|
||||
|
||||
laatst verkochte vw golf mk2 1.3 in maart 1989?
hoi,
ik heb een golf mk2 manhattan 1.3 5drs. op het oog, nou was ik het dergelijke aan het checken van de auto en kwam ik op internet tegen dat de golf mk2 1.3 tussen 1985 en maart 1989 verkocht zou zijn.. nou is deze golf van maart 1989 maar ik kan niet precies achterhalen op welke datum in maart de laatste golf mk2 1.3 verkocht is weet iemand hier iets vanaf? gr wessel |
|
||||
|
||||
Slechte site. Is gewoon tot 1992 verkocht
|
||||
|
||||
oke nee dan weet ik genoeg, toch bedankt!
|
|
|||
|
|||
De Manhattan is volgens mij van modeljaar 1989, dus wat dat betreft klopt het ongeveer.
|
|
||||
|
||||
Mijn manhattan was op kenteken gezet op 4 januari 1990, dus idd modeljaar 89
|
|||
|
|||
Quote:
Maar volgens Doppel-wobber is de Manhattan al van modeljaar 1988. Nu ben ik hem ook even kwijt. |
|
||||
|
||||
Quote:
Hij is dan toch in 89 geproduceerd?
|
||||
|
||||
productie vanaf half 89 is modeljaar 90. modeljaar 2014 is ook al begonnen nu.
Maar het gaat hem om de 1.3, niet om de Manhattan, want hij heeft het over 1985 tot 1989
|
|||
|
|||
Quote:
Modeljaar heeft helemaal niks met de datum van het kenteken te maken.... Maar het is wel zo dat vaak auto's van het eind van het jaar meestal van een modeljaar later zijn. Wagens hebben een productiedatum en daaraan hangt het modeljaar. Als een wagen lang niet verkocht is en lang op voorraad gestaan heeft, kan het modeljaar vele jaren ouder zijn als de op naam stelling.
|
||||
|
||||
dus. eigenlijk als ik het goed begrijp klopt wat er op internet staat
daar staat namelijk dat de mk2 1.3 mahattan van 1985 to maart 1989 geproduceerd is.. |
|
||||
|
||||
Nee. Manhattan is pas modeljaar 1989. Vanaf oktober 1988 gemaakt
|
|||
|
|||
Tot? '92 dan?
|
|
||||
|
||||
Dus dan is hij van maart '89 tot '92 gebouwd?
|
|
|||
|
|||
Zie deze site: http://www.doppel-wobber.de/forum/M...-Manhattan.html
De Manhattan was er blijkbaar alleen in modeljaar '88. Ik betwijfel dat wel, volgens mij was ie er in modeljaar '89 ook nog (dus tot aug 1989). daarna kwamen onder anderen de Madison, Pasadena en de Function. De Manhattan is ook altijd met de 1.3 leverbaar geweest. Als ik Doppel Wobber mag geloven zelfs met de carb versie (MH). Dat zullen echt de eerste exemplaren geweest zijn. Volgens mij is de 1.3 carb in MJ 1989 vervangen door de 1.3 injectie (NZ). edit: even samenvattend: Manhattan: modeljaar 1989. 1.3: altijd leverbaar geweest (1983-1992). Eerst als carburateur versie, later als injectie. |