#1
|
||||
|
||||
schroefset en stabi bora!
hallo
iemand hier ervaring met een schroefset voor een bora uit 99. ze zeggen dat je dan de stabilisatorstangen ook moet vervangen bij een verlaging van meer dan 4cm is dit ook nodig? en welke set kun je het best kopen voor een betaalbare prijs? |
#2
|
|||
|
|||
even de search gebruiken. kom je een hoop tegen denk ik.
|
#3
|
||||
|
||||
heb ik net gedaan en staat wel wat bij dat er veel gekloot wordt met die stabistangen, wanneer ze wel moeten en wanneer de originelen.
Ik snap het systeem nog niet helemaal maar dat kom ik wel tegen als ik hem ga verlagen. staat niet veel over welk setje nu goed is! |
#4
|
||||
|
||||
Hey,
Heb een Bora van 2000 met een KW Schroefset. Als je echt laag wil gaan raad ik je aan om de hele stabilisator stang te vervangen en niet van die koppelstukjes te gebruiken. Dan heb je het in 1x goed. Ik heb dat in het begin niet gedaan, dus bleef maar klote! |
#5
|
||||
|
||||
Ik zal je proberen het wat duidelijker uit te beelden,
Zo is het standaard, de stabi loopt over de aandrijfas door, dus op het moment dat je de auto naar beneden schroeft komt de as omhoog en loopt hij tegen de stabi aan. Met een andere stabi, bijvoorbeeld 1 van een v6 loopt hij onder de as door zodat hij niet tegen je as kan komen als je stevig verlaagt. Hoop dat het wat duidelijker is zo, Heb eventueel wel de nr's van volkswagen van de v6 stang en de rubbers. Gr. |
#6
|
||||
|
||||
Hallo
Ik zelf heb ook een bora En ja die wil ik ook gaan verlagen. Maar wat mag die stabi kosten bij de dealer gr |
#8
|
||||
|
||||
vindt ik best mee vallen die prijs
|
#10
|
||||
|
||||
hey boss
netjes dat je het zo goed uitlegt met foto's!!! bedankt Het is inderdaad duidelijk nu, hoe ver heb jij hem of had je hem verlaagt? en was het er makkelijk onder te zetten? |
#11
|
||||
|
||||
De stabi zelf is er voor mij makkelijk onder er te zetten zet hem gewoon op me werk op de brug, dus dat was het probleem voor mij niet
En op de eerste foto is de auto wel al wat naar beneden geschroeft. Je kan het ook oplossen met verstelbare stabi stokjes, had ik eerst ook maar als je echt lager wil als bv. cm of 5.5 a 6 dan hebben ook die geen zin meer. Het makkelijkst is gewoon andere stabi, zo kom je nooit met problemen en echt een hele dure uitgave is het ook niet. Gr. |
#12
|
||||
|
||||
Mischien dat je hier nog wat aan hebt http://volksforum.com/forum/showthr...schroefset+bora
__________________
Voor ramen blinderen kun je altijd pmen!! |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
thnxx richard, had ik ook gelezen toen ik op de search optie zocht, toen kwam ik jou topic ook tegen. gr |
#14
|
||||
|
||||
Heeft iemand voor mij de nr's van de v6 stang + rubbers die je op de laatste foto ziet?
__________________
Golf MK4 GTI 1.8 T Golf MK3 GTI 16V ABF (Verkocht) |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
ik zou Boss even een pm sturen die kan je waarschijnlijk wel helpen. succes |
#16
|
||||
|
||||
1x 1JO 411 305 AD (stang)
2x 1J0 411 314 (rubbers) 2x 1J0 411 336 (beugels)
__________________
www.dubclub-online.nl |
#18
|
||||
|
||||
Danku
__________________
Golf MK4 GTI 1.8 T Golf MK3 GTI 16V ABF (Verkocht) |
#19
|
|||
|
|||
Quote:
Domme vraag waarschijnlijk, maar dit lijstje is dus ook plug and play voor een tdi ? Heb nu verstelbare koppelstangen maar rechts toch behoorlijk last van aanlopen... |
#20
|
||||
|
||||
De stabi van een V6 is echt een goed idee, simpel & relatief goedkoop, waarbij je echt niets afdoet aan het rijgedrag...
Mss zijn er andere meningen maar het probleem oplossen met koppelstukjes vind ik echt niks. Als je voor de bovenstaande onderdelen gaat kan je hem er zo onder schroeven.
__________________
Audi S3 sportback, 310pk Past Cars: - Audi S3 sportback, 300pk, full black - Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm] - Golf 3 M-TDI |