|
|||
|
|||
waar op te letten 3bg 130pk automaat
goedendag
nu heb ik al enkele topics gevonden hierover alleen niet over de 130pk versie waar moet ik op letten? en de automaatbak, is dit een sterke bak of een versie met veel problemen? |
|
||||
|
||||
Automaat moet feilloos schakelen anders kan je de geheid vervangen of reviseren.
Motoren zijn goed alleen staan ze bekend om de problemen met de cilinderkop. Ingeslagen verstuivers of tikkende stoters waar sommige mensen doelloos 20dkm of meer mee doorrijden met alle gevolgen van dien. Je kan niet in de motor kijjen natuurlijk maar hij moet goed lopen/starten en de geschiedenis die er asn vooraf is gegaan bepaald ook voor een deel de levensduur. Denk aan onderhoud en de voorgedchreven olie! En of hij getjipt is en hoe er mee omgesprongen is.. |
|
|||
|
|||
Zoek je een passat tdi ??
Quote:
|
|
|||
|
|||
jazeker ben nu aan het rond kijken
|
|
|||
|
|||
Bedankt voor de tip. maar is dit op een bepaalde manier te horen buiten het tikken om dan van de stoters? of merkbaar tijdens het rijden?
|
|
|||
|
|||
Quote:
heb er zelf ook 1 (te koop btw!) geen automaat maar wel een 6 bak, rij er al feilloos maanden mee rond. denk ook dat het kwestie is van onderhoud. De mijne is compleet boekjes onderhouden door de dealer. als je er van alles ingooit qua olie kan ik mijn eigen voorstellen dat hij het niet fijn vindt. heb er van te voren wel met iemand over gehad die bij de VW werkt, en die zei dat best sterke motoren waren. Beter zelfs dan de motoren van de 3C die daarna uitkwam.
|
||||
|
||||
Mijn advies is om toch voor een 6 bak hand geschakeld te gaan, ik heb er zelf moeite loos 40.000 km in gereden. Automaat is zwaarder, minder gunstig verbruik en onderhoud is gevoeliger.
Succes!