#1
|
||||
|
||||
Brandstofpomp perikelen (stom! Laat maar!)
Ik heb een jetta 1 op digifant en heb wat perikelen met de brandstofpomp. Zondag gingen we naar fanatics en wilde de auto ineens niet meer lopen. Brandstofpomp bleek vast te zitten.. 12v er op en het ding zoemde wel maar pompte niet.
Gister pomp eronderuit gehaald: 12v er op; ding pompt als een malle. Ook krijg ik gewoon 12v op de bedrading. Alles er weer onder gemaakt. Meet ik maar 3.5v op de pomp, als de auto loopt. Gekke is dat als ik de multimeter op de -/+ hou de auto beter lijkt te gaan lopen.. Iemand een idee?
__________________
Quote:
Last edited by Tjeerd : 03-07-2014 at 18:49. |
#2
|
||||
|
||||
Hoe meet je dan op de pomp? één pen op de plus vd pomp en één aan de massa? Dat de spanning dan inzakt is niet goed
Bedrading cq relais controleren en evt vervangen
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#3
|
||||
|
||||
Ik meet inderdaad op de - en + vd pomp. Bedrading lijkt me goed gezien het feit dat ik onbeslast er wel 12v op meet?
__________________
Quote:
|
#4
|
||||
|
||||
Nee, als er vermogen gevraagd wordt en de spanning dus zo in zakt, heb je ergens een overgangsweerstand, dat kan zijn in de vorm van gecorrodeerde verbindingen of ingebrande contacten in je relais, maar ook een te dunne of verweerde draad.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#5
|
||||
|
||||
Meet eens weerstand over de bedrading. En controleer/maak alle contacten schoon.
__________________
MK1 EX-TDI > VR6 12V Build! |
#6
|
||||
|
||||
Grr.
Tijdens de remombouw heb ik wat kabeltjes losgetrokken om wat ruimte te creeeren. Ik wist 100% zeker dat ik alles goed had teruggeplugd.. Lang verhaal kort; dit bleek niet helemaal zo te zijn.. Excuses voor het lastig vallen, jetta loopt weer als een zonnetje.
__________________
Quote:
|