#1
|
|||
|
|||
Carburator vraag
Hoi,
Eerst en vooral mss vertellen welke motor het is; 1.6 benzine EZ met een pierburg 2E carb erop. Sinds de motor uit de wagen is geweest, wil hij moeilijk starten, en als hij gestart is met flink op de gas te duwen blijft hij moeilijk stationair draaien. Dus ik denk meteen aan de automatische choke... Nu heb ik gezien dat er vacuumslangetjes loshangen nabij mijn pierburg carburator. Deze wilde ik vlug even aansluiten maar na wat zoeken vond ik nix van aansluitingen hiervoor. Na nog wat beter zoeken, gezien dat er 2 aansluitingen afgebroken zijn aan een of andere temperatuurklep (veronderstel ik). Hieronder staat een foto met de darmen er nog op (een maat van me heeft dezelfde motor). Kan hier het probleem liggen van het moeilijk starten? Mijn garagist beweert van niet, hij zegt dat dit mijn startproblemen niet gaat oplossen, maar ik weiger een beetje met foefelen aan de carburator (omdat hij voor de motor eruit ging, perfect draaide). Dus had ik gehoopt dat er hier iemand ervaring mee heeft? En wat doet die 'klep' eigenlijk? Je vind redelijk wat schema's van een pierburg carburator op het net, maar ik vind nergens een waar ook die vacuumslangen opstaan, enkel de vacuumslangen aan de carb zelf. |
#2
|
||||
|
||||
__________________
* '91 Jetta MK2 GLI USA * '91 Jetta MK2 GT 16V * '85 Jetta MK2 KAMEI X1 Coupe * '93 Passat 35i "ABT" dailydruif http://www.dubkreations.hyves.nl/ http://www.dubkreations.forumotion.net |
#3
|
||||
|
||||
vacuumslangen die loszitten zijn altijd een probleem. zowel voor starten, stationair als vlot rijden. de motor trekt namelijk lucht zonder brandstof. en die brand niet goed.
neem een paar bouten en duw die in de slangskes zodat ze afgedukt zijn. houd misschien een vinger tegen het gat waar die plugjes afgebroken zijn en probeer dan eens te starten
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |