#1
|
|||
|
|||
Trillen en stuur scheef MK I Golf
Goeiemiddag,
Allereerst, hier mijn voorstelthread, http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=124143 Ik heb dus een MK I Golf van 83, en daar hangt sinds eergisteren een 5 bak CHL van een mk3 in. Nou heb ik het volgende probleem: Toen ik de eerste keer ging proefrijden, schakelde perfect en reed super.. Maar.. de hele auto trilt en bonkt als een idioot als ik naar rechts stuur, en rechtuit rijd, maar als ik naar links stuur, ookal is het een klein beetje, houdt het direct op en rijdt ie weer zo strak en soepel als maar kan.. Ook stond mijn stuur scheef naar links, en de wielen beide naar buiten, dit weer een klein beetje verholpen door ze zo goed als recht uit te lijnen, hierdoor werd het iets minder. Donderdag ochtend om 8 uur gaat hij naar Lammert van der Meulen en wordt ie uitgelijnd, maar ik snap niet dat hij daardoor zo trilt, en het ophoudt zodra ik naar links stuur. Het volgende al vervangen vanwege speling: Fuseekogel Rechts, Wiellager Rechts, Homokineet bakzijde Rechts. Wie kan mij helpen.. ik ben het pad even kwijt.. Ik hoop dat er iemand is met de antwoorden die mij heel blij gaan maken! Groeten Branco |
#2
|
|||
|
|||
Niemand? snap dr even niks meer van!
__________________
Kom wel goed |
#3
|
|||
|
|||
Als je de moer, die je wiellager op de homokineet spant, losmaakt en er af haalt... kun je dan je aandrijfas naar de bak toe verplaatsen? ofwel, de homokineet uit het wiellager drukken, naar binnen toe?
|
#4
|
|||
|
|||
Gevonden!
Oke, na lang zoeken bleek mijn achterste baksteun onder spanning te staan, probleem is nu verholpen!
__________________
Kom wel goed |
#5
|
||||
|
||||
Branco, hoe dan? Die heb ik er zelf nog nooit zonder spanning op gekregen..
__________________
Golf MK1 |
#6
|
|||
|
|||
Mensen weten dit vaak niet maar de bak flens voor de rechter aandrijfas is 2 cm langer bij een golf 3 dan bij eerdere modellen, hierdoor is de lange as vaak 2 cm te lang waardoor de homokinetische koppeling onder spanning komt te staan
|