||
|
|||
rookt extreem
Beste mensen,
Ik zit met het volgende probleem. mijn golf mk3 1.4 abd rookt extreem en verbruikt koelvloeistof. weet ookwel dat het normaal dan de koppakking is, maar kan er geen enkele andere reden zijn ? er zat ook teveel olie in het blok. |
#2
|
|||
|
|||
Te veel olie is kan een rede zijn, dan krijg je blauwe rook.
Koelvloeistof geeft witte rook..en als deze koelvloeistof verbruikt zou ik het zelf eerst hierin zoeken.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Als de kans groot is dat het de koppakking is, niet te lang mee wachten, koelvloeistof kan gaan invreten in je blok, en dan is het ipv. Een dag werk een 3 tientjes voor een nieuwe koppakking-> 3 dagen werk en 450 voor een nieuw blok
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#4
|
||||
|
||||
Als je klepseals op zijn gaat hij ook roken verklaart alleen niet het
koelvloeistof verlies
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#5
|
||||
|
||||
Proberen zsm een goede diagnose te stellen.Je kan nl. ook waterslag krijgen als je koppakking goed lekt. Dan houdt je drijfstang het niet en drukt krom of knapt.
|
#6
|
|||
|
|||
bedankt voor jullie reacties,
ik moest de wagen verplaatsen dus ik keek ng eens effe of ik niets kon vinden. ik heb vastgesteld dat er veel druk op de kvs staat en er komt rook uit (http://img26.imageshack.us/img26/348/naamloos11.png darmpje 5 ) dus effe zonder luchtfilter en deksel gereden :p maar verschoot erwel van dat hy beter reed. maar moest helaas stoppen doordat hy te warm werd Last edited by rolling : 22-02-2014 at 20:08. |
#7
|
|||
|
|||
help me aub :o kan het golfje niet missen en hb gn geld om hem te vervangen !!
|
#8
|
|||
|
|||
ik las net :
Het is de taak van de carterventilatie dit vocht af te voeren, maar dat lukt alleen als het dampvormig is. Zolang de temperatuur in de motor en in het ventilatiesysteem onder het dauwpunt (ongeveer 70°C) ligt, zal de waterdamp als water condenseren. Dus als er vele korte ritten worden gemaakt, hoopt er zich een grote hoeveelheid water in het motorblok op. Dat kunnen wel één of meer koffiebekertjes zijn. Olie drijft op water, dus zit het water onderin de carterpan. Als het koud is, bevriest het water. Zodra de motor loopt, ontstaat er een fikse beweging in de carterpan met als gevolg dat het ijs voor de aanzuigzeef van de oliepomp komt te zitten. Nu hoeft er niets naars te gebeuren, want er is een oliedruksensor. Helaas blijkt dat het waarschuwingslampje genegeerd wordt en dan ontstaan er problemen. Uiteraard kan ook het vocht in het carterventilatiesysteem bevriezen met als gevolg dat er een overdruk in de motor ontstaat. Een lekkende oliekeerring of een weggeblazen klepdekselpakking of olievuldop kan dan het gevolg zijn. VW levert een verwarmde carterventilatie die een groot deel van de problemen voorkomt. Veel van het vocht condenseert namelijk in de slangen vanaf het kleppendeksel en loopt vandaar terug de motor in. Let dus op mayonaisevorming en wijs de klant op het risico van korte ritjes. zou dit bij mij ook het probleem zijn ? |
#9
|
|||
|
|||
Kijk eerst naar je koelsysteem!!
Loopt heet en verliest koelvloeistof, dat is genoeg rede lijkt mij. Uit de carterontluchting komt altijd damp, zeker meer als normaal als je oliepeil een stuk te hoog staat !! Zou me niet druk maken om condens vorming. Even een vraagje --> ga en kun je hem zoizo zelf repareren ?? Is je antwoord nee --> stop met gokken wat het kan zijn en breng hem naar iemand die er verstand van heeft Wat voor kleur is de rook ??
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 Last edited by Spierings : 22-02-2014 at 21:05. |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
ik ken helaas niet alles om dan ook alles te repareren. maar heb geen 2 linkerhande ! rook is wit ? |
#11
|
||||
|
||||
Kijk ook eens naar je olie. Is deze grijs? Dan zit er kvs doorheen. Stop dan ook met rijden. Komt je drijfstanglagers en de rest van je onderblok niet ten goede.
|
#12
|
|||
|
|||
Quote:
er is geen kvs bij de olie, pijl blijft hetzelfde |
#13
|
|||
|
|||
zal niet veel verschillen met de mijne Last edited by René : 23-02-2014 at 11:41. Reason: mooi he, die youtube viewer |
#14
|
|||
|
|||
Quote:
btw ishet normaal dat de carterontluchting niet alleen rookt maar ook broebelt (percies aant koken) http://www.youtube.com/watch?v=k8Ue...eature=youtu.be Last edited by rolling : 22-02-2014 at 21:58. |
#15
|
|||
|
|||
Witte rook is meestal door de koelvloeistof, als hij zo erg rookt zou ik er zeker niet meer mee rijden...
Je hoort de carterontluchting goed, maar maak hem eens goed schoon. (lijkt ook veel olie resten te zien. Verder vind ik de motor in het laatste filmpje niet gezond klinken, lijkt wel een diesel Maar dat kan ook door het matige geluid komen.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#16
|
|||
|
|||
Quote:
ishet moeilijk om de carterontluchting proper te maken ? zou dat de oorzaak zijn ? (+ thermostaat was kapot) |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
thermostaat kan wel kapot zijn, maar hierdoor kan hij niet gaan roken.
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#18
|
|||
|
|||
Quote:
termostaat was kapot. daarna is die begonne |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
oh op die manier, ik zou de auto toch maar eens naar een garage brengen, je zegt ik heb het geld er niet voor om hem te maken, maar dadelijk draai je je motor kapot en dan heb je dus gewoon helemaal niks meer...
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#20
|
|||
|
|||
Waarschijnlijk is de koppakking kapot gegaan door een kapotte thermostaat. Als ik jou was had ik m toch ff naar de garage gebracht voor een juiste diagnose, dwz dat ze ff een HC-tester in het kv-reservoir moeten drukken, zo kan je vrij goed zien of er verbrandingsgassen aabwezig zijn in de kv. Zo ja, dan zal je toch echt de kop eraf moeten trekken. Het gegok en gespeculeer over de oorzaak zoals je nu doet, schiet niet op, en kan je uiteindelijk je hele motor kosten. Laat r iemand met de juiste ervaring en apperatuur naar kijken, laat dat een half uurtje kosten, bij mij in de garage betekend dat, 0,5 x 42, + 5 voor materiaal = 26€ ex btw. Weet je tenminste wel met wat meer zekerheid waar je aan toe bent.
Succes!!
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! |