Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 12-08-2013, 18:28
giorno555 giorno555 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2013
Posts: 8
Default Golf 4 schud

Hallo,

Even voorstellen want ben nieuw hier, ik ben giorno en ben nu een paar maand in het bezit van een golf 4 GTI met de AGU MOTOR.

Mijn auto gaf eerst de storing 00561 aan, heb ik opgelost door een kapotte slang bij de carterventilatie te vervangen

Gister dus na het maken van de slang een proefrit gemaakt, maar na een tijdje hoorde ik na het maken van een bocht "krak"
Ik reed door en dacht dat ik ergens over heen was gereden. Daarna kwam ik op een geasfalteerde weg en voelde opeen m'n auto hevig schudden.
Wielbouten na getrokken maar dat was het probleem niet. Mijn vraag is hebben meerdere mensen hier last van gehad en wat zou het kunnen zijn?
Mvg giorno
Reply With Quote
  #2  
Old 12-08-2013, 18:49
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

Verplaatst vanuit luchtgekoeld algemeen.
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #3  
Old 12-08-2013, 18:54
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Zou misschien een homokineet kunnen zijn welke het begeven heeft.
Maakt het toerental nog iets uit ??
Trilt hij ook als je de koppeling in trapt??
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #4  
Old 12-08-2013, 19:07
giorno555 giorno555 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2013
Posts: 8
Default

Quote:
Originally Posted by Spierings
Zou misschien een homokineet kunnen zijn welke het begeven heeft.
Maakt het toerental nog iets uit ??
Trilt hij ook als je de koppeling in trapt??



Bij hogere snelheid en goed het gaspedaal intrappen word het erger, nog niet geprobeerd koppeling in te trappen
Reply With Quote
  #5  
Old 13-08-2013, 09:42
giorno555 giorno555 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2013
Posts: 8
Default

Het is niet echt trillen maar echt heen en weer schudden, je voelt het ook in het stuur.
Reply With Quote
  #6  
Old 13-08-2013, 10:04
giorno555 giorno555 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2013
Posts: 8
Default

Stilstand en dan gas geven in zijn vrij dan trilt er niks, dus ik denk niet dat het het vliegwiel kan zijn
Reply With Quote
  #7  
Old 13-08-2013, 10:29
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Klinkt haast als een slag in je velg ofzo.

Het komt ook weleens voor als je door een flink gat in de weg rijdt, dat je band stuk gaat. Niet lek, maar het rubber laat van het canvas los zodat er een bult op je band komt.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #8  
Old 13-08-2013, 10:44
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Verdenk nog steeds een homokineet, knakt hij ook als je met uiterste stuuruitslag naar links en naar recht gaat....

Zet hem eens op de brug in de versnelling en kijk wat er gebeurt bij het ronddraaien van assen en wielen.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #9  
Old 13-08-2013, 12:46
giorno555 giorno555 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2013
Posts: 8
Default

bedankt voor de tip, zet hem morgen even op de tweekolommer, heb gister wel geprobeerd vanuit stilstand het stuur kleine slagjes naar links en rechts te draaien en hoorde wel een knak maar dat leek vanaf het stuurhuis te komen.
Reply With Quote
  #10  
Old 14-08-2013, 08:27
robin6833 robin6833 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 28
Default

helemaal insturen in een bocht, rotonde ofzo. als je dan gebonk hoort bij helemaal insturen is het de homokineet. Vaak gaan die stuk door kapotte rubbers..
Reply With Quote
  #11  
Old 14-08-2013, 08:45
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

Kijk ook je motorsteunen even na
Reply With Quote
  #12  
Old 14-08-2013, 13:59
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Ik verdenk ook een homokineet.
Vaak als je een vaste snelheid rijd, bijv 50km/u, dan schud de auto weinig, en zodra je dan accelereert begint ie harder te schudden.
Makkelijk te testen.
Succes!
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
  #13  
Old 15-08-2013, 13:24
giorno555 giorno555 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2013
Posts: 8
Default

klopt! gister op de brug gezet. homokineten hadden allemaal veel speling, en de binnenste homokineet aan de linkerkant die maakte hele rare bewegingen als ik aan de aandrijfas draaide, die word morgen vervangen. hou jullie op de hoogte als het probleem verholpen is
Reply With Quote
  #14  
Old 17-08-2013, 20:41
giorno555 giorno555 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2013
Posts: 8
Default

Opgelost! 1 homokineet vervangen, schud nu nog heel lichtjes maar merk je bijna niks van.

Bedankt voor de reacties
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum