Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02-08-2013, 20:47
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default Dumpvalve koude of warme kant?

Even een vraagje met betrekking tot m'n 1.8t project,

Aan welke kant plaats ik het beste de dumpvalve? (de lmm en al die zooi gaat eraf, dus er komt een normale dumpvalve op, niet zo'n diverter valve)


Aan de koude kant? Dus tussen de intercooler en de gasklep?

Of aan de warme kant? Tussen de turbo en de intercooler?

Maakt dit veel uit voor de werking ervan?
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #2  
Old 02-08-2013, 21:15
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Meen dat je hem zo dicht mogelijk op de gasklep moet plaatsen zodat de luchtstroom niet stil valt.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #3  
Old 02-08-2013, 23:22
giuliettaevo giuliettaevo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 287
Default

Nee hoor... De bedoeling van de dumpvalve is om de overtollige turbodruk weg te kunnen laten lopen uit het inlaatkanaal als de gasklep dicht gaat. op welke plaats dat gebeurt maakt niet zo heel veel uit.

Als je de lucht voor de intercooler laat ontsnappen word je intercooler heel iets efficienter doordat er minder warmte ingebracht wordt. Op een aantal auto's zit er af fabriek een dumpvalve al direct op het compressorhuis van de turbo gemonteerd.
Reply With Quote
  #4  
Old 03-08-2013, 08:32
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Ik lees veel verschillende dingen als ik een beetje google, vandaar dat ik benieuwd was naar de meningen hier

Ik wilde hem eigelijk tussen de turbo en intercooler doen, warme kant dus. Want tussen de intercooler en gasklep heb ik eigelijk weinig tot geen ruimte..
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #5  
Old 03-08-2013, 09:21
giuliettaevo giuliettaevo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 287
Default

Dat is geen probleem.
Reply With Quote
  #6  
Old 03-08-2013, 15:25
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Dan komt hij gewoon aan de 'warme kant', scheelt me weer werk met ruimte maken etc.

Ik was alleen nieuwsgierig of het veel uitmaakte. Het is trouwens een gesloten dumpvalve, een hks ssqv
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #7  
Old 11-08-2013, 13:36
Vincent-Mk1's Avatar
Vincent-Mk1 Vincent-Mk1 is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2007
Posts: 556
Default

Mooist is koude kant. (Beide kanten kan ook, dus 2)
__________________
--------------------------------------------
'79 Mk1-16VT - Rallye-16VT

--------------------------------------------
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum