#1
|
||||
|
||||
Golf 1 Hemel volgorde
Ik ben toe aan het plaatsen van mijn hemel, heb alleen de auto compleet gedemonteerd gekocht en weet nu niet in welke volgorde je de hemel gaat plaatsen.
Sowieso begin je met de hemel zelf lijkt mij, maar hoe/waar overlappen dan de a, b en c stijlen? (eventueel met foto zou helemaal geweldig zijn!) Alvast bedankt!
__________________
- Golf Mk1 GTI Pirelli W65 Heliosblau (Project) MyPolo.nl - Dé Polo website van Nederland. |
#2
|
||||
|
||||
Bij mij paste de B-stijl niet goed, doek was vrij breed. Daardoor spant het niet goed bij men b stijl en zit het daar ook goed gelijmd.
Hier is een reeks van foto's. Vond het maar een rot klusje.. Zat meer als 50u werk in. Maar dat komt ook omdat ik hier absoluut geen ervaring in heb. Eerst hemel, stijlen als laats. Syle heeft ook nog goeie foto's, daar heb ik in der tijd gebruik van gemaakt |
#4
|
||||
|
||||
|
#5
|
||||
|
||||
Ehm, bijna helemaal juist. De C-stijl gaat eerst, dan de hemel zelf en als laatste de B- en A-stijl. Als je originele stukken hebt of in ieder geval juist op maat gesneden exemplaren merk je vanzelf hoe het moet komen zitten, bij gebruikte "zet het zichzelf". Je voelt aan of het nog wat moet schuiven. Lijmen alleen aan de terug geslagen randjes, niet meer, dat ziet er niet zo netjes uit. Dan een aanhanger aan klemmen, wasknijpers of gewoon een aantal achterklep rubbers of die trimms die in de portieren zitten erover schuiven en laten drogen. Binnenkort is er bij mij ook weer een aan de beurt. Wat nog help is een föhn erbij houden als je een gebruikte zet. Dan wordt hij echt veeeeel soepeler.
Succes! |
#6
|
||||
|
||||
Idd bak met deur carrosserie rubbers aan bonken knippen.
Dan kan je alles al vast zetten met de rubbers en hier en daar nog wat schuiven voor dat je het permanent vast lijmt. Ik heb toen bison-tix gebruikt om alles vast te lijmen. Ik be trouwens voor begonnen zo naar de zijkant en dan de achterkant. Geen idee of dit de manier is maar het was wel mijn manier
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#7
|
||||
|
||||
C stijl eerst, dan heb ik dat verkeerd
Nu het hier toch over gaat, bestaan er helemaal zwarte zonnekleppen? |
#8
|
||||
|
||||
Ja, voor de GTI bestaan de geheel zwarte, relatief lastig te vinden, maar niet onvindbaar.
|
#9
|
||||
|
||||
Kijk heren, bedankt voor de hulp zo ver. Zijn er meerdere mensen die kunnen beamen dat de hemel plaatsen van voor naar achter het best gaat zoals Style zegt?
Moet er verder nog iets tussen de stijlen en de bekleding of gaat dit er "bloot" tegen aan? Ik heb overigens een nieuwe set van Newtonn gekocht.
__________________
- Golf Mk1 GTI Pirelli W65 Heliosblau (Project) MyPolo.nl - Dé Polo website van Nederland. |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
thanks |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Bloot tegenaan heb ik gedaan. Tja, zoals ik al zei, ik ben in het midden begonnen. Ik zou zeggen, begin der eens aan, je zal zelf wel zien wat er van komt |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Nogmaals zo heb ik het gedaan of het de manier is geen idee maar zo kreeg ik het beste voor elkaar Gewoon beginnen, met de klemmetjes hoef je nog niks te plakken kan je schuiven wat je wilt ,zo lang je niks knipt komt het van zelf in de goede vorm. Het is een geduldig werkje Hoe je het ook draait en keert het is een k.t werk Quote:
Idd bloot tegen aan
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#13
|
||||
|
||||
Bloot ertegen inderdaad. Scirocco heeft wel een laag schuim, net wat netter, maar bon off-topic, sorry
Voor- of achteraan beginnen ligt aan de klus. Ik heb een hemel waar ze achter dat omgeslagen flapje hebben afgesneden, die moet toch gewoon terug want ik heb geen ander van die structuur en hij is verder heel netjes. Dan begin ik achteraan en rek ik de rest met de föhn net zolang op tot het past. Anders zou ik ook vooraan beginnen omdat je daar een bolling hebt en achter niet. |
#14
|
||||
|
||||
eerst in de lengte van de auto spannen , zo dat de togen wel mooi recht op staan doe dit ook zo geleidelijk mogelijk dat de togen ook recht blijven
span de voorruit en de de achterzijde ook direct een beetje naar de zijkanten omdat je de je dat later ook bij de zijkanten doet , zo voorkom je dat er later weer plooien in komen door het spannen naar de zijden. als het een skai-hemel is kun je dit voorzichtig verwarmen met een fohn, dan rekt het makkelijker MAAR DOE DIT WEL VOORZICHTIG. knippen doe je pas tijdens het lijmen (tix-contact lijm) |
#15
|
||||
|
||||
Nuttige informatie van iedereen, echt super heren!
De togen moeten dus zo recht mogelijk staan? ze staan nu heel licht gebogen.. (hemel hangt er nu los in.. )
__________________
- Golf Mk1 GTI Pirelli W65 Heliosblau (Project) MyPolo.nl - Dé Polo website van Nederland. |
#16
|
||||
|
||||
Beetje crappy foto, maar het is gelukt! Enige minpuntje aan de imitatie set van Newtonn is dat er toch iets te veel stof aanwezig is, dit is zo ver mogelijk verdeeld en wat echt te veel was naar achter gewerkt en zo goed mogelijk weg gefohnt!
Wij hebben ervoor gekozen om eerst de A, B en C stijlen te bekleden omdat dit een mooier resultaat gaf bij het overlappen van de stof van de hemel (de hemel is dunner materiaal dan de stijlen en zo zie je dus minder opstaande rand). Toch minimaal 8uur werk geweest!
__________________
- Golf Mk1 GTI Pirelli W65 Heliosblau (Project) MyPolo.nl - Dé Polo website van Nederland. |
#17
|
||||
|
||||
het zit er verdomd strak in, super netjes!
|
#18
|
|||
|
|||
Idd erg netjes gedaan
|
#19
|
||||
|
||||
Ziet er goed uit zo!
Maar heb je nu ook aan de binnenkant van de deurkader geplakt? EDIT, maakt helemaal geen ruk straks haha foutje |
#20
|
||||
|
||||
Ziet er goed uit swinz ,makkie toch
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |