|
|||
|
|||
Ik wist niet dat ze in 1977 de golf op aanvraag ook al specimen grote achterlichten leverden👀👀👀👀👀👀
|
|
||||
|
||||
En met dat dashboard?
|
|
||||
|
||||
Volgens mij hebben we hier ooit op het forum een discussie gehad dat een tijdlang heel populair was om je golf 1 met kleine achterlichten om te bouwen naar een nieuwer model met brede achterlichten.
Niks bijzonders dit.
|
|||
|
|||
Het gaat hier helaas wel over veel meer dan alleen het achterpaneel
|
|
||||
|
||||
Quote:
Klopt... in 1987 stond ik mijn buurjongen ook te helpen om in zijn 1976 Gti (wat toen gewoon niets meer en niets minder was dan een 11 jaar oude gebruikte auto) grote achterlichten te zagen. En passant ook maar gelijk nieuw type kunstof bumpers erop, een open dakje erin gezaagd en een GTS dakspoiler ! Jaren later nam hij hem nogmaals onderhanden, nu om een nieuw type dashboard en een quartet bumperset te gaan monteren. Maar in de basis bleef het nog steeds een orgineel hollandse 1976 Golf GTi
|
||||
|
||||
dit is in de basis geen 77er..
die knakker zegt dat hij em al heeft sinds 88?..dat kan goed zijn ja..maar dan was het waarschijnlijk een Marsrot LDtje geweest ,zo rot dat de honden er geen brood van lustten.. toen heeft hij ergens een rood GL dieseltje vandaan getoverd en het nummertje over gezet..de rest gewoon laten knijpen.. het ombouwen naar brede achterlichten is niet zoveel werk ,nieuw type dash is ook geen rocketscience.....maar das hier NIET gebeurd.. als er een foto bij had gezeten van de deurscharnieren en van het blok (77 is een 1,5 geen 1,6)dan wist je het zeker |
|
||||
|
||||
ja, dát bedoelde ik eigenlijk
|
|
|||
|
|||
.
Last edited by Sjon : 29-10-2015 at 16:36. |
|
|||
|
|||
Quote:
Dat is waarschijnlijk als je de km-stand van deze en van de auto waarvan het chassisnummer was bij elkaar optelt |
|
||||
|
||||
diesel, bouwjaar 1977 (37 jaar oud) en dan maar 474.657km ?? (12.828km per jaar, gemiddeld)
In '87/'88 reed een werknemer bij mijn vader op de zaak ook in een Golfje1 diesel en ik kan me de dag nog heugen dat hij met een doos gebak aankwam omdat zijn toen net 10 jaar oude dieseltje de 500.000km -probleemloos- had gehaald en hij had hem nieuw aangeschaft.
|
||||
|
||||
1977-ers hebben ook nog no'n mooi groen 1,5 motorblokje wat bijna 1 op 25 haalde...
|
|
||||
|
||||
^klopt ja, mijn opa reed in zijn nieuw gekochte GLD van maart 77 bijna 1000 km op een tank, ik geloof het nog steeds maar amper, maar het is echt waar. Hij maakte er ook een sport van om zo zuinig mogelijk te rijden, nou, dat is gelukt zou ik zeggen! Had misschien ook nog wat te maken met het iets of wat verstopte filtertje in de tank van alle rode diesel na 4 ton...
|
|
|||
|
|||
diesel
Ga elke mk 1 of 2 diesel maar ns onderzoeken, en je vind zat meer katters....
Misschien weet deze kerel het niet eens, en handelt ie naar eer en geweten? Jammer voor hem, dat n dieseltje moeilijk te verkopen val, these days... Dankzij het beleid van dit vreemde kabinet....... Cheerz |
|
||||
|
||||
en hier nog zo'n gevalletje
http://link.marktplaats.nl/761908101 |
|
|||
|
|||
Sleepoog achter was toch optie hetzelfe als deur scharnieren en grote achterlichten
|
||||
|
||||
Ach je moet maar zo denken de staat naait ons naai je ze toch lekker terug.
|
||||
|
||||
Quote:
Met stalen bumpers, dat dan weer wel ...
|
||||
|
||||
Quote:
|