#1
|
|||
|
|||
Phenominal's Golf MK1 1.6D
Ik dacht laat ik mijn MK1 ook eens in de Categorie Projecten gooien
Heb altijd al eens een MK1 gewild en heb er nu dus 1! Zoals te verwachten bij oudere auto's zit er altijd wel wat werk aan, zo ook deze MK1 Heb laatst voor een leuk prijsje een MK1 uit '81 op de kop getikt. het gaat om een 1.6D met 4 bak. de auto is al eens aangepakt, opnieuw gespoten, dorpels zijn al eens gelast dus al met al valt het laswerk mee gelukkig moet er ook nog genoeg aan de golf gebeuren anders was het geen project Ik ben zelf vrachtauto monteur dus ga dan bijna alles ook zelf doen. ik hoop de komende dagen wat foto's te posten van de MK1. Het is geen project wat snel gaat gebeuren, de auto is mn daily drive en zal dus ook ten alle tijden rijdbaar blijven en gaat rustig aan grondig aangepakt worden. To-Do list : - 1.6D Motor swappen voor een 1.9D(1y) gaat komende vrijdag & zaterdag gebeuren - Remmen rondom vervangen cq. nakijken en remolie vervangen - Vering rondom vervangen door schroefset (orginele schokbrekers zijn kapot gereden door de vaste verlaging die er onder zit) - Electra repareren (zekeringkast + kabelboom hebben gerookt) - voor de bouwvak trekhaak monteren (zodat mn vouwwagen uit '73 erachter kan dit is de to-do list op dit moment, kans is groot dat er her en der nog wel wat dingen bij gaan komen. zoals de planning lijkt komen morgen de 1e foto's van hoe de auto er nu bijstaat. de bedoeling is dat de auto gewoon technisch en optisch netjes voor de dag komt, op een paar leuke LM-velgen, redelijk doch rijdbaar verlaagd met een leuk dak-imperial met oldskool artikelen erop. voor het idee een look als deze |
#2
|
|||
|
|||
Leuke plannen!
Maar wij willen foto's
__________________
Polo 2c steilheck carb project!! Polo g40 eaton!! Project....( bijna klaar) |
#3
|
||||
|
||||
Leuke plannen en auto! Waarom niet gelijk voor een TDI gegaan?
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#4
|
|||
|
|||
TDI had inderdaad ook leuk geweest. het ombouw werk schrikt me ook niet af,
alleen zoals ik al zij, het is mn daily. de 1.9D is zo goed als Plug & Play en de 1.9D met +/- 65 PK op 835 kg komt ook wel aardig vooruit. 't is geen snelheidsduivel. Heb al eens een '93 Vento gereden met 1.9D met 450DKM op de klok. optrekken was niet alles maar een kruis-snelheid van 130/140 had ie geen moeiete mee. veel harder hoeft de MK1 ook niet |
#5
|
||||
|
||||
Had ik voor een 1,6td, GTD gegaan. intercoolertje erop en een kkk turbo' kan je er al leuke prestaties uithalen. of een 1,9td maar die schijnen niet zo goed te zijn als 1,6td motoren. beide passen ook plug&play Maar heb ik zelf geen ervaring met 1,9td.
__________________
Golf MKI '76er Project. MKI '76 swallowtail project ,MKII 1.6TD '90 Daily, '05 CBR600RR Repsol EX MKI'83 GTI, '80 1.5aut, '91 cabbie MKII '84 TD , 85'tdi , 86'td , '86D '86 16v GTI Polo '00 6n2 GTI Mercedes SEC500 '87 Honda Civic '94 |
#6
|
|||
|
|||
Even een kleine update.
de 1.6D is eruit, en de 1.9 AEF kan er bijna in zit alleen nog even met start onderbreker verhaal. als ik deze pagina goed lees : http://www.brick-yard.co.uk/forum/1...topic52595.html kan ik het zwarte kastje op de pomp er gewoon afknippen (aangeduid met A) de draden vanaf brandstof pomp stop (aangeduid met B) aan massa en contact geschakelde plus. en solenoid (G+H aangeduid) eventueel aansluiten voor de koude start? de rest van de electra (gas positie sensor ed kan er allemaal af) |