#1
|
||||
|
||||
B4 VR6 Automaat > Handbak?
Heb een B4 zien staan met VR6 motor, en een defecte automaatbak. Nou wil ik deze auto wel gaan ophalen, ben al in contact met de verkoper, maar nou vraag ik me af:
Is er een mogelijkheid om deze automaatbak te vervangen voor een handgeschakelde? Het zal vast mogelijk zijn, maar wat komt er allemaal bij kijken, en is dit heel erg prijzig? En zal er een 2Y bak op passen?
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15 Project: VW Golf 1.8t GTI '99 |
#2
|
|||
|
|||
Een 2Y bak is voor een dwars geplaatste motor en bij een Passat ligt de motor in de lengterichting dus zal niet gaan.
|
#3
|
|||
|
|||
de vr6 ligt ook dwars ik zou eerder kiezen voor een bak die bij de vr6 hoort
|
#4
|
||||
|
||||
Passat B4 ligt toch echt overdwars in de auto.
Last edited by Dokter D : 14-11-2013 at 20:03. |
#5
|
||||
|
||||
2y bak? Nee je moet gewoon een bak van een vr pakken.
Ombouwen is wel een aardige klus. Volgensmij heeft domi dit ooit gedaan met een passat 16v? |
#6
|
|||
|
|||
Sorry foutje
Ging even uit van mijn 3BG en van mijn oude Santana alle bij de motor in de lengte en dan doen ze stiekum een serie anders bij VW |
#7
|
||||
|
||||
de nieuwe serie liggen ze ook gewoon weer dwars in
|
#8
|
||||
|
||||
Ik zou er gewoon een automaat inzetten, wat is er kapot aan de bak?
__________________
Dodge RAM 1500 |
#9
|
||||
|
||||
Nog geen idee, ik ga begin volgende week bij de auto kijken. Stel ik haal het hele subframe met motor en alles er nog op zo uit de auto, is het dan makkelijker om om te bouwen naar handgeschakeld? Neem aan dat er dan ook een andere kabelboom en ECU moet komen?
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15 Project: VW Golf 1.8t GTI '99 |
#10
|
||||
|
||||
Hou er rekening mee dat je dan ook de motorkabelboom en ecu moet overzetten van eentje met een handbak... Of je moet al bepaalde stekkers gaan loskoppelen enzo.
Ook bepaalde koelslangen zijn anders omdat een automaat aftakkingen heeft in het koelsysteem welke een handgeschakelde niet heeft
__________________
Bmw e61 530d touring |
#11
|
||||
|
||||
Koelslangen, kabelboom en ECU, moet ik nog met iets anders rekening houden?
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15 Project: VW Golf 1.8t GTI '99 |
#12
|
||||
|
||||
pedalen, koppelomvormer vv voor een vliegwiel met koppeling, aandrijfassen?? schakelmechanisme, extra aansluiting op de hoofdremcilinder ivm hydrokoppeling, startmotor, stukje bedrading want een automaat start alleen in de P of N stand en nog tal van kleine dingen waar je waarschijnlijk nog tegenaan zult lopen.
|
#13
|
||||
|
||||
Aandrijfassen zijn hetzelfde
__________________
Bmw e61 530d touring |
#14
|
||||
|
||||
Met andere woorden: beter een handbakdonor zoeken...
|
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Ja en dat is tevens de goedkoopste oplossing. Als je alles los moet kopen kost je ook een vermogen en met een döner kan je elk rubbertje klemmetje enz.. Overzetten en de resterende spullen weer te koop aanbieden. |
#16
|
||||
|
||||
Juist, ik weet voldoende mannen. Bedankt!
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15 Project: VW Golf 1.8t GTI '99 |
#17
|
||||
|
||||
Wouter! Leeg je pm box even!
|