#1
|
|||
|
|||
Golf Abf probleem relais stotteren
Mijn Abf heeft sinds kort het probleem dat als ik wat vlotter optrek relais 53 begint te klikken aan uit aan uit, auto dus ook aan uit aan uit,
Als ik heel voorzichtig optrek gaat ie bijna goed tot ik in hoger toeren kom, Wie herkend dit? |
#2
|
||||
|
||||
Relais 53 is gewoon een arbeidsrelais, die word voor van alles en nog wat gebruikt op verschillende plekken (maar ook als lambda switch).
Op welke plek in de zekeringkast zit hij? |
#3
|
|||
|
|||
Hier zie je m links boven op de foto, kan t nr zo niet zien, Als ik rustig rij niks aan de hand, wil ik doortrekken schakeld Dit relais uit en is het alsof de motor geen brandstof krijgt, dan schakelt hij ook meteen weer in na een seconde, net alsof hij bv te weinig druk heeft en als beveiliging de zaak uitschakeld |
#4
|
|||
|
|||
30 is je ecu voedings relais 80 je brandstof pomp relais.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#5
|
|||
|
|||
Ja, en deze 53 gooit m dicht.
|
#6
|
|||
|
|||
Positie 21 relais 53 is verwarming lamdasonde kep net ff in schema voor je gekeken.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#7
|
|||
|
|||
Ah, dank je! Nou wil ik nog weten waarom die uitschakeld
|
#8
|
||||
|
||||
Relai 53 gooit hem niet 'dicht', die heeft niks met 30 en 80 te maken.
Relai voor de lambda verwarming en koolstoffilter, dus relai 53, word wel door de ecu aangestuurd, en dit relai word samen geschakeld met het relai van de brandstofpomp, gezien je hem vaker voelt tikken zou ik beide relai's 53 eens wisselen, blijft hij het dan wel goed doen is het relai kapot, anders even naar de 4 kabels kijken achter de relai voet..Kan niet veel anders zijn. |
#9
|
|||
|
|||
Uitgewisseld heb ik ze al, zal de kabels een aankijken,
|
#10
|
|||
|
|||
Probeer eens een andere voor relais 30 deze gaan vaker stuk, ( of gek doen)
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#11
|
|||
|
|||
En ben je er al achter? Wat het was.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#12
|
|||
|
|||
Nog niet, op t moment is t alleen nog bij hoger toeren alsof er een begrenzer op springt,
Relais uitgewisseld Kabels en aansluitingen gecontroleerd Maar nog niks kunnen bevestigen wat de fout is |
#13
|
|||
|
|||
Met uitlezen komt er niks uit, waar zou eventueel een kabel breuk kunnen zitten? Bij relais zelf is alles ok.
|
#14
|
|||
|
|||
bij t uitlezen vallen ook af en toe gegevens weg,
heb nog geen kabelbreuk of id kunnen vinden, hij is ook al weer een tijdje probleemloos, hij heeft het ook erger als er vocht in de auto is, raar probleem |
#15
|
|||
|
|||
haal op de sloop 2 nieuwe relais 53, relais 30 heeft er niets mee te maken, als die kapot is (of 1 pool kapot) start hij never nooit
53 is van de BR pomp dus als je denk dat hij geen benzine krijgt ligt het daar aan, als dat het niet is alles kabels nakijken of het nergens massa maakt |
#16
|
|||
|
|||
Zoals Pewi al schrijft 80 is het br.pomp relais niet 53, verder kan relais 30 wel degelijk "ijlen", dus eerst deze 2 relais uitsluiten door ze te vervangen.
Bij een vocht gerelateerd probleem kan het ook in je motorruimte zitten. |
#17
|
|||
|
|||
Probleem al opgelost?
|