#1
|
|||
|
|||
koelvin regeling?airco probleem
Ik heb bij me afn tdi met airco uiteraard ook z'n regelkastje onder me koelvloeistofexpansie tankje.
Bij die van mijn zit alleen een 20A en een 30A zekering erin. maar je heb ze ook met nog een 5A zekering erin. Mijn vraag is waar is deze voor, en kan je de kastjes zomaar wisselen? Last edited by johnnieb : 27-07-2013 at 19:17. |
#2
|
||||
|
||||
hoezo is ie stuk dan? die met 5a heb ik is voor climatronic. denk niet dat ie omwisselbaar is
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#3
|
|||
|
|||
Ik ga weer verder met deze topic.
Hoe kan ik de fan module testen? Het zit zo, vandaag wou ik me airco vullen, en bij het service station zij de man dat de fan niet elektrisch werd aangestuurd. De zekeringen zijn nog goed, maar wat kan dit zijn?? Het systeem staan nu onder 5 bar stikstof druk zodat de druksensor denk dat het systeem gevuld is. hierdoor zou alles moeten werken. Weet iemand hier iets vanaf, of is het gewoon de module vervangen? Graag jullie zielsroerselen. gr john |
#4
|
||||
|
||||
Normaal zou, ook al is de airco niet gevuld de koelvin moeten gaan draaien als je de airco op auto zet of van de econ functie af dus de temperatuur handmatig in de auto afstellen.
springt de koelvin uberhaupt nog wel aan dus als de motor temperatuur te ver oploopt?
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#5
|
|||
|
|||
Me koelvin heb ik even kort gesloten om te kijken of hij het wel deed, hij doet het wel.
Maar ik heb hem nog niet op temperatuur zien/horen reageren. Ik weet dan ook niet of mijn temp.sensor in me radiateur goed is. Ik heb nu ook een ander liggen(v/d sloop) kan ik die zo testen, en wat zegt te temperatuur wat er op staat ( 105/85) ? |
#6
|
||||
|
||||
Ik heb bij mijn oude AFN nooit de koelvin in horen gaan. Die bleef goed op 90 graden. Of het buiten nou 10 of 30 graden was , in de file of niet. Die koelvin ging nooit aan. temp sensor vervangen op radiateur maakte niks uit.
__________________
|
#7
|
||||
|
||||
ging er van uit dat je climatronic hebt maar je hebt gewoon airco of niet?
die temperatuur sensor voorin staat eigenlijk los van de airco laat de auto morgen als het heet wordt een tijdje stationair draaien kan nog wel een tijd duren voordat de koelvin aanslaat. krijgt de schakelaar in de auto wel stroom?
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#8
|
|||
|
|||
Marijn, die ervaring heb ik tot nu toe ook,90 graden is al heel wat.
Ook met de hitte van vorige week max 90gr , vandaar dat ik maar eens testen ging. En ik heb inderdaad een handmatige airco. Ik ga morgen testen. |
#9
|
||||
|
||||
laat de motor maar stationair draaien de vin springt wel aan in de file vorige week in italie (te zien met torque app) 97 graden, dan springt ie wel aan.
check ook nog even alle zekeringen die van het dashboard kastje zit de laatste trap van je koelvin bij op, als die eruit ligt werk ie ook niet.
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#10
|
|||
|
|||
Hij sloeg nu zelfs niet aan met deze temperaturen.
En heb je het over aparte zekeringen of de gewone/ De gewone zijn oke. |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
de normale zekering
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |