![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hallo,
Ik heb vandaag een leuke cabrio erbij gehaald. Deze komt uit begin 88 en is dus nog niet belastingvrij. Nu zoek ik ergens in de auto een bouwjaar omdat de productie in 87 was en hij dus waarschijnlijk belastingvrij is (voor hoelang dat nog duurt) Ik heb dit al eerder gedaan met een golf maar toen stond het op een sticker in de deur (amerikaan) maar nu kan ik het niet achterhalen. IK heb gekeken op het plaatje onder de motorkap. Niet in de deuren en ook niet op de sticker in de kofferbak. Iemand nog een idee? Groet, Arno
|
||||
|
||||
![]() Je kunt kijken naar het chassisnummer, er staat een letter in die het modeljaar aangeeft. Met een beetje geluk is de wagen modeljaar '87. Ik weet zo uit mijn hoofd niet welke letter voor welk bouwjaar staat, maar stijn heeft hier op het forum een gedetailleerde uitleg, zoek die maar eens op.
Mocht hij nu modeljaar '88 zijn, kun je een certificaat bij volkswagen aanvragen, daar staat de productiedatum op en daar kunnen ze bij de RDW nooit omheen. Succes! ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Thanks voor je reactie. Ik weet ook niet of het nog rendabel is om een auto belastingvrij te laten verklaren. Zijn alle regels er al door of gaan deze pas in in 2015? Weet iemand wat een certificaat kost bij volkswagen? Groet, Arno
|
||||
|
||||
![]() Regels zijn er nog altijd niet 100% door, wat wil je met zo'n teringbende in d'Haag... Voor een benzine golf lijkt het me nauwelijks de moeite, zo'n certificaat kost 50 euronen. Ik heb er ook al aangevraagd, stelt weinig voor.
|