#1
|
|||
|
|||
G40 Supercharger vs. Turbo
Wat zijn de voor- en nadelen ten op zichte van elkaar bij een Turbocharger (G60 g-lader, Eaton compressor) en een Turbo?
|
#2
|
||||
|
||||
turbo,,, turbogat plots vermogen wat versnellingsbakken sloopt.
G60 direct vermogen aangedreven via krukas dus slurp ook klein beetje vermogen weg! Eaton idem dito en die kompressors zijn Niet gesmeerd waardoor ze snel stuklopen/draaien turbo voor vol vermogen, g60 lader voor heel veel fun gehalte, kwa sound en vermogen. nog leuker G65 lader |
#3
|
|||
|
|||
Turbo dus voor (veel) meer vermogen, G60 lader voor betrouwbaardere 'fun', en een Eaton Compressor komt nou in de buurt van en G60 lader? En qua extra brandstof verbruik, welke komt daar weer het beste uit de test?
|
#5
|
|||
|
|||
Maar is een Turbo niet zuiniger en met meer toegevoegde PK'tjes? Af hangend van het rijgedrag? Maar als het een daily driver word dan moet natuurlijk het verbruik ook enigzins overwogen worden, of het moet niet veel verschil uit maken tussen supercharger en turbo.
|
#6
|
||||
|
||||
Quote:
|
#7
|
||||
|
||||
turbo zal vast zuiniger zijn{heb daar zelf geen ervaring mee} maar voor zo,n polomotortje is een turbo niet zo,n goede investering... de bak kan al dat vermogen niet goed aan..
Bak ombouw van 085 naar 02a of iets dergelijks is een optie.. G60 klinkt leuk, geeft flink veel vermogen en ziet er gewoon stoer uit als die aan zo,n klein motortje hangt zo,n eaton kan ook redelijk wat vermogen geven maar je moet van het geluid houden wat die kompressor maakt Last edited by richard-polo : 23-12-2013 at 13:34. |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Oké, oké, als ik er een handbak op laat zitten dan ga ik denk ik voor de Turbo, word het een 6n automaatbak dan laat ik de motor standaard. |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Mocht ik met een Turbo de bak stuk rijden, wat ik niet denk te doen omdat ik zeker echt niet 24/7 scheur maar dan in dat geval zou ik hem vervangen door een G60 compressor denk ik. |
#10
|
||||
|
||||
Het zal allemaal wel meevallen met de kapotte bak, maar zo,n bak is eerder stuk te krijgen doormiddel van een turbo dan met een G60 lader...
aangezien het bij jouw ijn een trabant komt zou ik ook voor de turbo uitvoering gaan |
#11
|
|||
|
|||
Ik denk (/hoop) het ook, Richard, maar mog ie om de zoveel jaar stuk gaan dan ach ja pech gewoon weer vervangen die handel.
|
#12
|
|||
|
|||
Voorlopig kunnen we dromen..
Het duurt toch nog wel een tijdje voordat er een G40 in ligt ;P |
#13
|
||||
|
||||
je hebt al een leuke basis{niet voor turbo/G60} Kwa polo motor
Wij{mijn ouders zus en ik} gingen altijd op vakantie in Hongarije en daar zag je kei veul van die Getunde/gestyldeTrabantjes Last edited by richard-polo : 23-12-2013 at 18:30. |
#14
|
|||
|
|||
Ja vet hé, en het is allemaal nog te krijgen, ik wil er ook kei graag eentje met een veelte grote spoiler er op. Over een maand ga ik mijn 1.1 ophalen in Hongarije, momenteel heb ik een 601 (tweetaktmotor), deze gaat het waarschijnlijk worden en die spoiler word dan dus vervangen door zo eentje in het zwart.
|
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Ik hoop dat je op de hoogte bent van die trabantjes? Want zeker die 1.1 kunnen behoorlijk rot zijn door de slechte (lees nagenoeg geen) roestbescherming die er (niet) op zit. Dus goed nalopen (vooral onderzijde en wielkasten, daar waar het weinige staal zit zegmaar) is noodzaak.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#16
|
|||
|
|||
Quote:
Klopt, ik zal er goed op letten! ;] |
#17
|
||||
|
||||
|
#18
|
||||
|
||||
Ik heb ooit wat geëxperimenteerd met een Eaton compressor op en G60 blok. Geluid is wel apart, net of er een turbinemotor inhangt. Maar vergeleken met een G-lader doet hij vrij weinig tot 3000 toeren en dan komt hij er redelijk plotseling in. En het is niet zo betrouwbaar als je met een kleine poelie wil gaan rijden. De naaldlagers kunnen de hoge toeren niet zo best aan. Als je voor serieus veel vermogen wilt gaan zou ik toch voor een turbo gaan. Daar kan je relatief goedkoop, makkelijk en betrouwbaar veel pk's mee opwekken.
__________________
Passat variant GT B3 |
#19
|
||||
|
||||
Raar dat die Eaton er pas bij de 3000 toeren inkomt.
Roots heeft normaal de eigenschap om in lage en middel toeren heel sterk te zijn. Die van mij heeft bij 2000 toeren al z'n maximale koppel. Een G-lader is in vrijwel alle opzichten beter behalve dan de slijtage (bij kleine poelie etc.) Het grote voordeel van een Eaton is gewoon de prijs. Dat is ook de reden dat ik hiervoor heb gekozen. Voor een goede schroefcompressor, centrifugaal compressor of turbo kun je 4 Eaton's kopen..
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |