#1
|
|||
|
|||
Golf 3 deur vraag.
Hallo
Ik heb aan mijn deuren de welkbekende roest, echter is mijn vraag of het mogelijk is de deuren van een Golf 3 te gebruiken die geen elektrische ramen en spiegels hebben? GeeX |
#2
|
|||
|
|||
Deur is deur, enige waar je moet op letten is dat je geen deur neemt van 3deurs als je 5deurs hebt of omgekeerd , cabrio past ook niet
__________________
NOT fast NOT furious |
#3
|
|||
|
|||
Ah okee bedankt
Dacht zelf dat er problemen waren met eventuele ophangpunten voor het raam mechanisme etc. Toch maar eens gaan nadenken voor een nieuwe deur, alhoewel het raam mechanische klote is om om te zetten |
#4
|
|||
|
|||
Raammechanisme plaatsen is simpel hoor, zijn andere merken van auto's waar je speciale studies voor hoeft te doen
Als je beetje kijkt hoe alles zit in je deur bouw je alles over op half uurtje ( slot,klink,ruit,rubbers,mechaniek, elektrische bedrading, folie en deurpaneel)
__________________
NOT fast NOT furious |
#5
|
|||
|
|||
Ja probleem is dat het om het elekstrische mechanisme gaat, wel makkelijk dat ik gewoon een voorbeeld hebt van de oude deuren natuurlijk. Ik ga me dit weekend er eens aan wagen, kijken wat ik gedaan krijg.
Nog bepaalde dingen waar ik op moet letten met betrekking tot elektrscihe ramen, spiegels en de centrale deurvergrendeling? |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
Stelt helemaal niks voor ! Knopjes los, deurpinnetje eraf (draaien), schroeven van het deurpaneel los, deurpaneel verwijderen, folie weg, knop van de ramen trug inklikken, raampje laten zakken tot je bij de bevestigingen van de ramen kan, ramen losmaken, ramen omhoog schuiven en met tape aan de deurvastmaken, knop en stekkers los, mechanisme en deurkabelboom verwijderen. Hierna kan je de tape losmaken en het raam vooraan laten zakken (complete raam "kantelt" dus) en kan je hem naar boven toe uit de deur trekken. Hierna nog raamrubber verwijderen en alles op de andere deur bouwen. schroeven ivm de spiegels zie je zo zitten, dat kan niet missen. slot zie je ook zo zitten, en de klink zit met een torx vast op de kop van de deur... Vergeet ook de arret niet los te maken (das 'n Belgisch woord ), ik weet niet wat het officiele woord is, maar ik denk gewoon "stopper". IIg, het is dat ding dat vermijdt dat je deur dubbel slaat bij het openen bij veel wind Waar moet je op letten ? *raammekaniek is het makkelijkst eruit te halen als de deur nog in de wagen hangt (stroom nodig om de mekaniek te laten zakken) *er zijn twee types scharnieren : de oudere (één geheel, die moet je losmaken aan de deur of aan de wagenzijde... De nieuwere scharnieren zijn deelbaar, dat zie je duidelijk aan een afdekkapje van een schroef op het midden van het scharnier... Als je een andere deur gebruikt, ga je zowiezo de deuren moeten stellen, maar montage werkt toch wat makkelijker met de deelbare scharnieren... succes !
__________________
***Proud member of VAG_Konzept*** ***Bags Are For Groceries !!!*** ***People hate mk3's, that's why we love them *** ...als Kind mal in die Ölwanne gefallen... Last edited by VAGKonzept : 11-07-2013 at 12:05. |