|
||||
|
||||
Typegoedkeuring
Graag zou ik een Caddy 2 willen ombouwen naar een VR6. Maar hoe zit het met een eventuele typegoedkeuring voor een Caddy 2? Ze zijn gebouwd van '95 tot en met '04 en ik werd al door bekende gewaarschuwd dat er een typegoedkeuring zou zijn voor auto's vanaf een bepaald bouwjaar waardoor een ombouw naar VR6 bij een Caddy van bijvoorbeeld 2002 een probleem zou kunnen zijn?
Zelf vind ik hier niets duidelijks over op het internet, ook op de site van het RDW niet, en bellen naar het RDW kan helaas maandag pas. Vandaar dat ik hier mijn vraag stel.
|
||||
|
||||
volgens mij moet alles na 97 naar Lelystad toch?
|
|||
|
|||
31 december 1997 en ouder is doen wat je wilt, mits het aan de eisen voldoet.. dus vlugge lokale keuring.. Zoals er hier vele voorbij komen.
neem je jonger dan 1 januari 1998 dan moet je aan de typegoedkeuring voldoen, en anders naar Lelystad en DURE keuring ondergaan.... |
|
||||
|
||||
Hmm, 97.. Dat is eigenlijk wel klote. De Caddys van voor 97 zijn vaak niet meer in zo'n geweldige staat..
|
||||
|
||||
Vandaag even gebeld met het RDW. Typegoedkeuring is verplicht vanaf '98. Wordt dus waarschijnlijk maar zoeken naar een Caddy 2 van voor '98.
|
|||
|
|||
Zoals reeds gemeld.... :-)
|
|
|||
|
|||
Koop je toch een rotte van 97 in Nederland en las je het schutbord in z'n geheel in een 2004er die je uit Duitsland haalt.
Mag niet maar wie komt er achter als je het perfect doet
|
||||
|
||||
Klopt Fabbi. Niet dat ik je niet geloofde maar wilde het toch even van het RDW zelf horen.
Omkatten, tja.. Of ik mijn vingers daar aan ga branden. Ik weet het niet.
|
|||
|
|||
op gemakje zoeke, dan komt er wel een goede en nette basis voorbij.
nummers omzetten, tja als je beide auto's koopt........... maar ja hoe vaak wordt het om een andere reden gedaan... Is iets meer als vingers branden als ze je eruit pikken... |
|
|||
|
|||
Zou dan wel eerst omkeuren met die rotte en daarna omkatten... Of je moet met je omgekatte gaan omkeuren. Wel een mooie test om te zien of het goed gedaan is natuurlijk.
|
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Een Inca gaat het hem niet worden. En omkatten ook niet. Ik heb nog geen haast met het project. Het idee is om er na de winter mee te beginnen want ik wil eerst nog even met mijn 16v GTI rijden.
Komt goed jongens..
|
|||
|
|||
De inca is totaal niet anders als de caddy, enkel het neusje is wat anders gevormd.. en het achterdeurtje
dat is zo t wisselen.. maar aankoop/start bedrag is wel erg verschillend... |
|
||||
|
||||
Inca en Caddy hebben ook verschil in kabelboom/positie van bijvoorbeeld alarmlichtschakelaar.
Caddy zit in het dash, Inca op de stuurkolom.