#1
|
|||
|
|||
Koppelings probleem golf 3 1.4
Hallo,
Nou reed ik gister naar huis met mijn auto, en toen schoot de kabel uit de hevel, nu bleek het ijzeren plaatje verrot te zijn wat de kabel tegen houd in de hevel, nu heb ik net een nieuw rubbertje + de 2 plaatjes gekocht om hem tegen te houden. Nu ben ik begonnen met monteren maar nu loop ik tegen een paar dingetjes aan, hoort dit rubber boven of onder de hevel? want ik heb hem net gemonteerd met het rubber boven en toen kreeg ik de kabel wel door de koppelings hevel, maar toen had ik teveel vrije slag, ik vergeleek net hoe het zat bij een golf 2 gtd en daar zit het rubber onder, maar als ik het rubber onder wil plaatsen heb ik niet genoeg kabel om door de hevel te drukken.. iemand die mij hier mee kan helpen? ik hoop dat dit duidelijk genoeg is! Groetjes |
#2
|
||||
|
||||
ik denk dat het zelfstellende mechanisme in je koppelingskabel niet meer werkt.
__________________
Scirocco 2 GT 1.9TDI '82 daily Scirocco 2 GT16v '88 Scirocco 2 CL 1.5 automaat '81 Scirocco 2 GTX 1.8i '89 Scirocco 2 Kamei X1 1.6 '82 |
#3
|
|||
|
|||
als de kabel los is geschoten staat het zelfstelmechanisme in de uiterste stand, die moet je weer even indrukken, dan moet je 'm in die stand vastzetten (zit van origine een "vergrendeling omheen, maar een tyrip werkt ook), dan monteren, vergrendeling verwijderen en een paar keer de koppeling intrappen
|
#4
|
||||
|
||||
Slijten die kabels ook ???? bij mijn meisjes Carbrio IV merk je lichtjes dat hij wat minder makkelijk in 1 en achteruit gaat als voor heen.
Of moet ik het dan toch in andere zaken zien terug te vinden koppeling slipt niet door of wat dan ook.
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#5
|
|||
|
|||
Kabels gaan idd wel eens stuk, heb al paar x meegemaakt dat ie op een bepaald stuk niet lekker bleef hangen, en dus onder belasting een paar mm ingedrukt werd.
Maar volgens mij is de oorzaak van het slijten vd kabel de drukgroep die bij het druklager een diepe slijtrand krijgt, en daardoor zwaar gaat. Bij bijv peugeot partner kan je de zelfstellende kabel vervangen, maar die houdt t dan meestal maar 1Ã*2 maanden vol. Bij die auto's is dan op zeker de drukgroep gaar. Bij vw weet ik niet zeker of dat verhaal ook opgaat, maar vermoed van wel. Btw, leuk werk hè, de kabel terugstellen??
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! |
#6
|
||||
|
||||
Ik moet eerlijk toegeven dat ik helemaal geen verstand heb van deze kabel.
Had nog zo gezegd koop een Carbrio 1 maar goed als ik bij de bak op de kabel druk bij het geveerde rubberen gedeelten. Dan gaat de koppelingshevel van de bak netjes mee namen beneden. Dus even voor mijn gedachte als de kabel het niet meer voor me kaar krijgt om deze goed te stellen is de druklager of drukgroep versleten ????
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#7
|
|||
|
|||
Nou, dat hoeft niet, heb er geen ervaring mee bij bakken van vw met druklager achterin (02a??)
Maar wel bij seat vario, polo en diverse peugeots. Toen daarbij de zelfstelinrichting gaar werd, of de kabel tot 2x toe knapte, bleek de drukgroep gaar. Bij de seat werkte het vrijloop-gedeelte nog wel, alleen het vergrendelen tijdens ontkoppelen niet helemaal. Hij vergrendelde pas als het pedaal ongeveer 1/4 werd ingedrukt, ook daar bleek de drukgroep zo ver versleten dat t blijkbaar teveel kracht kostte om het druklager door de slijtrand te drukken. De hevel op de bak bewoog dan het eerste stuk intrappen niet echt, dus met gevolg het maar amper vrijtrappen vd koppeling.
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! Last edited by Polo1w : 20-10-2013 at 13:51. |