#1
|
|||
|
|||
Golf 4 schud
Hallo,
Even voorstellen want ben nieuw hier, ik ben giorno en ben nu een paar maand in het bezit van een golf 4 GTI met de AGU MOTOR. Mijn auto gaf eerst de storing 00561 aan, heb ik opgelost door een kapotte slang bij de carterventilatie te vervangen Gister dus na het maken van de slang een proefrit gemaakt, maar na een tijdje hoorde ik na het maken van een bocht "krak" Ik reed door en dacht dat ik ergens over heen was gereden. Daarna kwam ik op een geasfalteerde weg en voelde opeen m'n auto hevig schudden. Wielbouten na getrokken maar dat was het probleem niet. Mijn vraag is hebben meerdere mensen hier last van gehad en wat zou het kunnen zijn? Mvg giorno |
#2
|
||||
|
||||
Verplaatst vanuit luchtgekoeld algemeen.
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#3
|
|||
|
|||
Zou misschien een homokineet kunnen zijn welke het begeven heeft.
Maakt het toerental nog iets uit ?? Trilt hij ook als je de koppeling in trapt??
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#4
|
|||
|
|||
Quote:
Bij hogere snelheid en goed het gaspedaal intrappen word het erger, nog niet geprobeerd koppeling in te trappen |
#5
|
|||
|
|||
Het is niet echt trillen maar echt heen en weer schudden, je voelt het ook in het stuur.
|
#6
|
|||
|
|||
Stilstand en dan gas geven in zijn vrij dan trilt er niks, dus ik denk niet dat het het vliegwiel kan zijn
|
#7
|
||||
|
||||
Klinkt haast als een slag in je velg ofzo.
Het komt ook weleens voor als je door een flink gat in de weg rijdt, dat je band stuk gaat. Niet lek, maar het rubber laat van het canvas los zodat er een bult op je band komt.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#8
|
|||
|
|||
Verdenk nog steeds een homokineet, knakt hij ook als je met uiterste stuuruitslag naar links en naar recht gaat....
Zet hem eens op de brug in de versnelling en kijk wat er gebeurt bij het ronddraaien van assen en wielen.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#9
|
|||
|
|||
bedankt voor de tip, zet hem morgen even op de tweekolommer, heb gister wel geprobeerd vanuit stilstand het stuur kleine slagjes naar links en rechts te draaien en hoorde wel een knak maar dat leek vanaf het stuurhuis te komen.
|
#10
|
|||
|
|||
helemaal insturen in een bocht, rotonde ofzo. als je dan gebonk hoort bij helemaal insturen is het de homokineet. Vaak gaan die stuk door kapotte rubbers..
|
#11
|
||||
|
||||
Kijk ook je motorsteunen even na
|
#12
|
|||
|
|||
Ik verdenk ook een homokineet.
Vaak als je een vaste snelheid rijd, bijv 50km/u, dan schud de auto weinig, en zodra je dan accelereert begint ie harder te schudden. Makkelijk te testen. Succes!
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! |
#13
|
|||
|
|||
klopt! gister op de brug gezet. homokineten hadden allemaal veel speling, en de binnenste homokineet aan de linkerkant die maakte hele rare bewegingen als ik aan de aandrijfas draaide, die word morgen vervangen. hou jullie op de hoogte als het probleem verholpen is
|
#14
|
|||
|
|||
Opgelost! 1 homokineet vervangen, schud nu nog heel lichtjes maar merk je bijna niks van.
Bedankt voor de reacties |