Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-12-2013, 18:47
Pingwin Pingwin is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 49
Default Carburator vraag

Hoi,

Eerst en vooral mss vertellen welke motor het is; 1.6 benzine EZ met een pierburg 2E carb erop.

Sinds de motor uit de wagen is geweest, wil hij moeilijk starten, en als hij gestart is met flink op de gas te duwen blijft hij moeilijk stationair draaien. Dus ik denk meteen aan de automatische choke...

Nu heb ik gezien dat er vacuumslangetjes loshangen nabij mijn pierburg carburator. Deze wilde ik vlug even aansluiten maar na wat zoeken vond ik nix van aansluitingen hiervoor. Na nog wat beter zoeken, gezien dat er 2 aansluitingen afgebroken zijn aan een of andere temperatuurklep (veronderstel ik). Hieronder staat een foto met de darmen er nog op (een maat van me heeft dezelfde motor). Kan hier het probleem liggen van het moeilijk starten?


Mijn garagist beweert van niet, hij zegt dat dit mijn startproblemen niet gaat oplossen, maar ik weiger een beetje met foefelen aan de carburator (omdat hij voor de motor eruit ging, perfect draaide). Dus had ik gehoopt dat er hier iemand ervaring mee heeft? En wat doet die 'klep' eigenlijk? Je vind redelijk wat schema's van een pierburg carburator op het net, maar ik vind nergens een waar ook die vacuumslangen opstaan, enkel de vacuumslangen aan de carb zelf.
Reply With Quote
  #2  
Old 30-12-2013, 19:15
Dutch_Jetta_GT's Avatar
Dutch_Jetta_GT Dutch_Jetta_GT is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,801
Default

__________________

* '91 Jetta MK2 GLI USA
* '91 Jetta MK2 GT 16V
* '85 Jetta MK2 KAMEI X1 Coupe
* '93 Passat 35i "ABT" dailydruif


http://www.dubkreations.hyves.nl/
http://www.dubkreations.forumotion.net
Reply With Quote
  #3  
Old 31-12-2013, 09:43
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

vacuumslangen die loszitten zijn altijd een probleem. zowel voor starten, stationair als vlot rijden. de motor trekt namelijk lucht zonder brandstof. en die brand niet goed.

neem een paar bouten en duw die in de slangskes zodat ze afgedukt zijn.
houd misschien een vinger tegen het gat waar die plugjes afgebroken zijn en probeer dan eens te starten
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum