#1
|
|||
|
|||
1.5jb
's morgens als mijn vrouwtje haar mk1 1.5jb start,loopt deze netjes iets hoger stationair.
Echter als je dan uitstapt om.de ramen vrij te maken lijkt het alsof hij op 3 poten loopt en de toeren zakken en hij valt uit. Ik heb hem al iets hoger stationair gedraaid maar dit helpt niet. Waar zou ik dit probleem moeten zoeken? |
#2
|
||||
|
||||
Probleem met de choke ? deze zorgt voor het hoog lopen bij een
koude start.
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#3
|
||||
|
||||
Bi metaalje stuk of draadje los waardoor hij verzuipt?
|
#4
|
|||
|
|||
en hoe kom ik erachter of het bimetaaltje stuk is.
aangezien , als ik de auto naar mijn werkplaats rijd hij weer warm is,en dus nog niks kan doen |
#5
|
||||
|
||||
Haal je luchtfilterbak eraf, motor laat je uit.
Geef dan met de hand half gas en probeer de choke dicht te drukken. Dit moet lukken. Laat dan de chokeklep weer los, nog steeds half gas. Als de motor goed warm is moet deze weer open springen. Doet hij dat niet dan is er iets met het veertje aan de hand, of de boel is niet gangbaar genoeg. Beetje WD40 doet in dit geval wonderen
__________________
Golf MK1 |
#6
|
||||
|
||||
Bimetaal zit onder de ronde tja laten we zegen bus aan de rechterkant van de carb zit met 3 schroefjes vast. (rode pijl)
Had toentertijd ook een revisie setje voor me carburateur gehaald Schoon maak beurtje en alles liep weer netjes.
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#7
|
|||
|
|||
het gaatje zit er bij mijne ook niet in,op de foto heb je de choke klep bovenaan, dar loopt een buisje heen, in de klep op de foto zit een gaatje,bij de mijne niet, kan dit iets uitmaken?
de klep draait gewoon terug als ik deze dicht duw, met een zacht "gezoem'' |
#8
|
|||
|
|||
woh style, hoe heb je deze schoongemaakt?
__________________
Barn find: Scirocco GT '78 |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Geen idee of dit wat uit maakt moet er wel bij zeggen dat deze op een automaat bak zat maar volgens mij moet dit niet uit maken. Quote:
Met benzine en een dremmel met zo'n staal borsteltje er op
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#10
|
||||
|
||||
Automaat en handgeschakeld is heel wat anders, een carb van een automaat valt na de 4000 toeren helemaal dood als je hem op een handgeschakelde zet... Dit komt doordat de sproeiers en venturis niet hetzelfde zijn, de automaat had immers al overgeschakeld bij dit toerental.
__________________
Golf MK1 |