#1
|
||||
|
||||
Achterveren verwijderen lukt niet
Ik heb een vragaje, ik heb een schroefset gekocht voor mijn tweede golf maar krijg de achterveren er met geen mogelijk uit.
Ze zitten vast met een sleutel 17 en een klein nippeltje er boven uit... Enig idee? Tangen etc erop lukt niet, griptang ook niet Mvg, Dave
__________________
OEM Low&Slow MK2 <3! De enige echte TheDutchBeast, ja die ja ! |
#2
|
||||
|
||||
Als het om je oude veren gaat in je bovenste rubbers (dat begrijp ik hieruit) slijp je ze toch door? Aangezien je toch nooit van zn leven terug gaat van een schroefset naar originele veren...
En anders WD40 en een brandertje |
#3
|
||||
|
||||
Nee het gaat om de complete achterpoten die ik niet achter uit krijg
__________________
OEM Low&Slow MK2 <3! De enige echte TheDutchBeast, ja die ja ! |
#4
|
|||
|
|||
Even wd40 nachtje in laten werken.. Brander zal wel niet lukken denk ik
Daarna ringsleutel op de moer (17) en sleuteltje 6 volgens mij op het pietje wat eruit steekt.. Zo is het mij altijd nog gelukt.. Mocht het nog niet lukken.. Even met de hamer bovenop de poot slaan (bout laten schrikken)
__________________
Daily koekblik: Volkswagen jetta 1.6 8v '90 Fun: Aprillia Dorsoduro 1200 ‘14 |
#5
|
||||
|
||||
Ja die 6.... die bestaat dus niet meer..
Door de griptang, met een sleuteltje 6 wou het ook echt niet lukken
__________________
OEM Low&Slow MK2 <3! De enige echte TheDutchBeast, ja die ja ! |
#6
|
||||
|
||||
Dan vijl je een nieuw stukje waar wel een sleutel op past. 10 ofzo
|
#7
|
||||
|
||||
Heb nog nooit ene vijl meegemaakt die van 6 naar 10 vijlt, een bij-vijl noemen ze dat...
Nee maar zonder gekheid ik ga morgen nog even aan de slag hopen dat het lukt. Ik houd jullie op de hoogte!
__________________
OEM Low&Slow MK2 <3! De enige echte TheDutchBeast, ja die ja ! |
#8
|
||||
|
||||
In het uiterste geval zou je een moerensplijter kunnen gebruiken. Kost je een nieuwe moer, maar de veerpoot zelf blijft heel. En een brander brengt ook risico's met zich mee...
|
#9
|
||||
|
||||
Ik doe het ook altijd met een klein sleuteltje op dat stukje.
En mocht het echt te vast zitten, liever echte kruipolie ipv WD40. En je hebt dus al een schroefset gevonden? gr Joost
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI |
#10
|
|||
|
|||
Van mijn golf kreeg ik die moer er ook langs geen kanten af uiteindelijk gewoon afgeslepen met de haakse slijper ...
|
#11
|
||||
|
||||
Wat bedoelen jullie met dat afslijpen dan?
Gewoon simepelweg de moer zelf doormidden slijpen?
__________________
OEM Low&Slow MK2 <3! De enige echte TheDutchBeast, ja die ja ! |
#12
|
|||
|
|||
ook al met een luchtsleutel geprobeerd? Is denk ik je beste en makkelijkste kans als de auto rijdbaar is.
|
#13
|
|||
|
|||
Gewoon zo ver mogelijk de demper doorslijpen geloof dat dit niet gaat tot onder de moer omdat je anders in je schotel slijpt (ben dit niet zeker is een tijdje geleden). Dan een afbraamschijf op je haakse slijper en dan weg en weer slijpen in het verlengde van de stang is even werk maar het lukt.
|
#14
|
||||
|
||||
Koop nou maar een moerensplitter van een tientje bij je locale ijzerwarenhandel, dan ben je in 2 minuten klaar.
|
#15
|
||||
|
||||
Met een luchtmoersleutel is het zo los....rijd je toch ff langs een universele garage toe of ze hem even kennen los maken. Moet je met een moordenaar even de stang vqn je demper tegen houden als ie mee draait.
Maar een moeren splijter kun je ook proberen. |
#16
|
||||
|
||||
je zet sleutel 17 erop, neemt een hamer en tik elke keer tegen de sleutel. de moer komt mm per mm wel los. zelfde principe als een slagmoersleutel doet, alleen is die sneller (en die klopt niet op zijn eigen vingers )
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#17
|
||||
|
||||
Gelukt!
Met een hamer idd! Allemaal bedankt voor jullie hulp <3!!
__________________
OEM Low&Slow MK2 <3! De enige echte TheDutchBeast, ja die ja ! |