#1
|
||||
|
||||
Dumpvalve koude of warme kant?
Even een vraagje met betrekking tot m'n 1.8t project,
Aan welke kant plaats ik het beste de dumpvalve? (de lmm en al die zooi gaat eraf, dus er komt een normale dumpvalve op, niet zo'n diverter valve) Aan de koude kant? Dus tussen de intercooler en de gasklep? Of aan de warme kant? Tussen de turbo en de intercooler? Maakt dit veel uit voor de werking ervan?
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#2
|
|||
|
|||
Meen dat je hem zo dicht mogelijk op de gasklep moet plaatsen zodat de luchtstroom niet stil valt.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#3
|
|||
|
|||
Nee hoor... De bedoeling van de dumpvalve is om de overtollige turbodruk weg te kunnen laten lopen uit het inlaatkanaal als de gasklep dicht gaat. op welke plaats dat gebeurt maakt niet zo heel veel uit.
Als je de lucht voor de intercooler laat ontsnappen word je intercooler heel iets efficienter doordat er minder warmte ingebracht wordt. Op een aantal auto's zit er af fabriek een dumpvalve al direct op het compressorhuis van de turbo gemonteerd. |
#4
|
||||
|
||||
Ik lees veel verschillende dingen als ik een beetje google, vandaar dat ik benieuwd was naar de meningen hier
Ik wilde hem eigelijk tussen de turbo en intercooler doen, warme kant dus. Want tussen de intercooler en gasklep heb ik eigelijk weinig tot geen ruimte..
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#5
|
|||
|
|||
Dat is geen probleem.
|
#6
|
||||
|
||||
Dan komt hij gewoon aan de 'warme kant', scheelt me weer werk met ruimte maken etc.
Ik was alleen nieuwsgierig of het veel uitmaakte. Het is trouwens een gesloten dumpvalve, een hks ssqv
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#7
|
||||
|
||||
Mooist is koude kant. (Beide kanten kan ook, dus 2)
__________________
-------------------------------------------- '79 Mk1-16VT - Rallye-16VT -------------------------------------------- |