Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 18-10-2013, 18:46
arno2000's Avatar
arno2000 arno2000 is offline
Volksforum Aandeelhouder

Default Waar bouwjaar te vinden op carroserie

Hallo,

Ik heb vandaag een leuke cabrio erbij gehaald. Deze komt uit begin 88 en is dus nog niet belastingvrij. Nu zoek ik ergens in de auto een bouwjaar omdat de productie in 87 was en hij dus waarschijnlijk belastingvrij is (voor hoelang dat nog duurt) Ik heb dit al eerder gedaan met een golf maar toen stond het op een sticker in de deur (amerikaan) maar nu kan ik het niet achterhalen.
IK heb gekeken op het plaatje onder de motorkap. Niet in de deuren en ook niet op de sticker in de kofferbak.

Iemand nog een idee?

Groet, Arno
Reply With Quote
Old 18-10-2013, 19:46
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder

Je kunt kijken naar het chassisnummer, er staat een letter in die het modeljaar aangeeft. Met een beetje geluk is de wagen modeljaar '87. Ik weet zo uit mijn hoofd niet welke letter voor welk bouwjaar staat, maar stijn heeft hier op het forum een gedetailleerde uitleg, zoek die maar eens op.
Mocht hij nu modeljaar '88 zijn, kun je een certificaat bij volkswagen aanvragen, daar staat de productiedatum op en daar kunnen ze bij de RDW nooit omheen.

Succes!
Reply With Quote
Old 18-10-2013, 20:47
arno2000's Avatar
arno2000 arno2000 is offline
Volksforum Aandeelhouder

Quote:
Originally Posted by Barn171
Je kunt kijken naar het chassisnummer, er staat een letter in die het modeljaar aangeeft. Met een beetje geluk is de wagen modeljaar '87. Ik weet zo uit mijn hoofd niet welke letter voor welk bouwjaar staat, maar stijn heeft hier op het forum een gedetailleerde uitleg, zoek die maar eens op.
Mocht hij nu modeljaar '88 zijn, kun je een certificaat bij volkswagen aanvragen, daar staat de productiedatum op en daar kunnen ze bij de RDW nooit omheen.

Succes!

Thanks voor je reactie.
Ik weet ook niet of het nog rendabel is om een auto belastingvrij te laten verklaren. Zijn alle regels er al door of gaan deze pas in in 2015?

Weet iemand wat een certificaat kost bij volkswagen?

Groet, Arno
Reply With Quote
Old 18-10-2013, 20:49
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder

Regels zijn er nog altijd niet 100% door, wat wil je met zo'n teringbende in d'Haag... Voor een benzine golf lijkt het me nauwelijks de moeite, zo'n certificaat kost 50 euronen. Ik heb er ook al aangevraagd, stelt weinig voor.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules