#1
|
|||
|
|||
hoeveel breder plus onderstel???
Zoals ik in de titel al vermeld....
Hoeveel breder is nou eigenlijk een plus onderstel?? Vr6 enzo?? Ten opzichten van een 1.6 4 gaats zeg maar?? Ik ben namelijk wel erg benieuwd wat het nou scheeld...... Groetjes |
#2
|
||||
|
||||
Ik dacht helemaal niets..
Zelf heb ik hier thuis 3 goljes met een plus onderstel (gti en vr6 allebei van na '96) En 1 cabrio van '97 (golf 3 wel) met ook een plus onderstel, deze is 4-gaats. En als ik bijvoorbeeld wielen wissel van die cabrio naar een normale golf, dan staan ze even ver naar buiten.. |
#3
|
|||
|
|||
Ja oke........ waarom zegt iedereen dan dat het breder is??
Sorry ik snap er niks meer van!! Ik bedoel ook golf 3 4-gaats of 5-gaats! Maar goed ik weet niet wat er nou waar is!! Last edited by jo_vr6 : 23-02-2012 at 17:43. |
#4
|
||||
|
||||
Ik wil zo weleens voor je nameten hoe breed het onderstel is, heb er toevallig eentje op 4 carjacks staan zonder wielen.
|
#5
|
||||
|
||||
Plus onderstel is wel degelijk breder.. Volgens mij scheelt het zelfs 15mm in totaal of zelfs per kant.
Op mijn corrado 16v had ik een set wielen geplaatst die mooi in de kasten viel op de vooras. Op de Vr6 stak het gigantisch buiten de kast
__________________
Bmw e61 530d touring |
#6
|
|||
|
|||
Hahaha nou snap ik er echt geen reet meer van!! Haha die zegt van wel en die zegt van niet! Hahaha
maar is een golf onderstel gelijk aan een corrado onderstel? Wel vervelend! Maar goed als het echt breder word op me golf 3 dan word het echt niks!! Haha |
#7
|
|||
|
|||
golf 3 onderstel is breder dan corrado
maar tss golf 3 4-bout en golf 3 5-bout onderstel zat volgens mij geen verschil |
#8
|
||||
|
||||
Het plus onderstel is van na '95.
Volgens mij moet ik idd terugkomen op wat ik eerder had verteld, deze zijn denk ik toch breder. Ik had beloofd nog even de maten te posten, heb eerlijk gezegd nog niet gemeten dus dat zal ik zo eens even doen. |
#9
|
|||
|
|||
plus onderstel : vooras is 2 cm breder , achteras is gelijk
altijd 5 gaats en schijfremmen achter . |
#10
|
|||
|
|||
Huge kick
Weet ook iemand overige verschillen in uitlijning te benoemen? Bijvoorbeeld camber, caster, kpi etc En de homokineten, zijn deze ook steviger geconstrueerd? Is elk mk3 5 gaats onderstel ook een plus onderstel? Verdere specifieke verschillen, ik ben erg benieuwd naar wat er aan info beschikbaar is, ik kan niet veel vinden op het web hierover. |
#11
|
|||
|
|||
|
#12
|
|||
|
|||
In het begin was dat plus onderstel een optie. Niet iedere gti heeft een plusonderstel. Ik heb er vele gehad en er was qua bouwjaar geen touw aan vast te knopen.
|
#13
|
||||
|
||||
Dat dacht ik dus ook.
Want ik had dus een mk3 uit '97. Gewoon 4x100. Maar deze had aan de voorkant dezelfde draagarmen als m'n GTI en VR6. Dus ook dezelfde breedte. Vandaar dat ik dacht dat ze wellicht ook in 4x100 geleverd waren? Of op de latere/laatste golf 3 serie?
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#14
|
|||
|
|||
Ik had een '94 gti met plusonderstel en daarna nog ergens een '97 met plus en tussendoor een aantal '93 t/m 96 zonder plus.
|
#15
|
|||
|
|||
Quote:
je hebt ook de bolle draagarmen van een passat, dat is met een ouderwetse stabi, oude type fuseekogel en breedte van een gewone golf 3 draagarm. hoeveel de spoorbreedte tussen plus en gewoon scheelt weet ik niet, plus kogel staat ook schuin naar binnen en een gewone recht op. |
#16
|
|||
|
|||
Ik heb laatst een tdi van 1997 gesloopt. Deze gad ook het plus onderstel met steek 4x100.
Er is mijn inziens geen touw aan vast te knopen. |
#17
|
||||
|
||||
Plus onderstel en gewoon onderstel zijn gewoon even breed bij een golf 3. Er zit alleen verschil in de constuctie. Denk aan de fusee kogel die naar binnen staat bij een plus onderstel, andere et waarde van de wielen bijvoorbeeld.
Corrado's staan op een golf 2 platform en daarom hebben alle corrado's, behalve vr6, dus ook golf 2 spoor breedte. Naar mijn weten zijn plus onderstellen alleen met 5x100 uitgevoerd maar hoor toch regelmatig dat mensen 4x100 tegenkomen. Of die weten gewoon niet wat een plus onserstel is
__________________
History Vw Jetta 1.8 '88 Vw Corrado g60 '89 Vw Golf mk3 1.8 '92 Vw Golf mk3 Vr6 '94 Vw Caddy 1 1.6d '90 Huidig Vw golf mk2 2.8 '91 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464 |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
Zoals ik al zei heb ik ze weleens naast elkaar gelegd, kan geen enkel verschil zien behalve dan dat de steek 4x100 of 5x100 was. 'oudere' golf 3 onderstellen met 4x100 zagen er wel anders uit dan deze onderstellen. Dus wellicht zijn er bij de laatste mk3's plus onderstellen gebruikt maar wel met 4x100? Of hoe is dit anders te verklaren? De golf met het onderstel waar ik het over had is nieuw gekocht, dus nooit in de loop der jaren gewisseld van onderstel of iets dergelijks..
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#19
|
|||
|
|||
Quote:
Dit zijn dus de golf 3 draagarmen naast elkaar gehouden (normaal en plus?) @ Rondekker1983: Dan doel je dus op de middenconstructie en niet op het gedeelte bij de naaf waar de wielen komen te 'hangen'? Of bedoel je dat bij die lange draagarm de fuseekogel aan de binnenkant zit ipv buiten zodat je uiteindelijk misschien nog op dezelfde spoorbreedte zit? Ben wel benieuwd |
#20
|
||||
|
||||
De naaf waar het wiel tegen aan zit is bij een plus onderstel iets breder maar dat wordt op gevangen door een hogere et waarde zodat je op de zelfde spoorbreedte als een normaal onder stel uit komt.
Dus als je het zo bekijkt is een plus onderstel breder. @ sven: Nou ja het zou best kunnen dat het zo is maar ben het zelf nooit tegen gekomen. Dus hoop het dan graag een keer te zien.
__________________
History Vw Jetta 1.8 '88 Vw Corrado g60 '89 Vw Golf mk3 1.8 '92 Vw Golf mk3 Vr6 '94 Vw Caddy 1 1.6d '90 Huidig Vw golf mk2 2.8 '91 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464 |