|
|
Thread Tools | Search this Thread |
#1
|
||||
|
||||
Seat Leon Cupra (1P) met TTRS Motor, Sequentiele 6-bak en 4MOTION
Om wat meer duidelijkheid te creëren heb ik mijn projecten uit elkaar gehaald zodat voor elk project een eigen thread is.
Deze Seat Leon is voor mijzelf en heb ik gekocht als opvolger van mijn mk2 bergcup die ik wilde bouwen en heb moeten opofferen om de Golf Rallye van een klant klaar te kunnen maken omdat dit anders veel te veel werk zou zijn voor mij. Dit project zal niet heel vlug gaan omdat ik telkens moet sparen voor onderdelen die echt aso duur zijn en heb hier tijd voor nodig. Ik was opzoek naar een goed alternatief voor deze mk2 en wilde graag een auto die zo nieuw mogelijk is zodat ik kan werken met de nieuwste delen, zoals de wielophanging en de elektronica met canbus enz. Ik vond een advertentie op Racecarsdirect van deze Seat Leon Supercopa mk2, waar maar 5 races mee gereden is. Deze cup is gestopt in Duitsland en hield deze man er ook mee op. De auto zoals hij was: Het ophalen van deze koets die in Stuttgart stond: Last edited by DutchBuild : 30-03-2014 at 11:21. |
#2
|
||||
|
||||
Ziet er erg netjes uit
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#3
|
|||
|
|||
Gaaf project abbo
|
#4
|
||||
|
||||
De motor is een 2.5L 5-Cilinder motor uit 2012 met motorcode CBTA
Ik had deze motor al gekocht en heb bewust voor deze nieuwere versie gekozen omdat de motoren van hiervoor nog een te dunne distributie-ketting hebben en problemen kunnen zorgen. Ik ga 2 dezelfde motoren bouwen, 1 voor in deze Leon en de ander komt uiteraard in de Golf Rallye van een klant. Er moeten veel nieuwe delen voor ontwikkeld worden, waar we al lange tijd mee bezig zijn. De meeste zullen een paar andere zuigers kopen voor een lagere compressie en sterkere drijfstangen, maar ik wil de slag gaan veranderen waardoor het een iets ander verhaalt wordt. Er zal geen origineel onderdeel meer inkomen en geld ook voor de cilinderkop. Deze nieuwe motoren, want geld ook voor de 2.0TFSI, hebben erg mooie kanalen met een perfecte doorstroming. Zoals je kan zien kijk je al bijna op de bovenkant van de kleppen en komt doordat deze geen hydro-stoters meer hebben, maar een tuimelaar met een lager waar de nokkenas over loopt: Het spruitstuk van een TT-RS waar we alleen nog het voorste gedelte van gebruiken: Het inlaat-systeem dat wij aan het ontwikkelen zijn, heeft nu losse gaskleppen waardoor de response er giga op vooruit gaat. Dit doordat de weg tussen de gasklep en de inlaatkleppen erg kort is. Zo hoeft er niet eerst druk opgebouwd te worden in het gehele inlaatspruitstuk alvorens deze naar binnen kan. Ook gaan we werken met 2 injectoren per cilinder. 1 kleinere die het dichtst bij de cilinderkop word geplaatst voor bij lagere toeren en de grote injectoren iets verderop die mee gaan werken vanaf een bepaald toerental en een wat langere afstand heeft om zo beter de brandstof met het lucht te kunnen mengen. Ook heb ik vorige week versnellingsbak besteld. Na veel denken en uitzoeken kwam ik uit op een Sequentiele versnellingsbak van Kaps Transmissions. Dit is tot nu toe de enigste die ons kon beloven de 800NM koppel aan te kunnen. Zo'n bak komt ook in de Golf Rallye en heb er dus 2 besteld en zouden over 2 maanden gereed zijn. We hebben bewust gekozen voor een sequentiele 6-bak omdat het onmogelijk is om mis te schakelen. Voor de gene die niet weet waar sequentieel voor staat: Het schakelen gebeurd door de pook of naar voren, of naar achteren te duwen en heeft geen H-patroon meer. We kunnen dit ook nog verder uitbreiden door er een set bij in te zetten zodat dit gebeurd door schakel-flippers, maar voor mij is dit al meer dan duur genoeg voor voorlopig. |
#5
|
||||
|
||||
druk mannetje met al die projecten leon,rally,porsche v8 hoe krijg je het allemaal voormekaar, ik hoop wel dat je goed op jezelf past anders word het hier straks zo stil met dit soort unieke projecten, dat is niet iets wat je iemand gunt die met dit soort projecten toch zijn brood moet verdienen
van mijn kant veel respect voor alles wat je doet |
#6
|
||||
|
||||
Serieuze setup
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#7
|
|||
|
|||
Wow, wát een auto, wat een techniek...
Zeer veel respect voor je, ook voor de manier hoe je alles uitgelegd, uiteraard ga ik ook dit project tot op de voet volgen, dit wordt een wel héle vurige Spaanse!!!
__________________
>> '91 Volkswagen Golf II 1.3i CL ''GTI - look'' |
#8
|
||||
|
||||
Damn.....
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#9
|
||||
|
||||
weer een heerlijk project indd!
de body die om de seat zat heb je die er ook bij, of word dit iets totaal anders?
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Bedankt! Ik was al overspannen geraakt deze zomer en heb daarna alles opnieuw op een rijtje moeten zetten. Helaas zijn er ook dingen die niet meer kunnen en heb mijn beslissingen genomen naar wat verstandig is als bedrijf zijnde ipv wat ik graag zou willen als hobby. Met deze Leon ben ik tenminste niet elke avond aan het lassen en dat een paar jaar lang Heb al heel veel laswerk overdag en zo kan ik mij s'avonds bezig houden met het ontwikkelen en prutsen Ik weet nog niet wat ik met de Porsche ga doen. Ik ben echt gek op deze auto en heb er al heel veel voor klaar liggen, maar is gewoon geen reclame voor mijn bedrijfje. Moet nog even nadenken wat verstandig zal zijn. De stalling in en er later mee verder gaan of deze in delen weg doen. |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Hij zal worden opgebouwd als een originele Supercopa en met de originele onderdelen. Heb eerst nog overwogen om een complete auto te kopen om op te bouwen, maar is veel duurder en de meest verkeren in slechte staat. In deze cup had de karosserie een levensverwachting van max 3 jaar en was hij op. Ik weet nu dat ik een nagenoeg nieuwe koets heb zonder overal in elkaar te hebben gezeten. Origineel zit er een 2.0TFSI met DSG in en heeft hij FWD. Bij mij wordt dit echt totaal anders en bouw ik er ook ABS in wat hij niet had. Wordt dus nog flink sparen Last edited by DutchBuild : 18-01-2013 at 00:33. |
#12
|
||||
|
||||
sprakeloos....
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#13
|
||||
|
||||
indd flink wat planne nog! erg benieuwd
lekker ontwikkelen en verder borduren op iets dat al klaar is lijkt mij de prima keuze zonder bedrijf ook geen dergelijke hobby's toch Porsche gewoon lekker weg zetten in een hoekje dat is toch wel een heerlijk project met die LS2 erin (mijn persoonlijk favouriet)
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#14
|
||||
|
||||
Even voor de mensen die willen weten hoe zo'n sequentiële bak van Kaps schakeld:
Subaru met 700pk en bak van Kaps transmissions |
#15
|
||||
|
||||
Je gaat op de WRC toer zeg maar
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#16
|
||||
|
||||
Quote:
WRC=Rallye, maar ik weet wat je bedoeld, en dit is idd een auto die gebouwd wordt op een zeer hoog niveau en met de daarbij behorende kosten, maar gelukkig niet zo duur als een WRC die zo'n 1,2 miljoen euro kost Ik zie nog steeds de oude Toerwagens uit begin 90 als mijn grote voorbeeld. Dit zijn nog echte auto's, maar technische erg ver doorontwikkeld. Deze Leon is meer te vergelijken met de Leon uit de WTCC, maar dan met 2x dat vermogen en 4x4 Ik houd mij graag bezig met ontwikkelen en verbeteren en ik denk dat dit goed tot zijn recht zal komen in een al bewezen koets met een zeer goede aerodynamica en wegligging die door Seat Sport is ontwikkeld en doorontwikkeld over diversen jaren. Zij zitten alleen vast aan veel regels waar ik niet zo veel last van heb, en kan mij redelijk uitleven hier op Last edited by DutchBuild : 13-11-2012 at 00:21. |
#17
|
||||
|
||||
koekoek
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#18
|
||||
|
||||
Weer even een kleine update
Ik heb inmiddels een complete binnendraadboom van een VW Golf mk5 R32 kunnen kopen waar ik best wel even naar heb moeten zoeken. Ik heb deze eerst even helemaal bekeken of alles wel klopte en van de juiste auto is zoals ik hem gekocht heb. Een paar stekkers zijn stuk en ook een stukje van de zekeringkast, maar deze delen had ik gelukkig nog liggen. Daarna weer opgeborgen en komt weer voor de dag als ik er weer mee aan de gang moet Een achteras van een TT-RS waar ik toch nog wel even mijn bedenkingen over heb. Ik had al een paar mk5 R32 achterassen liggen, maar zijn het omgekeerde van deze. De achteras van een Golf mk5 R32 heeft een alu subframe en stalen fusees. Deze achteras heeft een stalen subframe en alu fusees, wat een beetje vreemd is voor mij. Ik was al opzoek naar deze aluminium fusees om ze het onafgeveerde gewicht naar beneden te halen wat de wegligging ten goede komt, maar waarom ze nu een stalen subframe hebben gebruikt ipv aluminium is voor mij nog even een raadsel. Het zou kunnen dat die van staal sterker is wat misschien beter zou kunnen zijn, maar zal ik mij nog even verder in moeten verdiepen. Last edited by DutchBuild : 18-12-2012 at 20:01. |
#19
|
||||
|
||||
Wauw.....!!!!
__________________
Dodge RAM 1500 |
#20
|
||||
|
||||
diep respect waar jij mee bezig bent, en super dat je de moeite neemt om het met ons te delen, errug leuk!
__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER! Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers! '72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L |