![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Weer een vraagje over mijn GTI van 84. Toen ik hem kocht hing de hemelbekleding tegen de achterkant van de voorstoelen aan. Hele hemel was zwaar verpest, dus heb deze eruit getrokken en weggegooid. Nu heb ik een nieuwe, perfecte hemel onder mijn bed liggen, alleen wil ik deze pas plaatsen zodra het schuifgedeelte compleet lekvrij is. Ik wil niet over een paar jaar nog een keer op zoek moeten naar een nieuwe hemel, die dingen zijn bijna niet meer te vinden.
![]() Dus mijn vraag; wat moet ik allemaal precies (laten) doen om er voor te zorgen dat mijn hemel er over 10 jaar nog steeds perfect in hangt?
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15 Project: VW Golf 1.8t GTI '99 |
#2
|
||||
|
||||
![]() ik zou beginnen met het doorblazen van de afvoerbuisjes die door de A stijlen lopen zodat het water goed kan weglopen. of in ieder geval checken of ze goed doorlopen.
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Dat is inderdaad het aller belangrijkste! Verder controleren of het raamrubber geen scheuren of gebreken vertoont, kijken of het schuifdak mooi aansluit in het dak (anders de verstelling iets veranderen) en eventueel het rubber behandelen met vaseline. PS. Nu het hemeltje er toch af is zou je eventueel iemand water over het dak kunnen laten spuiten en zelf even kijken of er water naar binnen sijpelt. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Oké ik heb even een hoop foto's gemaakt, kunnen jullie de staat van mijn dak beoordelen. Heb er zo'n 15 tot 20 liter water over laten gooien terwijl ik er in zat, heb geen druppeltje gezien. Ik snap daarom niet waarom mijn hemel er zo bij heeft gehangen!
Afvoerbuisjes is niet eens water bijgekomen, zelfs niet nadat ik het dak open schoof. Hier de foto's: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15 Project: VW Golf 1.8t GTI '99 |
#5
|
|||
|
|||
![]() Nou gezien de hoeveelheden roestige oppervlak aan de hele omgeving is er wel degelijk een waterprobleem geweest in het verleden..
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Mee eens, zijn er nog dingen die ik hieraan kan doen?
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15 Project: VW Golf 1.8t GTI '99 |
#7
|
|||
|
|||
![]() Ik heb ook een schuifdakje in mijn golf en die lekt ook niet. mijn hemel hing ook los, het hoeft dus niet persee door water te komen.. een vriend van me rijd een golf 3 zonder schuifdak en zijn dakbekleding laat ook los. De lijm had bij mij gewoon zijn beste tijd gehad. Bij mij zit er in de randjes ook klein beetje oppervlakkige roest. Naar mijn mening komt dit gewoon omdat het in die rand vochtig kan zijn maar dat vocht komt niet bij je hemel. Kan het niet zijn dat bij jou de lijm ook zijn beste tijd had gehad?
|
#8
|
||||
|
||||
![]() die hemeltjes zijn 25+ jaar oud, lijm heeft het eeuwige leven niet.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#9
|
|||
|
|||
![]() Als je last van water hebt, zou ik het schuifdak eruit nemen, en checken of de waterafleider achteraan het schuifdak (zwarte metalen plaat dat in de lengte van het schuifdak staat) of die hoeken niet rot zijn. Zoja loopt langs daar het water gewoon recht binnen op de hemel ipv dat het wegloopt naar de daarvoor voorziene afloop (aan beide kanten) ik heb het zelf voorgehad en sinds ik dit vervangen heb heb ik geen water meer binnen.
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Ik snap ook best dat die hemeltjes niet het eeuwige leven hebben, ben juist zo blij dat ik er eindelijk één gevonden heb en wil die graag zo lang mogelijk goed houden.
Anyway, bedankt voor de tips. Ik ga morgen nogmaals kijken of er ergens op de door jullie genoemde punten water verschijnt. ![]() ![]()
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15 Project: VW Golf 1.8t GTI '99 |
#11
|
||||
|
||||
![]() bij mij was het gootje aan de achterkant van het schuifdakje doorgeroest waardoor het wate naar binnen lekte. Schuifdakje er helemaal uitgehaald, ander gootje erop en nieuw ruber errond en klaar.
Uitkijken met het doorblazen van de afvoeren, bij mijn MK3 zat er aan de beur waar het pijpje naar buiten gaat een 90° bochtje tussen, als je doorblaast met de compressor dan schiet da bochtstukje eruit en loopt alles in je auto. Grtz jel
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |