#1
|
|||
|
|||
Brembo 4-pots remklauwen achterzijde vraag
Goedemorgen!
Ik zit te denken over een set 4-pots brembo remklauwen voor aan de achterzijde. Heb nu 280x22mm schijven met R32 klauwen (met adapters) op de achteras. Ik hoef geen rekening met de handremkabels te houden omdat ik een hydraulische handrem heb. Ik denk dat ik achter dan met 312x25mm schijven moet gaan rijden, maar welke brembo 4-pots zou ik kunnen gebruiken? Heb wel een set van een BMW afkomstig die zou moeten passen.. Iemand ervaring hiermee? Gr. Ricardo |
#2
|
||||
|
||||
helaas geen ervaring ermee,
maar evt wel een setje nieuwe "kleine" wilwoods voor je mocht je intresse hebben Groetjes peter |
#3
|
||||
|
||||
Touareg brembo achterklauwen (zijn 50 mm blokken) en de schijven van audi geloof ik. met een perfecte et waarde van je schijven om zonder spoorverbreder te kunnen rijden.
Heb hier alles liggen om het zelfde te maken. Handrem klauwen van R8 Als je op straat wil kunnen rijden met apk. Je kunt altijd even komen kijken ;-) |
#4
|
|||
|
|||
En wil je die gaan monteren? En op wat voor achteras?
|
#5
|
|||
|
|||
Thanks Sixpach hou het in de gaten!
Quote:
Hoi Ruud! Ik heb nu ook Touareq 6-pots klauwen voor(334x32) zou wel een mooie combinatie zijn! Ik rij wel met 5x100 weet niet of dat iets uitmaakt. Moet je dan een aparte handremklauw hebben voor de APK? Ik heb begrepen dat dat niet nodig is omdat de hydraulische handrem ook te blokkeren is en zo op de rem blijft staan.. Bij de Autosport Company gaf Stefan aan dat dit geen probleem is voor de APK. Bedankt voor het aanbod, is inderdaad wel een leuke optie. Zal je wel even aanspreken bij de Autosport company @Joentje, Het gaat om een Syncro achteras die onder m'n Golf 1 4-motion project zit! |
#6
|
||||
|
||||
Is het niet een beetje "overdone" de maat remmen die je wilt monteren? Die maatvoering zit op een ferrari van 1750 kilo die 300+ kan.
En je bouwt m ook nog light weight meen ik... Of ben je van plan om er 26 inch wielen onder te fabriceren? Dan heb je wel wat extra's nodig... |
#7
|
|||
|
|||
Het is inderdaad een beetje "overdone" maar ook weer niet.
De 1 gaat rond de 450pk draaien en vind remmen wel een erg belangrijk punt! Daarnaast zal het ook mooi staan, daar gaat het ook een beetje om. Wielen zijn 17" omdat ik anders niet met de 6-pots voor weg kom. |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Of het nu 250 of 1250 pk is, is voor de remmen niet zo van belang. Als jij 300 wilt gaan met 800 kilo, ik zeg maar wat, (zul je je eindverhouding misschien ook aan moeten passen) dan is DAT van belang. Het moet in verhouding zijn. Als je gaat gokken met TE groot is dat alleen maar gevaarlijk en wordt doseren erg moeilijk. |
#9
|
||||
|
||||
Het gaat er volgensmij om iid het afremmen vanaf hoge snelheid die verkregen wordt door het toegenomen vermogen, het evt. toegenomen gewicht,maar vooral ook wat je met de auto gaat doen. Als je straks volgas achter elkaar driftend Zandvoort over knalt, worden je remmen warmer als 1x afremmen.
__________________
MK1 EX-TDI > VR6 12V Build! |
#10
|
||||
|
||||
Op mijn golf 1 G60 had ik destijds de 16V remmen achter van een Scirroco 16V. Heeft mij genoeg elende opgeleverd, voor je het weet blokkeren de achter wielen en kun je de banden afschrijven. Zeker als je op hoge snelheid goed in de ankers gaat.
312x25 op de achteras is pure onzin als je het mij vraagt, je krijgt het niet eens op temperatuur om er plezier van te krijgen. Laat staan op de voorzijde van een Golf 1. De voorzijde reed ik eerst met de 305x28 Brembo setup, die kreeg ik amper warm. Daarna heb ik gereden met een Willwood set (bijna gelijk als Sixpack laat zien op de foto) met 280x22 Corrado schijven. Dat ging super, mooi snel op temperatuur en je kreeg weer het stuur gevoel terug. M.a.w. dikke schijven op een Golf 1 is mooi (niet functioneel) maar het stuur gedrag wordt er niet beter van.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG |
#11
|
|||
|
|||
Als jullie denken dat het niks uithaalt blijf ik bij m'n 280x22 schijven achter..
(@Rallye-VR6t, was je auto ook afgesteld op een remmenbank, reed je met een remdrukbegrenzer? Zijn er genoeg volgens mij die met dat soort remmerij rijdt, die geen problemen hebben) |
#12
|
|||
|
|||
Te groot achter geeft alleen maar problemen, heb dit zelf meerdere malen ondervonden.
Dan kun je met remdrukbegrenzers proberen alles weer in balance te krijgen maar de meeste ventielen laten nog teveel druk door dus dit is eigenlijk niet de manier. Ook als je met brede velgen en banden gaat rijden en dan ook nog met bv semi slicks of in iedergeval een a klasse band en in combinatie met dikke remmen op de vooras dan word de kont echt super licht bij stevig remmen en dan heb je echt geen grote remmen nodig.. Het staat natuurlijk wel super dik! |
#13
|
|||
|
|||
Kijk dit is voor mij duidelijke uitleg!
Het is wel jammer inderdaad want het (mijn) oog wil ook wat haha. Achter zal hij iets zwaarder zijn als normaal door de Syncro achteras en haldex, maar neem jullie adviezen wel even mee! Ik wil toch even gaan kijken of er iets te krijgen is voor de maat schijven die ik nu heb, of in 288x25 ipv 280x22.. Heb momenteel 2 dezelfde regelbare remdrukbegrenzers liggen, daar kan ik ook nog wat mee spelen.. Bedankt! Gr Ricardo |
#14
|
||||
|
||||
Wat Roy ook al zegt, groot achter geeft elende
Mijn auto deed op de remmenbank netjes zijn werk, maar op straat gaat het anders, daar heb je niet van die mooie rollen met grip
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG |
#15
|
|||
|
|||
Quote:
Bijkomend ook nog dat je op de remmentest bank volle druk op de achteras hebt maar ga je tijdens het rijden vol in de ankers verplaatst al het gewicht zich naar de vooras ..... |
#16
|
|||
|
|||
Thanks mannen! Dat hou ik het gewoon zoals het nu is!
|
#17
|
|||
|
|||
Quote:
Precies, je auto lichter maken is in feite ook je remmen upgraden. |