Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 29-12-2013, 08:07
timberland timberland is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 349
Default Luchtfilter R32

Ik ben opzoek naar een goede luchtfilter voor de R32 ombouw.
Ik kan uiteraard de originele filter gebruiken.
Maar een mooi carbon filter is natuurlijk altijd mooier.
Alleen zijn er een hoop modellen te krijgen.
Maar zijn er hier al mensen met ervaring voor de volgende optie's


mooie van Forge



Of BMC



Modshack




Of iemand een ander idee?
Reply With Quote
  #2  
Old 29-12-2013, 09:28
Herm Schreurs's Avatar
Herm Schreurs Herm Schreurs is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,044
Default

Wat dacht je van origineel?
Reply With Quote
  #3  
Old 29-12-2013, 10:27
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Ik gebruik de CDA. Universele versie in 100mm.
Mijn hella dubbellens koplampen heb ik aangepast zodat de inlaatbuis ipv de binnenste lens geplaatst wordt.
Reply With Quote
  #4  
Old 29-12-2013, 12:01
timberland timberland is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 349
Default

origineel is zeker een optie,
Wil eigenlijk alleen de catch tank van forge gebruiken, en dan moet waarschijnlijk het originele filter verwijderd worden.
maar ga eens even kijken, heb al reactie gekregen van Autopro Sport, leverancier van BMC, maar dat is toch een stuk goedkoper dan de set van forge.
niet dat geld het probleem is, maar waarom 120 euro meer uitgeven als die van BMC net zo goed is natuurlijk
Reply With Quote
  #5  
Old 29-12-2013, 15:53
v6freak v6freak is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2009
Posts: 418
Default




Ik had zelf een CAI van K&N. Ik heb geen nadelen ervaren dat ie los in de warme ruimt hing, maar in het vervolg zou ik het anders aanpakken.
Gewoon origineel luchtfilterhuis plaatsen met een ander inlegfilter erin of ombouwen naar ingebouwd CAI. Dan wel de vloeistoffen en accu meteen naar achteren plaatsen (maar dat zou ik alleen doen bij een Golf2).
Origineel blijft netjes eruit zien.
Reply With Quote
  #6  
Old 29-12-2013, 16:25
andre0511's Avatar
andre0511 andre0511 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 321
Default

V6 freak
Hoe jij het bij jou zit had ik het ook,wel op een andere motor maar dat maakt denk weinig uit.
Maar merkte regelmatig dat hij flink in kakte doordat hij toch veel warme lucht in ademde.
Nu rij ik met een cda rond wat naar mijn idee 10x beter rijdt en veel constanter qua vermogens afgift,hij zit ook aangesloten op de orginele aansluiting op het zij scherm.
__________________
Audi S3 8L 270 pk 400 nm

Waarom moet je bij een auto die op diesel of benzine rijdt, toch ook gas geven?
Reply With Quote
  #7  
Old 29-12-2013, 21:12
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Ik heb goede ervaringen met BMC in racemotors (R1, GSX-R etc.)

Voor de auto's zal het ook geen verkeerd spul zijn

Laatste keer dat ik bij een Yoshimura performance center was werden daar BMC filters standaard gebruikt voor hun Suzuki's
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #8  
Old 16-01-2014, 23:26
timberland timberland is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 349
Default

Ik ben uiteindelijk maar gegaan voor een BMC CDA.
Mooi kwaliteit voor weinig geld
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum