![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hoi,
Ik heb net te horen gekregen van de dealer dat mijn Golf 4 1.6 bij het proefritje of bij het uitrijden van garage, door zijn achterveren is gegaan. Dit alles na een reparatie van de lambda zonde. Is het normaal dat 2 achterveren tegelijk breken terwijl je hem gewoon in complete status brengt bij de garage? M.a.w. kan na 11.5 jaar (de auto is van 2002) de veren zo zijn verroest dat deze spontaan breken bij een proefrit? Komt dit vaker voor bij de G4? Alvast bedankt voor alle reacties... Martijn |
|
||||
|
||||
![]() Geen idee of het vaker gebeurt bij een Golfje 4, maar het komt wel eens voor bij auto`s inderdaad.... (3x veren gebroken bij Renault Clio uit 2000)
|
||||
|
||||
![]() Wel gelukje dat het daar gebeurd en niet bij 120 op de snelweg, als je het niet vertrouwd kan je altijd gaan kijken voordat ze er verder aan werken. Had laatst met de Soeb ook kort na elkaar 2 vóórveren aan frieten, er zit een houdbaarheidsdaturm op die dingen...
![]()
|
|
||||
|
||||
![]() Gebeurd wel vaker, mijn advies is sowieso bij gebroken veer beide te vervangen
|
||||
|
||||
![]() Ik bleek bij de APK van de Audi ze alle 4 gebroken te hebben.
In een jaar tijd en tijdens rijden niets van gemerkt.
|
|||
|
|||
![]() Ah, kijk, toch niet helemaal onmogelijk.
Achteraf denk ik dat er eentje misschien al door was. Er klonk wel eens een metalige bons bij een kuil alsof de uitlaat los hing. Ook heb ik wel eens gedacht dat hij wat achter in gezakt was. Maar inderdaad beter nu dan bij 120. bedankt in ieder geval Martijn |
|
||||
|
||||
![]() Als je nog veren zoekt ik heb nog originele golf 4 veren.
Van mijn golf 4 die ik 10 jaar geleden had. Deze waren toen net 2 jaar oud toen ik ze heb vervangen door verlagingsveren. Volgens mij heb ik ze nog steeds op zolder liggen. Als je interesse hebt wil ik wel voor je kijken, stuur me dan maar een pm
|
|||
|
|||
![]() Vorig jaar 2 voor veren 4 weken terug 2 achterveren bij mijn mk 5 dus vreemd is het niet.