Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 29-12-2009, 13:54
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,353
Default Jetta 1 daily

Ik wil hem hier toch graag even voorstellen

Deze auto heb ik ergens in 2007 gekocht via marktplaats. Op het eerste gezicht een ontzettend geinige auto, maar hij had wel z'n slechte punten. Om er echt weer een mooie auto van te maken moest er wel veel aan gebeuren.
Wegens tijdgebrek heb ik hem toen eerst maar gestald, en daar heeft hij 1,5 jaar gestaan.







Een vriend vertelde me dat het hem er tof leek om mee toen aan de Carbagerun, een rally van 4000km door Europa in 5 dagen van Hardenberg naar Monaco. Of ik zin had om mee te gaan. Hell yeah!
We hadden alleen nog geen geschikte auto... dus besloot ik om de jetta maar weer eens van stal te halen

Met behulp van z'n grote broer zat er al vrij snel weer leven in:



Daarna de auto een grote beurt gegeven:
- Motorisch: nieuwe vloeistoffen, riemen en filters
- Waterpomp vervangen
- Nieuwe accu
- Stroomverdeler lekte, dus deze gerepareerd
- Nieuwe bougies, kabels, contactpunten enz.
- Remmen rondom nieuw en vervangen door VWII remmen
- Flexibele remleidingen vervangen
- Benzinetank uitgespoeld

Heel veel ellende later was hij eindelijk klaar. Maar voor de rally moest hij eigenlijk nog wat opgeleukt worden... De auto was een stuk slechter dan ik in eerste instantie verwacht had, dat was eigenlijk best wel een tegenvaller. Dus ik had zoiets van 'f*ck het maar', we gaan voor de rat-stijl

Allereerst hebben we de benzinevulopening aangepakt, deze was stokverrot.




Ik heb over de oude opening een ring gelast, met daar bovenop een gedeelte van de vulopening van een oude legertruck

Mn broertje had voor deze legertruck nog een pot verf staan die ik wel mocht gebruiken... Ik heb de hele auto geschuurd en ben met de kwast en roller aan de gang gegaan:










Dit hele feestje heeft me een dikke maand gekost en toen was het zover! De Carbagerun moest gereden worden! De grote vraag was natuurlijk hoe de jetta zich ging houden na 1,5 stil gestaan te hebben... We hebben 1 probleem gehad: op een ochtend startte de auto niet omdat de contactpunten verlopen waren. Voor de rest helemaal niks

Een paar foto's van de rit:



















De jetta beviel eigenlijk hartstikke goed! Hij heeft me tot nu toe 1x laten staan omdat ik de contactpunten niet op tijd had bijgesteld. Maar voor de rest is het altijd starten en lopen
Op het moment gebruik hem als winterauto. De audi 100 staat in de stalling en m'n golf 1 diesel staat hier achter het huis onder een zeil.

Na de vakantie nog de volgende aanpassingen gedaan:
- Verlagingsset
- Compleet nieuwe uitlaat
- Gele H4 pitten + gele mistlampen
- De rode striping doorgetrokken over de achterkant
- De 'Death-proof' doodskoppen toch maar overgeschilderd

En binnenkort wil ik hem ombouwen naar elektronische ontsteking.

Zoals ie er nu bij staat:










En nog een stille getuige van de vakantie:



Ik moet eerlijk zeggen dat dit toch wel de stoerste bak is die ik tot nu toe heb gehad. Zuinig hoef ik er toch niet op te zijn aangezien ik de keus heb gemaakt voor rat-stijl. En deze auto heeft echt een hoge fun-factor, hij ligt strak op de weg en rijdt onzettend fijn. En altijd gezichten van mensen die hem óf ontzettend tof vinden óf ontzettend fout .
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E
- 1983 Golf C 1.3 rood
- 1983 Golf C 1.6D geel
- 1982 Jetta 1.3 legergroen

Last edited by Henk_Pigo : 29-12-2009 at 14:53.
Reply With Quote
  #2  
Old 29-12-2009, 14:12
PimVW's Avatar
PimVW PimVW is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 2,323
Default

Leuke Jetta, voor weinig geld toch veel plezier gehad begryp ik.

En dan nog de hele rit volhouden ook, geweldig
Lykt me toch ook wel erg gaaf zo'n rit te maken...

Gaaf verhaal ook!

gr Pim
__________________
Saugergroup [0][0] [0][0]
Polo 6N Harlekin
Golf 1 GTI PLUS 20V T sold
Reply With Quote
  #3  
Old 29-12-2009, 14:39
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,569
Default

Geinig ding Henk !!

Heb je de Pirelli ook nogsteeds trouwens ??

Gr
Fred
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)
Reply With Quote
  #4  
Old 29-12-2009, 14:46
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,353
Default

Hij's fijn he

De pirelli heb ik helaas niet meer... Wegens ruimte- en tijdsgebrek heb ik de carrosserie verkocht voor een 2 jaar terug.

De rest van de onderdelen heb ik netjes opgeborgen, misschien voor later
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E
- 1983 Golf C 1.3 rood
- 1983 Golf C 1.6D geel
- 1982 Jetta 1.3 legergroen
Reply With Quote
  #5  
Old 29-12-2009, 15:21
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Mooi verhaal henk.
Leuk dat hij heeft volgehouden. echt VW he
Reply With Quote
  #6  
Old 29-12-2009, 15:30
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Hij blijft gaaf Henk...vertel eens...heb je nog meer VW`s?
Welke fabriek heb je de Jetta trouwens in staan op die ene foto?
Reply With Quote
  #7  
Old 29-12-2009, 16:25
stn1's Avatar
stn1 stn1 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 1,169
Default

Mooi verslag. Klinkt als een leuke vakantie.
__________________
Grtz Peter-Alexander
Scirocco 2 1985 en BMW E65 750i
Reply With Quote
  #8  
Old 29-12-2009, 17:13
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,353
Default

Tnx voor de reacties Het was echt een supermooie rally, een echte aanrader! Ik ga zeker proberen om dit jaar weer mee te doen, alleen dit keer wel met een diesel denk ik. (500+ euro aan peut )

Quote:
Originally Posted by René
Hij blijft gaaf Henk...vertel eens...heb je nog meer VW`s?
Welke fabriek heb je de Jetta trouwens in staan op die ene foto?


Zie m'n onderschrift!

Op de foto staat hij in de pulploods van de oude Suikerunie fabriek in de stad die ze momenteel aan het slopen zijn. Samen met een collega hebben we eea aan materialen eruit gehaald en ik mocht toen het terrein op met m'n auto. Veel te stoer natuurlijk.

Jammer dat ik niet meer tijd had, maar het was echt een prachtlokatie voor mooie foto's tegen een 'industriële' achtergrond.
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E
- 1983 Golf C 1.3 rood
- 1983 Golf C 1.6D geel
- 1982 Jetta 1.3 legergroen

Last edited by Henk_Pigo : 29-12-2009 at 17:17.
Reply With Quote
  #9  
Old 10-12-2011, 00:25
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

nog updates henk? iets met radioactiviteit?
Reply With Quote
  #10  
Old 10-12-2011, 00:26
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,353
Default

Mmm, topic is alweer 2 jaar oud :S
De tijd gaat echt veeel te snel!

Zal morgen wel even weer een update maken
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E
- 1983 Golf C 1.3 rood
- 1983 Golf C 1.6D geel
- 1982 Jetta 1.3 legergroen
Reply With Quote
  #11  
Old 14-12-2011, 23:48
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Ben benieuwd..
Reply With Quote
  #12  
Old 15-12-2011, 17:33
Wim.'s Avatar
Wim. Wim. is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 452
Default

En heb je de Carbagerun nog een x over gedaan?
Waren er toen ook 3 jongens in een roze Ford Granada toevallig?
__________________
Oldy: VW Scirocco LS '74
Daily: Audi 80 2.8 Quattro
Project: VW Scirocco GT(i)
Reply With Quote
  #13  
Old 16-02-2012, 21:34
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Up!
Reply With Quote
  #14  
Old 16-02-2012, 21:35
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,353
Default

Oja moet nodig weer eens updaten !
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E
- 1983 Golf C 1.3 rood
- 1983 Golf C 1.6D geel
- 1982 Jetta 1.3 legergroen
Reply With Quote
  #15  
Old 13-12-2014, 23:30
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Up!!
Reply With Quote
  #16  
Old 14-12-2014, 00:16
Rinus66's Avatar
Rinus66 Rinus66 is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,102
Send a message via MSN to Rinus66
Default

Quote:
Originally Posted by René
Up!!


Quote:
Originally Posted by RDW
Vervaldatum APK 30-06-2012


__________________
88 cabrio 2.0
83 golf gl 1.5
Reply With Quote
  #17  
Old 14-12-2014, 00:28
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Maar Henk is er nog steeds mee bezig....en hoe!

Wat dacht je van het dashboard wat erin komt....helemaal zelf ontworpen, gebouwd en geprogrammeerd:








Reply With Quote
  #18  
Old 14-12-2014, 00:38
Rinus66's Avatar
Rinus66 Rinus66 is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,102
Send a message via MSN to Rinus66
Default

Wow, Henk al heel lang niet meer gesproken.

Tweede foto doet me denken aan de tijd dat de lotto nog om 6 cijfers ging
__________________
88 cabrio 2.0
83 golf gl 1.5
Reply With Quote
  #19  
Old 14-12-2014, 21:33
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,353
Default

Tijd voor een update!

Ik ben bezig om een modulair, programmeerbaar besturingssysteem te maken voor in de jetta. Het dashbord wat Rene gepost heeft is daar onderdeel van.

Het idee is als volgt:
- 1 Hoofdmodule, hier zit de intelligentie in. Deze komt in een paneel waar ook alle bedieningsknoppen op komen.
- 1 Dashbordmodule voor weergave van km-stand, snelheid, toerental etc.
- 1 Module die de snelheid en het toerental meet.
- 1 Module die de kachelventilator traploos kan regelen
- 3 Modules met elk 8 digitale ingangen (schakelaar bijv.), 4 instelbare weerstandsmetingen (vlotter, temp., licht etc.) en 16 uitgangen die elk ca. 5A kunnen schakelen. Deze worden als volgt verdeeld: 1 links bij de bestuurder, 1 rechts bij de passagier en 1 in de kofferbak.

Dit alles is opgebouwd rond een Atmega328 processor (Arduino). Al deze modules communiceren onderling met CAN-bus en daardoor is het systeem erg makkelijk uit te breiden.
De meeste modules zijn klaar. Voor de overige is het enkel nog een kwestie van in elkaar zetten, het denk- en tekenwerk hiervoor is klaar.

Als het allemaal meezit wil ik komende zomer beginnen met inbouwen. Daarbij komt er ook een compleet nieuwe kabelboom in de auto.

Nou foto's dan maar

Hoofdmodule:



IO-module:






Dashbord-module:
Deze heb ik ingebouwd in een munitiekistje
Dat buisje wat er voor langs ligt is de toerenteller (VU-meter).








__________________
- 1981 Audi 100 CD5E
- 1983 Golf C 1.3 rood
- 1983 Golf C 1.6D geel
- 1982 Jetta 1.3 legergroen

Last edited by Henk_Pigo : 14-12-2014 at 21:39.
Reply With Quote
  #20  
Old 14-12-2014, 22:41
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,569
Default

Leuke hobby Henk
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum