|
||||
|
||||
Caddy mk1 TD geluid resonantie + Waterlekkage
Mijn Caddy 1 heeft een hele zware resonantie tijdens het rijden. Niet echt gebonk maar meer een zware continue toon. Het is zo erg dat je niet langer dan 10 minuten normaal kan rijden
Normaal vind ik motorgeluid niet zo ernstig want ik heb ook benzine auto's met een rechte pijp zonder dempers maar dit is toch een ander soort geluid. Hier zit trouwens de originele uitlaat onder die verder niet lek is. Weten jullie waar ik dit kan zoeken? Ik heb al verhalen gehoord over de trillingsdemper op de motor maar ook over motorsteunen die te slap zouden zijn. Wel zit er een cheap openluchtfilter op in de vorm van een kelk. De Caddy heeft een 1.9 TD AAZ uit een golf 3. Ten tweede heeft mijn Caddy een beetje waterlekkage in de cabine. Van binnen heb ik bijna alles eruit gehaald zodat ik het goed kan inspecteren maar ik zie verder niets geks. Wel heb ik alle kabels die via het schutbord naar binnen gaan voorzien van een mooie kitlaag zodat er geen regendruppels naar binnen kunnen komen maar toch blijf ik lekkage houden. Graag al jullie tips en adviezen hierover |
|
|||
|
|||
Hallo dat zware geluid is waarschijnlijk je luchtfilter oplossing een luchtfilterbak zoals orgineel, water kan ook langs je kachel binnen komen als je afvoeren links en rechts verstopt zitten of controleer je achterwand eens goed of dat deze nergens rot is ook hier kan dan water binnen komen.
mvg JVH |
|
|||
|
|||
caddy en golf 1 hebben ook nog wel graag het kwaaltje , dat er onder de voorraam rubber een gaatje/gat roest/rot.. heb ik ook al bij verschillende gehad, kwestie van een nieuwe lijst erin lassen en waterdicht!
succes! toevallig afgelopen week nog een mk1 met hetzelfde probleem mogen lassen. |
|
||||
|
||||
Heb je gaatjes in de rand van je laadbak?
Die van mij had dat wel ivm een huif maar de gaatjes die tegen de cabine aanzitten komen uit in de carroserie
|
||||
|
||||
Quote:
hmm ik heb wel een aantal afwateringsgaten maar het water gaat daardoor netjes naar de straat. Quote:
Maar jij last ook voor anderen? Ik ga dadelijk maar eens flink met de tuinslang over de Caddy. Straks een update
|
||||
|
||||
IK bedoel niet de gaten die in de laadbak zelf zitten. Die zijn idd voor afwatering van de bak. Ik bedoel echt op de rand van de bak zelf. Daar zitten soms gaatjes ingeboord vanwege een huif of sierrand.
|
||||
|
||||
Waterlekkage lijkt gevonden. Paar oude boorgaatjes in het achterpaneel achter de stoelen en vreemd genoeg lekt het uit een originele kier waarvan er 4 of 5 zitten onder het achterraam. Deze ga ik nog dichtkitten.
Ik had eerst ook lekkage aan de voorkant maar die lijkt verdwenen. Hopen dat dit ook zo blijft. Quote:
Aah ik snap hem Ik heb ook die gaten maar staan verder gelukkig niet in contact met de kabine. Lijken wel originele gaten. Nu nog het geluidsprobleem en dan kan ik weer rijden Een luchtfilterbak ben ik inmiddels naar op zoek. Als er nog andere tips zijn hoor ik deze ook graag. Motorsteunen heb ik gecheckt en die lijken erg strak. Ook als ik de auto voor of achteruit duw beweegt de motor nauwelijks. Het allerlaatste uitlaatrubber was stuk en deze heb ik vervangen. Misschien dat dat ook nog iets uitmaakt.
Audi GT Last edited by The Clauw : 22-09-2013 at 17:47. |
|
|||
|
|||
Quote:
ik las ook voor anderen ja..... vraagt u maar .... |
|
||||
|
||||
Quote: