Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf V, VI en VII
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 01-09-2013, 18:30
Mk6 gti Mk6 gti is offline
Forum Newbee

Default Ratelend geluid versnellingsbak

Beste mensen,

Ik ben nieuw hier op en zit met een groot probleem mijn mk6 gti met zijn 40000km heeft momenteel zijn 3de koppeling erop zitten. Dus ben ik overgeschakeld naar een Sachs koppeling van 600nm met een vastvliegiel.( ik zit in stage 3 348pk 536nm )Nu steekt de nieuwe koppeling er onder en heeft hij een ratelend geluid gekregen (mijn golf 5 had het ook maar was een diesel dus stoorde het niet echt) maar bij de gti is het heel storend. Het lijkt er op dat de BT-lager schuurt maar deze was nog in perfecte staat. Als ik de koppeling in druk verdwijnt het geluid. Maar als ik rij hoor ik het nog steeds... Iemand een idee ? Want het is zeer vervelend!

Met vriendelijke groeten
Reply With Quote
Old 01-09-2013, 18:35
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder

Ik heb hier de balle geen verstand van [golf6], maar als je een ander niet-origineel vliegwiel hebt gemonteerd kan ik me voorstellen dat de staterkrans o.i.d. tegen het bakhuis aan draait.
Reply With Quote
Old 01-09-2013, 21:12
Mk6 gti Mk6 gti is offline
Forum Newbee

Bedankt voor de reactie al.

Op stationair toerental heeft hij het en tijdens het rijden ook tot 3000 toeren daarna is het geluid weg. + als ik hem ontkoppel verdwijnt het ook..

Het is een kloppend ratelend geluid ..

Mvg
Reply With Quote
Old 01-09-2013, 21:20
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder

Dan misschien iets met wat uitstekende delen van je koppeling. Als ik jou was zou ik het toch open (laten) maken, ik weet niet hoe handig je bent. Dan zie je snel genoeg of er metaal slijpsel in het koppelingshuis ligt en waar het vandaan komt.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules