#1
|
|||
|
|||
Boostpin GTD verbruik
Beste
Zoals de titel het al een beetje zegt wil ik bij mijn JR de boostpin omdraaien, zodat die wat beter trekt ZONDER de roetschroef en de turbodruk te verhogen. Gaat dit effect geven of moet je echt alles beginnen aanpassen? Heb ondertussen de middendemper vervanger hier thuis liggen, morgen wordt die geplaatst. en zal het verbruik hoger gaan als je de boostpin met de meest schuine kant terug monteert? Gr Last edited by StefTurboDiesel : 10-10-2013 at 18:48. |
#2
|
||||
|
||||
je boostpin Ã*s toch je LDA?
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Die paddestoel ding met die 4 schroefjes, die wil ik 90graden omdraaien zodat de schuine kant richting distriebutie wijst De roetschroef wil ik niet aanraken, en de turbodruk ook niet. vooraleer mijn levensduur van het blok verminderd.. Last edited by StefTurboDiesel : 09-10-2013 at 20:18. |
#4
|
|||
|
|||
Normaal gezien is er toch wel wat meer diesel verbruik als deze omdraait,
probeer het eens uit? |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Probleem is krijg dat potje niet open, zit muurvast, zeker 3 verschillende platte schroevendraaiers gebruikt maar krijg die dus nie los. schroevendraaier(boor)machine eens beginnen zoeken in de kelder |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
Haha, en ist gelukt? |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Ja heb em los gekregen, heb die geplaatst zoals het moest, trekt veel beter op onder in de toeren, MAAR ik heb naar het schijnt geen turbodruk meer vanaf 4000 toeren. en roken dat die doet! heb de roetschroef niet aangeraakt hmm die knijpt precies iets dicht, |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Dus trekt die nie meer tot de maximale toeren? heb je dat potje op je inlaat dicht geschroeft? ( heeft zo'n platte schroef ) kan zijn dat die nog meer diesel vraagt op die toeren.. |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Ik weet het ook niet, ofwel moet de roetschroef ook een klein tikje open. maar die heeft nog de originele zegel rondom. En ja overboost valve was al lange tijd dichgedraait |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Dat zeg ik, je boostpin Ã*s je LDA, je had het erover daar niet aan te willen zitten...
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Excuse me, ik bedoelde de roetschroef, aan dat schroefje wil ik niet aan zitten, waarom? Toerental gaat omhoog en die is vrij moeilijk om terug in te stellen, die hele paddestoel mechanisme moet eruit, anders kan ik er niet aan komen met mijn steeksleutel. veel te veel chipoteer werk.. Voorlopig heb ik dus de LDA met de meest schuine kant terug ingestoken. toen ik em eruit haalde zag deze er vuil uit, schoongemaakt en terug ingestoken. Onder de toeren is alles oke, maar als ik dan aan mijn spiegel kijk, heel die straat zwart, oh my.. vanaf 4000rpm is de pret over, dan moet ik schakelen want dan heb ik geen koppel en geen turbodruk meer. Last edited by StefTurboDiesel : 10-10-2013 at 17:37. |
#12
|
||||
|
||||
als je je boostpin(lda) aanpast moet je de roetschroef uitdraaien dus zuiniger
waarom omdat te veel brandstof ook niet goed is want dan smoor je zeg maar je verbranding dus slechtere verbranding dus minder vermogen dus logisch dat ie boven de 4000 niet meer trekt. als je de zegel eraf wilt hebben , even een scherpe schroefendraaier op de kopsekant van de zegel voorzichtig doortikken om de roetschroef te verstellen moet je wel de moer die erachter zit even losdraaien want dat is zijn borging en zo afstellen dat ie gewoon gezond rookt dan zul je zien dat ie ook beter trekt |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
Toch nog iemand die me deze goude tip geeft, dankje Daarom rookt die dus zoveel? schrok daar even van, zat er een witte Audi achter mij.. denk ik dat ik heel die zijn motorkap zwart geroet heb Die boost is kei leuk, hoe meer koppel hoe meer plezier. turbodruk laat ik liever standaard, 0.7bar?? vooraleer er ongelukken gebeuren met koppakkingen enzo (veel verhalen over gehoord) is een dagelijkse auto die ik vaak rij Last edited by StefTurboDiesel : 10-10-2013 at 18:05. |
#14
|
||||
|
||||
Ik rijd al bijna een ton met de kegel op zijn scherpst en de roetstop een halfje ingedraaid. Blok staat nu over de 350k
Ik heb pas pluimen als ik t gas echt diep indruk, bij normaal rijden niet. Maar als je met gedraaide kegel al rookt bij normale rijstijl, dan kan je de stop inderdaad best een kwartje uitdraaien. Voor het uitdraaien hoeft de zegel niet los. Het is soms wat gepiel, maar met een steeksleuteltje 13 en een lange fijne schroevendraaier is het zo gebeurd. Wel goed de roetstop in positie houden met de schroevendraaier tijdens het draaien van de borgmoer!! En daarna het stationair toerental verstellen tot ie weer netjes loopt (warme motor). Bij het uitdraaien van de roetstop gaat je stationair waarschijnlijk een stukje omlaag, dan gaat je blok zo schommelen, niet fijn voor de rubbers.
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#15
|
|||
|
|||
Quote:
Nog een goude tip, danku Als ik begin op te trekken circa 1600 toeren dan begint het te roken, als de turbo begint te opspoelen wordt die rook een mist laag (zo erg is het dus voorlopig) Normaal rijden oftewel het gaspedaal aaien zie ik ook helemaal geen rook.. Op warme motor stationair loopt ie ook wat te hoog vind ik, 1100 toeren? moet die naald niet onder 1 zitten? dat doet hij al sinds aankoop Zal er morgenmiddag aan beginnen, zo snel mogelijk dus. Het leuke aan deze turbodiesels zijn dat je niet eens het gaspedaal tot de vloer moet indrukken om vooruit te komen, gewoon half gas of 3/4de en je voelt het koppel lekker opkomen met de turboboost erbij Last edited by StefTurboDiesel : 10-10-2013 at 18:53. |
#16
|
|||
|
|||
Raar maar waar, middendemper vervanger steekt erin, geen verschil qua geluid
alleen een klein halve decibel bij lage toeren, voor de rest niks, hoor de turbo niet eens opspoelen, damn |
#17
|
||||
|
||||
Zei ik toch al, na de turbo maakt ie niet zoveel herrie meer
Open filter erop en één of twee adsorptie dempers, dan hoor je hem wel hoor
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#18
|
|||
|
|||
Quote:
Ene van k&n? eerst wel op mijn budget letten deze maand, wou de distriebutie eerst gaan laten vervangen, dat is belangrijker Ja klopt, jammer want ik wou het uitlaat gedeelte gewoon standaard houden (alles op 50mm laten) maar heb zo clipjes gezien waarbij mensen een Straight Pipe mod uitvoeren, gewoon tussendemper en einddemper eruit,en gewoon vanaf vooraan tot achteraan een lang stuk buis zonder demper. http://www.youtube.com/watch?v=-2qnRmvPXuk dat maakt ook veel lawaai naar het schijnt, vooral turbo opspoel lawaai Last edited by StefTurboDiesel : 11-10-2013 at 20:39. |
#19
|
||||
|
||||
precies een traktor.
verander het inlaatgedeelte maar eens, daar zit je turbo ook vlak achter. je zal hem dan ook wel horen spinnen. nu wordt dat volledig gedempt door die buis, de luchtfilterdoos en de luchtfilter zelf (vooral die doos doet het hem). bij men fiesta heb ik de doos er vanrond geslepen en voor de rest origineel gelaten. geluid was ook al een enorm verschil en dat met die papieren luchtfilter nog een open uitlaat geeft continue lawaai, ook als je op gemak rijd, de luchtfilter geeft pas lawaai als je volgas gaat. allesinds toch bij een benzine, weet niet hoe dat bij een diesel is aangezien die geen gasklep heeft in de luchtstroom
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#20
|
|||
|
|||
Klopt ik heb nog de originele luchtfilter behuizing erop.
Ga ik eens proberen want zit met wat tegenslagen.. maar wat me wel opgevallen is, is dat ik meer trekkracht heb met die middendemper vervanger, zotezien minder tegendruk nu Door 1 of andere gekke reden werkt mijn Centrale Vergrendeling niet meer. wou de deuren sluiten, maar lukte niet, bijna mijn sleutel krom geduwt zeg maar en nog steeds waren de deuren nog altijd open. paneel losgehaald, die bekende blauwe pompjes heb ik erin zitten.. Geprobeerd met een lange schroevendraaier het vastzittend deeltje terug los te krijgen, bam! in 2 die ijzere staaf. En het pompje maakt geen geluid meer dus gaat niet meer open en dicht, deur zit gelukkig wel gesloten (heb iets geforceerd waarna hij dicht is gegaan.) moet altijd via pasagiersdeur instappen aangezien ik deze wel nog openkrijg. koffer is maar goed ook dicht Domme zet van me maar de Golf had al sinds aankoop problemen met de CV. Volgens een autoshop moet ik een hele nieuwe cv gaan halen bij de VW dealer, kan dit, of klopt het niet wat ze zeggen? Last edited by StefTurboDiesel : 12-10-2013 at 11:51. |