#1
|
||||
|
||||
Aanhaal moment nokkenas
Hallo iedereen,
Ik heb weer eens een vraagje... Weet iemand op hoeveel Nm ik de nokkenas mag vasttrekken. Hiermee bedoel ik de lagers van de nokkenas. (vervangen jullie altijd meteen de keerring van de nokkenas??) Thanx... Gr Ruud |
#2
|
||||
|
||||
Misschien is t heel erg handig om te vertellen om welke motor dat t gaat.... Motorcode
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#3
|
||||
|
||||
1e x alle 6nm
2e x alle 90 graden
__________________
kopbewerking ,pm |
#4
|
||||
|
||||
owjaa.....sorry die was ik nog vergeten te vermelden...
Maar waar staat dat nummer eigenlijk?? Het is van een golf II gti 8v '91 Greetz Ruud |
#5
|
||||
|
||||
check again ,oftewel reeds gegeven de waardes
__________________
kopbewerking ,pm |
#6
|
||||
|
||||
doe jij 60 ,ga ik lachen .is maar m7 draad hoor .
__________________
kopbewerking ,pm |
#7
|
||||
|
||||
Ow, okeej Ik zei niks....
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#8
|
||||
|
||||
Moet ik de nokkenas nog in een bepaalde volgorde vastdraaien..
bv. van binnen naar buiten? En trouwens, waarom zit er eigenlijk tussen de 3e en 4e cilinder geen lager?? tenminste niet bij die van mij :o Greetz Ruud |
#9
|
||||
|
||||
Iemand??
Gr Ruud |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
bij mijn weten is dat bij elke kop zo
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!! Wonderen duren iets langer! En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden! |
#11
|
||||
|
||||
owkeej....thanx...
Greetz Ruud |
#12
|
||||
|
||||
als ik het tandwiel van de rotor(verdeler) op merkteken zet(dus op merkteken van de krukaspoelie), staat de rotor iets voorbij het merkteken van de verdeler...
Hoe moet ik dit nu afstellen??? Greetz Ruud |
#13
|
|||
|
|||
Nokkenas volgens de Heynes 20Nm.
Tussen 3e en 4e cilinder geen lager is volgens mij bij alle koppen met hydraulische klepstoters zo. Bij een kop met mechanische klepstoters (met vulplaatjes) zit er wel een lager tusen 3e en 4e. En dat je merkteken op de rotor iets verder staat dan op die van de verdeler komt denk ik door de vooronstekeking.... Gewoon alle andere merktekens goedzetten (dus niet je verdeler gaan verdraaien), dan kan er weinig foutgaan. Succes, Bakkie |
#14
|
||||
|
||||
heb alles weer in elkaar gezet, maar nu loopt ie niet stationair...
Kan dit liggen doordat de rotor van de ontsteking niet goed staat?? IK had het tandwiel juist afgesteld met de krukaspoelie, alleen stond toen de rotor van de verdeler iets minder dan 1cm voorbij het merkteken op de verdeler... Zou het hier aan kunnen liggen??? Gr Ruud |
#15
|
||||
|
||||
owja...
Ik had de verdelerkap ook nog 180 graden gedraaid, omdat ie er verkeerd om op zat. Hier heb ik dus de bougiekabels losgehad, maar heb ze wel weer in de goede volgorde gemonteerd. -> 1-3-4-2 Gr Ruud |