#1
|
|||
|
|||
golf mk1 gti (update 7/11)
hallo,
zal hier ook maar een pagina openen heb in augustus 2012 een golf 1 1600 gti gekocht, hiervoor heb ik al enkele andere mk1's gehad en een polo classic. golf 1 1600 gti, 127.000km, bouwjaar 1982 hier enkele foto's al enkele onderdelen besteld beginnen met de kleine dingen ook had ik intussen lenso bsx met zwart hart gekocht in december 2013 beslist om de volledige golf te laten herspuiten, dus strippen maar. ik ga aan de golf zoveel mogelijk zelf doen, enkel spuiten en lassen laat ik doen, schuren doe ik zelf. hier de iets minder leuke plekjes. motor eruit halen motor eruit Last edited by Sam mk1 : 07-11-2013 at 15:58. |
#2
|
|||
|
|||
dan de golf naar de carrosserie gebracht, en metteen een namidagje verder gewerkt.
alle ramen rondom met epoxi ga niet al men foto's plaatsen want heb er redelijk veel enkele dagen later aan de dorpels begonnen, dat lipje onderaan was langs alle kanten krom, dit proberen te rechten, maar was toch redelijk rot. dan maar besloten de dorpels te vervangen, paar weken later zaten de dorpels erin gelast. keer daarop het open dak gedemonteerd en in de epoxi gezet en dak al wat geschuurd, ( hopelijk krijg ik dat opendak er terug in |
#3
|
||||
|
||||
Ziet er helemaal niet slecht uit! (lees: zeer goed )
Leuke wagen ook, zwart, open dakje, nette km-stand. Super! Mocht het straks niet lukken met het dakje oid, ik, of iemand anders hier, weet je altijd wel te helpen! |
#4
|
|||
|
|||
weekje later nog een beetje verder gedaan.
alle gaten op het achterscherm zijn intussen ook dicht gemaakt, buiten 2 gaatjes voor de nr plaat pakketje binnengekregen, ta technics spaghetti collector (wat ik me intussen al dik beklaag nog wat spul besteld, gaan halen. powersprint group A 63mm (is intussen vervangen door een group N 48mm) beetje bezig gehouden met die carbon folie voorlip stijltjes voor tussen de ramen |
#5
|
|||
|
|||
is er een probleem met die TA techniks spaghetti ?
heb namelijk dezelfde gekocht
__________________
passat 3bg golf MK1 GTI |
#6
|
|||
|
|||
vind de kleine bumper vrij duur, dus een zelf geplooid, we zien wel of ze erop komen of niet
motor al grotendeels gekuist intussen de golf buitenkant spuitklaar gemaakt en zaterdag ochtend stond de golf er zo bij de bumpergaaten vooraan en achteraan laten dichtlassen dan een hele tijd verder de binnenkant eindelijk geschuurd, echt geen leuk werk. kruipt verdomd veel tijd in. de golf dan maar eens afgestoomd, vooral de motorruimte want deze moet nog geschuurd worden. intussen had ik ook beslist dat de gaatjes voor de sierstrip op de dorpel dicht mochten. intussen setje bbs rm gaan ophalen, met bridgstone potenza 165/50/15 bredere randen gekocht voor achteraan velgen al uit elkaar gehaald na al wat schuurwerk. na lange tijd alles gepolierd |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
heb die spaghetti gemonteerd zonder probleem dan de rechte lijn van group N er op gemonteerd en mijn uitlaat kom op 3 plaatsen tegen mijn chassis, de persoon waar de golf nu staat zegt dat dit wss de spaghetti is dat iet teveel naar links komt. valt op te lossen met veel geduld, meet plooiwerk weet wel niet dat ze allemaal zo zijn, of ligt mss aan men uitlaat, kan ook altijd greetz |
#8
|
|||
|
|||
velgen intussen klaar om in elkaar te vijzen.
velgen klaar velgen zijn intussen al verkocht motorruimte is intussen ook eindelijk geschuurd nu had ik in die balk achter het voorfront toch wel een redelijke deuk, dus nu we toch bezig zijn meteen nieuw frontje gekocht. oud frontje er dan maar uitgeslepen, meer werk dan ik dacht deuren, vleugels en motorkap dan maar gemonteerd voor het frontje mooi te passen, blijkbaar word een auto altijd gemonteerd van achter naar voor wisten ze mij daar te zeggen nieuw frontje erin en vleugels en motorkap er weer af. ook de bekabeling afgeplakt. en het nieuwe kleurtje op de mk1 LA4A is de kleurcode dacht ik die vrijdag dan maar direct verlof genomen zodat ik wat verder kon doen met en maat auto klaar om terug te vertrekken, na 6maand bij de carrosier te hebben gestaan met dank aan carrosserie dedobbeleer en de golf aangekomen aan de garage waar de paardjes er terug moeten ingestoken worden de motor er aan het inhangen met een maat motor hangt erin dan eindelijk na 7 maand wachten de nieuwe daily en hij staat eindelijk thuis voorruit, vloermat en dash geplaatst, is niet meer het ori dash, vind dat wat aan de lompe kant. ga nog zien om een oudere dash op de kop te tikken. nog wat klein spul gekocht. de golf start niet, al wat vanalles geprobeerd en opgezocht maar vind het niet, dan maar bij een kenner gebracht. die heeft metteen het alarm verwijderd dat ze er in der tijd hadden ingeplaatst. de rubber boven de injectie ook vervangen, toen ik hem kocht stond daar zo iets raars op gemonteerd. nieuwe bougies en boegiekabels gestoken, nieuwe rubbertjes op de injectors gestoken. blijkt dat het aan de distributieriem ligt, nochtans hier ws ik niet aan geweest. dan maar een distributie en waterpomp en claxon gekocht heb uiteindelijk de volledige waterpomp vervangen, dus het bovenste gedeelte van de waterpomp staat tekoop, nieuw in verpakking dan nog een luchtfilter, oliefilter, antisteenslagkapjes voor achteraan en een stroomonderbreker voor op de batterij gekocht. dan had ik van iemand een radiator op de kop getikt want die van mij was wat krom maar werkte nog perfect. radiator die ik had gekocht lekte natuurlijk, dus maar metteen een nieuwe gekocht intussen de uitlaat geplaatst, maar loopt op 3 plaatsen tegen het chassis. dit zou door de spaghetti komen volgens de persoon waar de golf staat. hier een foto hoe hij erop zit, nog wat aanpassen, meten, plooien, stukjes tussen zetten,.... pfff heleboel werk de golf draaid intussen, draaid veel beter als voor dat de motor eruit ging, enkel ontstekin moet nog geregeld worden, als hij ff blijft draaien worden de 2 buitenste buizen van de collector oranje of is dit een ander probleem? intussen ook een setje bbs rs gaan ophalen in holland, 7 breed, 15inch, et 38 hoop dat ze door de et nergens tegen lopen. heb intussen ook 2 randen van 2j breed op de kop kunnen tikken, nu zat er in 1 rand een slagje en waren het randen van OZ turbo, dus randen pasten niet op de velgen dus slagje laten uithalen en randen laten uitdraaien, en dit voor maar 60 euries velgen zijn klaar om in elkaar te vijzen, van zodra de velgen in elkaar steken volgen er foto's. heb intussen 2 recaro voorstoelen uit een mk3 gekocht. wie kan me uitleggen wat ik moet doen om ze aan te passen? - geleiders passen in rails, heb ik gescheckt. - heb al eens gelezen dat je maar 1 geleider moet herlassen (zoja welke kant) of moet ik ze alle 2 herlassen? - heb ook al iets gelezen dat die hendel om de stoel te verplaatsen ook aangepast moet worden, maar weet niet hoe ofzo. zo dit was het tot nu toe. greetz Last edited by Sam mk1 : 15-08-2013 at 15:49. |
#9
|
||||
|
||||
Zit een mooi nieuw kleurtje op de MK1
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#10
|
||||
|
||||
Mooi kleurtje
Maar zijn trouwens de bumpers normaal niet ook een beetje bol in de lengte? |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Klopt Erik dat zijn ze |
#12
|
||||
|
||||
Achter bumper is zo goed als recht maar de voorste zeker niet die loopt mee met de ronding van de voorkant.
En de hoekkapjes lijkt me moeilijk na te maken/pas te maken
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
Ja normaal zijn deze wat bol, ga ze zo eens passen en zien wat het geeft anders zien of ik het wat kan bijplooien |
#14
|
|||
|
|||
Quote:
Heb al een idee voor de hoekkapjes, we zien wel of het lukt, anders koop ik wel andere, kan ook hoekjes kopen, hebben dezelfde maten als de ori |
#15
|
|||
|
|||
Ziet er goed uit allemaal, maar mag ik vragen waarom je de wagen niet compleet in de epoxy gespoten hebt?
Mooi project verder |
#16
|
|||
|
|||
Quote:
Geen idee de carrosserie zei me dat ik enkel op de blote punten moest opwrijven. |
#17
|
|||
|
|||
en de eerste velg heb ik vanmorgen al in elkaar gevezen
en dan in de rapte een foto genomen van de recaro's, worden wel sowiso overtrokken, dit ga ik eerst zelf eens experimenteren, indien het niet lukt breng ik ze wel binnen kan iemand me helpen met de uitleg voor de aanpassing? |
#18
|
||||
|
||||
Mooie vorderingen met de mk1!!
Ben je ook niet uit de buurt van Halle?? Grtz Thomas
__________________
Golf mk1 Cabrio '90 SOLD Golf mk1 swallowtail '75 1.8T SOLD Passat 3bg 2003 SOLD Golf mk6 SOLD Golf mk2 gti 16v 1988 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=113400 |
#19
|
|||
|
|||
Quote:
Ja idd ben van halle jij ook mss? |
#20
|
|||
|
|||
Gaaf project!
|