#1
|
||||
|
||||
Betrouwbaarheid 1.8t 300pk+
Ik ben rond aan het kijken voor een nieuwe auto en mijn oog was gevallen op een met een 1.8t blok. VW, Skoda of Seat.
Nu heb ik er een aantal gezien en veelal zitten ze rond de 200pk met een of andere huis tuin en keuken chip erop van bv tunex. Sommige laten een chip op maat erop zetten bij JD. Allemaal heel betrouwbaar met deze dingen voor zover ik er ervaringen over gelezen heb maar ik heb eigenlijk nog niks gelezen over of zo'n blok nog betrouwbaar is als je veel verder gaat. Er zijn ook een aantal 1.8t te koop met meer dan 300pk+. Dit is allemaal professioneel en zorgvuldig gedaan door bedrijven. In hoeverre is dit nog betrouwbaar te rijden als daily?(max 1000km in de maand zoiets) Alvast bedankt! |
#2
|
||||
|
||||
Ligt eraan als de motor inwendig ook is beet gepakt (zuigers en drijfstangen).
2de hands auto met zoveel vermogen is altyd een gok aangezien je niet weet hoe de vorige eigenaar er mee om is gegaan. |
#3
|
||||
|
||||
Dus als dat niet gebeurd is dan kan je ervan uitgaan dat het niet heel lang goed zal gaan?
De auto waar ik interesse in heb heeft de modificaties nog geen jaar geleden gedaan, rekening en dergelijke zijn aanwezig. Hoe de vorige eigenaar ermee om is gegaan kan je inderdaad nooit weten, altijd moeilijk. |
#4
|
||||
|
||||
Staat een mooi 1.8t ombouwpakket te koop hier bij de onderdelenhoek...
Helemaal standaard beginnen is vaak het beste
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#5
|
||||
|
||||
Hoe lang het goed gaat durf ik niet te zeggen
|
#6
|
||||
|
||||
Bel anders JDEngineering is op met die vraag
Hij heeft mij heel erg veel uitgelegd over de 1.8t motoren, daar zit dus onderling ook nog heel veel verschil in. (qua sterkte van de drijfstangen etc.) Hij wist mij precies te vertellen welke motorcode ik het beste kon nemen als basis, welke dat was weet ik niet meer want ik ben er nooit meer aan begonnen
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#7
|
|||
|
|||
Ik rij nu ruim 40dkm met 300pk/400Nm in m'n Skoda en de motor (AUM) houdt zich uitstekend. Ik rij hem wel altijd netjes warm en laat hem rustig afkoelen (o.a. dmv turbo-timer) Waar ik wel op zou letten is of de rest van de auto ook aangepast is op dit vermogen anders rammelt 'ie op den duur wel uit elkaar. Ik heb vrijwel alles in de loop der tijd wel aangepast, waaronder alle rubbers in de wielophanging vervangen voor powerflexen, stuggere motor- en baksteunen, big-brake set, kw-schroefset, Miltek uitlaatsysteem, veerpootbrug boven & onder, etc.etc.etc. En toch staat hij momenteel in de garage voor een betere bevestiging van de turbo aan het uitlaatspruitstuk: deze is nu al 2x losgekomen. De turbo (GT28RS) wordt nu vastgezet met M10 ipv M8 tapeinden en een extra steun waarmee hij aan het motorblok wordt vastgezet.
|
#8
|
||||
|
||||
Ik weet dat het een oud topic is maar,
De AUM motor is dus een sterke basis? Want ik heb namelijk vorige week een Bora gekocht met deze motor erin, en wil er toch op den duur het torretje iets meer paardjes geven.
__________________
VW Bora 1.8 t AUM 2002 daily/project VW Kever 1300 AB 1973 project |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
waarschijnlijk noemde hij de APX en de BAM
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#10
|
||||
|
||||
Ben toch wel begonnen, maar dan bij een andere auto
Een AUQ is het geworden :P
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |