#1
|
|||
|
|||
Koelprobleem jetta 2
Hallo
Als ik met de jetta in de file staat en ik geef gas gaat die heel hard in schokken en valt hij daarna uit. Probleem is dat de koelfan niet genoeg aanspringt, als ik constant rijdt koelt hij mooi. Ik zit op een meeting dus is het mogelijk om mijn koelfan voorlopig rechtstreeks aan te sluiten zodat die constant koelt? Groeten |
#2
|
||||
|
||||
Jazeker! Gewoon doorverbinden.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#3
|
|||
|
|||
Wat heeft dat schokken dan met je koelfan van doen als ik vragen mag?
Als je ven niet aanslaat en hij word te warm dan moet je temp. wijzertje ook helemaal omhoog staan, of bij andere types naar links of rechts. Doet de ven motor het zelf nog --> + en - op zetten en testen. Is de temp. sensor onderin je radiateur kapot ? Voor modellen met na draaiende ven, relais nakijken in de zekering kast. |
#4
|
|||
|
|||
Quote:
Zomervloeistof Je hebt alleen koelvloeistof en koelvloeistof voor wagens welke het hele jaar gebruikt worden, enigste verschillen zijn de samenstelling. Maar later aanspringen van de ventilator is vrij normaal bij een golfje 2, mijne spring aan bij het drie kwart streepje. Kan de link tussen warm lopen en schokken/uit vallen ook niet leggen.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#5
|
||||
|
||||
als de motor TE warm wordt, krijgt de carbu problemen en begint hij vooral te pingelen binnenin (alle aangezette koolstof wordt roodgloeiend dan).
als de carbu dan teveel verdamping krijgt, en je geeft volgas, krijgt die een te arm mengsel, pingelen voor zot, stotteren... als je compleet pech hebt, krijgt je hem dan niet meer stilgelegd (nadieselen, ook bij benzine). werkt de radiator wel nog goed? als de doorstroming slecht is, krijg je hete en koudere plaatsen op de radiator. als dan de fan sensor op het koude deel staat... hoe is het trouwens met de voetpakking van de carbu (ik vermoed toch dat je een carbu hebt, want anders mag je geen problemen hebben als die wat warmer komt). welke bougies zitten erin (misschien verkeerde met een lage temperatuur)
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be Last edited by fcapri : 07-07-2013 at 10:56. |
#6
|
|||
|
|||
Dank u voor de reacties!
Is een 1.8 gt 8v van '84 Heb voorlopig de koelfan rechtstreeks aangesloten. Denk inderdaad de sensor. Ga ook eens nieuwe bougies en koppakking veranderen. Hopelijk is het dan beter. Want in rolantie draait hij ook niet meer zuiver... Iemand idee wat voor bougies? Groeten |
#7
|
|||
|
|||
Gewoon de voorgeschreven bougies monteren die erin horen en niks anders .
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 Last edited by Spierings : 07-07-2013 at 18:03. |
#8
|
|||
|
|||
Hallo
Alles is nu reeds vervangen wat mis kon zijn, sensoren, thermostaat,... Nu heb ik 2 weken geleden wel de kachelradiateur vervangen en nieuw koelwater gestoken. Kan het zijn dat hiermee iets fout is gegaan? Kan het zijn dat de leidingen nogal dicht geslipt zijn? Ik weet nu niet of het normaal is, maar heb toen heel het systeem vervangen met de how to die hier op het forum stond, en daar staat bij dat wanneer alles in orde is ik het systeem moet ontluchten. Ik heb toen zoals vermeld staat de moror laten draaien en koelwater ingekapt. Maar toen de motor volledig warm stond begon al het koelwater over te koken en heb de motor toen stilgelegd en als de motor koud stond terug volgetankt. Zou het verstandig zijn om eerst al de leidingen eens te kuisen. Van horen zeggen is het beste met soda en de motor een uurtje laten draaien... Iemand die me kan helpen want begin einde raad te geraken |
#9
|
|||
|
|||
Ik knijp meestal heel goed in alle slangen dan komt de lucht ook boven borrelen!
Kachel op vol warm zetten gaat niet werken bij een golfje, de kachel radiateur is altijd warm bij een golf of jetta. Alleen als je een echte kachel kraan hebt werkt de actie van de kachel op warm zetten. Maar heb je al eens gekeken naar je radiateur, ik heb 1 jaar geleden een nieuwe gemonteerd want de oude had bijna geen flow meer, beetje last van Ketelsteen denk ik hahaha. Hij koelt nu wel veel beter! En die radiateur voor mn gti kostte maar €35,- nieuw uit Duitsland. Maar je zou het systeem kunnen flushen met iets, ik weet niet of soda gaat ivm plastice delen? Anders hebben ze er wel wat voor bij de auto materialen zaak. Succes ! |
#10
|
|||
|
|||
Net nieuwe radiateur gaan, spul voor systeem te reinigen.
Hopelijk komt het in orde... |
#11
|
|||
|
|||
Net alles vervangen en hij heeft het nog steeds, allesinds minder snel.
Nieuwe thermostaat steken? |
#12
|
|||
|
|||
Iemand die me raad kan geven?
|
#13
|
|||
|
|||
Hoe heet wordt deze nou dan? hoe staat je meter??
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#14
|
|||
|
|||
Koelwater gaat over het midden.
Olie kan ik niet nazien want deze sensor doet het niet. Sensor is vervangen, maar geeft 173 graden aan bij koude moteur, maar buitentemperatuur geeft hij 93 graden aan, iemand die weet wat dit is? |
#15
|
|||
|
|||
Quote:
Massa probleem, of de printplaat achter op je km teller unit slecht of kapot. Misschien het spanningsregelaartje wat daar op zit kapot ? |
#16
|
|||
|
|||
Hoe ver gaat deze over het midden, dat deze een streepje verder gaat indien stil staat of in de file staat is niks bijzonders. Denk dat het grote deel van de golfjes 2 dit hebben. Zou het probleem van stotteren dan eerder de de carburateur zoeken.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#17
|
|||
|
|||
Hallo
Deze problemen beginnen zich pas voor te doen als de wijzer van het koelwater over et midden gaat. Is een injectie k-jetronic Heb nu alles vervangen, behalve de waterpomp... Ik krijg ook nog steeds geen warme lucht en de kachelradiator en kleppenhuizen zijn ook al vervangen... |
#18
|
|||
|
|||
Heb t bij mijne jetta 1,6 carburateur versie, zo dat de temp soms bijna op 3 kwart komt en dan springt de fan aan, de eerste paar x had ik zoiets,k.t , die meter moet toch altijd strak in het midden staan? Zo is dit wel altijd geweest net de moderne volvo's en mmercedessen geweest die gehad heb. Denk nu dat dit normaal is bij de MK2's. Als ik het mis heb hoor ik het graag!
|
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Kan niet anders dan dat het moet werken. Of je moet iets totaal verkeerd doen ? Voelen de slangen op het schutbord wel warm aan dan als ie draait? En de temp. van je koelwater is heel normaal dat deze oploopt als je stil staat , gaat bij mij ook voorbij het midden. Pas ergens om en nabij de 3 kwart slaat me fan dan aan. Je hebt geen rijwind om de radiateur te laten afkoelen dan natuurlijk. Zijn trouwens die 2 kleppen nog heel die tussen de slangen zitten die naar je schutbord gaan? Ik had bij de ingaande kant gehad dat ie niet opende. |
#20
|
|||
|
|||
Ik denk dat hij nog steeds niet goed ontlucht . als de motor loopt in het koelvloeistofreservoir kijken. Kijk dan of er een mooie straal koelvloeistof uit het dunne slangetje komt. als dit het geval is geef dan wat gas bij als de straal mooi versterk is het goed zo niet Waterpomp vervangen .
Krijg je geen koelvloeistof uit het slangetje, koppel dan alle koelslangen los en kijk met een de tuinslang of er iets misschien verstopt zit. kachelradiateur radiateur kop,Als je tussen de slangen naar je kachelradiateur een soort klep heb met een dun slangetje er tussen verwijder deze dan en haal op de sloop 2 rechte slangen van een nieuw model golf 2 . De klep die er tussen zit ,geeft wel eens een probleem dat die vast zit en of verstopt raakt. |