Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-07-2014, 06:41
Tjeerd's Avatar
Tjeerd Tjeerd is offline
Triple Action Donor - travel pussy
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,168
Default Brandstofpomp perikelen (stom! Laat maar!)

Ik heb een jetta 1 op digifant en heb wat perikelen met de brandstofpomp. Zondag gingen we naar fanatics en wilde de auto ineens niet meer lopen. Brandstofpomp bleek vast te zitten.. 12v er op en het ding zoemde wel maar pompte niet.
Gister pomp eronderuit gehaald: 12v er op; ding pompt als een malle. Ook krijg ik gewoon 12v op de bedrading. Alles er weer onder gemaakt. Meet ik maar 3.5v op de pomp, als de auto loopt. Gekke is dat als ik de multimeter op de -/+ hou de auto beter lijkt te gaan lopen..

Iemand een idee?
__________________
Quote:
Originally Posted by Jeremy Clarkson
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you.

Last edited by Tjeerd : 03-07-2014 at 18:49.
Reply With Quote
  #2  
Old 03-07-2014, 06:54
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Hoe meet je dan op de pomp? één pen op de plus vd pomp en één aan de massa? Dat de spanning dan inzakt is niet goed
Bedrading cq relais controleren en evt vervangen
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #3  
Old 03-07-2014, 07:02
Tjeerd's Avatar
Tjeerd Tjeerd is offline
Triple Action Donor - travel pussy
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,168
Default

Ik meet inderdaad op de - en + vd pomp. Bedrading lijkt me goed gezien het feit dat ik onbeslast er wel 12v op meet?
__________________
Quote:
Originally Posted by Jeremy Clarkson
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you.
Reply With Quote
  #4  
Old 03-07-2014, 08:07
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Nee, als er vermogen gevraagd wordt en de spanning dus zo in zakt, heb je ergens een overgangsweerstand, dat kan zijn in de vorm van gecorrodeerde verbindingen of ingebrande contacten in je relais, maar ook een te dunne of verweerde draad.


__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #5  
Old 03-07-2014, 08:08
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

Meet eens weerstand over de bedrading. En controleer/maak alle contacten schoon.
__________________
MK1 EX-TDI > VR6 12V Build!
Reply With Quote
  #6  
Old 03-07-2014, 18:55
Tjeerd's Avatar
Tjeerd Tjeerd is offline
Triple Action Donor - travel pussy
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,168
Default

Grr.

Tijdens de remombouw heb ik wat kabeltjes losgetrokken om wat ruimte te creeeren. Ik wist 100% zeker dat ik alles goed had teruggeplugd.. Lang verhaal kort; dit bleek niet helemaal zo te zijn..

Excuses voor het lastig vallen, jetta loopt weer als een zonnetje.
__________________
Quote:
Originally Posted by Jeremy Clarkson
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum