#1
|
||||
|
||||
Brandstofdruk dubbele carburateurs
Heeft iemand enig idee, wat dubbele carbs voor brandstofdruk nodig hebben? Heb achter in de schuur nog een brandstofpomp van pierburg gevonden, en die levert 0,35 bar brandstofdruk, nou had ik meen ik ergens gelezen dat dit ong. 0,4 tot 0,5 bar moet zijn...?
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#2
|
||||
|
||||
De druk weet ik niet, maar de meeste mensen raden je aan om een facet redtop brandstofpomp te nemen. Want je moet ook goed op de opbrengst van een pomp letten. Die dubbele carbs lusten wel wat benzine
|
#3
|
|||
|
|||
bel even naar the autosportcompany of biesheuvel, beiden kunnen je goed adviseren wat je nodig hebt en het ook leveren.
afstellen kunnen ze ook bij the autosportcompany. kost wat, maar dan heb je ook wat. |
#4
|
||||
|
||||
Hij levert 0,95l/U en heb biesheuvel expres niet gebeld, omdat ik dacht dat iemand mij dat hier ook wel kon vertellen, er zal vast nog wel iemand op dubbele carbs rond rijden, die er ervaring mee heeft, want waarschijnlijk gaat biesheuvel uit van een raceauto, en niet een auto die dagelijks word gebruikt
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#5
|
||||
|
||||
heb nog wel een facet weberpomp liggen voor je. zelf gebruikt met dubbele webers, werkt prima
|
#6
|
|||
|
|||
Hoi
Zit er nu een pomp op je blok Dan kun je deze gewoon gebruiken dit heb ik ook gedaan met dubbele solexen 40 mm Mvg nick |
#7
|
||||
|
||||
ik heb een dx en de brandstofdruk van deze is 4 a 5 bar... dat komt dus nooit goed, krijgt hij veel ste veel benzine
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#8
|
||||
|
||||
maar er is dus niemand die zo weet of ik de pierburg brandstofpomp kan gaan gebruiken?
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Maatje van mij heeft een Facet pomp die 4 a 5,5 psi = 0,27 a 0,37 levert. Auto loopt maar moet nog af gesteld worden deze is bij Biesheuvel gekocht met de info dat hij op dubbele carbs ging rijden
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
weet je zo ook hoeveel L/U hij levert?
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#11
|
||||
|
||||
30 Gallons = 113L per uur
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#12
|
||||
|
||||
ik zou niet weten waarom je die pierburg niet kunt gebruiken... heb zelf een hardi erop, maar dat scheelt allemaal niet zoveel. mocht je nou echt een 3.0 op carbs maken en je gaat 280 over de autobahn, dan kan je inderdaad misschien tegen de opbrengst aanlopen heb je die flow van 0.95 l/u zelf gemeten? die ligt wat aan de lage kant namelijk.
__________________
Golf MK1 |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
nee gewoon het chassisnr. opgezocht op internet, en daar kwam uit dat hij 0,35bar gaf bij 0,95L/U al is het wel een brandstofpomp die van me pa zijn kever af komt, weet niet of dar verschil in zit kwa opbrengst
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#14
|
||||
|
||||
weet niet precies hoe ze dat aangeven, want peter zegt van dat pompje 113L/U dus kan ook zijn dat het pompje dus 95L/U levert...
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#15
|
||||
|
||||
0,95l per uur is wel weinig!
Nog geen liter per uur, rij je vanaf hier naar spanje op 12l hahaha. Hij zal wel 95l per uur leveren
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
is dat genoeg of kom ik dan tekort?
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#17
|
||||
|
||||
0.35mbar is voldoende voor dubbele carbs( bij mij webers toch ) anders gaan de vlotters plooien waardoor ze niet correct meer werken
__________________
Now Scirocco 1 SL ( '81) Scirocco 2 GTS ('82) Corrado G60 ( '91) T5 ('09) Sold Caddy 1 ('83) Golf 6 1.6 Tdi ( '10) Scirocco 1 GT ('80) |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
Thanks!
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |