#1
|
|||
|
|||
Scirocco 16v remmen monteren op golf 1?
Hallo,
Ik heb hier nog Scirocco 16V Girling 54 remklauwen met beugels liggen. Zou ze graag op mijn golf 1 1300 bj 80 monteren. Zijn er dingen waar ik specifiek moet op letten bij de ombouw? Het is toch de bedoeling dat het een verbetering is en veilig blijft.... _Ik zou graag de trommel remmen behouden op de achteras. Er is dus ook geen remkrachtverdeler aanwezig op de achteras. _ Heb nog de pedalen liggen van een golf 1 cabrio + de bijhorende remservo. Best ook de standaard (22'er? )hoofdremcilinder gebruiken van de cabrio dan? Samen met de remdrukbegrenzers voor de achterste remmen? Zou ik goed zitten met deze onderdelen of zie ik iets over het hoofd ? Alle info & tips zijn welkom.
__________________
retropilots.be Last edited by Rétrokroezer : 02-03-2016 at 19:02. |
#2
|
||||
|
||||
Heb je ook de fuseestukken? Bij de golf 1 anders dan de GTI en 1.8 zit de remklauwbeugel vast op het fuseestuk.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG |
#3
|
|||
|
|||
Er zitten nu VWII klauwen op.
__________________
retropilots.be Last edited by Rétrokroezer : 02-03-2016 at 18:51. |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Als dat geschroefde beugels zijn? Het gaat om het fuseestuk niet om de klauw.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG |
#5
|
|||
|
|||
Inderdaad geschroefd. Zaten vroeger de originele g1 remklauwen op, op dezelfde fusees. Zal eens zien of ik foto's kan maken.
Foto's v/d klauwen & bevestigingsbeugel zijn niet van mij voor alle duidelijkheid, maar dit is hetzelfde als ik hier heb liggen; http://www.polog40.net/index_htm_fi...lochabstand.JPG http://www.polog40.net/index_htm_fi...Lochabstand.JPG Mvg,
__________________
retropilots.be Last edited by Rétrokroezer : 02-03-2016 at 18:58. |
#6
|
||||
|
||||
Golf 1 heeft altijd remklauwen met beugels, niet zoals Golf 2 de beugel uit 1 stuk met het fusee.
Een cabrio heeft naar mijn weten gewoon een 20mm hoofdremcilinder. Het is wel beter om een 22mm hoofdremcilinder te monteren. Die koop je tegenwoordig voor weinig. Achterremmen kun je prima zo houden. |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Bedankt voor de info! Is wss een dergelijke hoofdrempomp? Wss gelijk voor welk model van wagen ik koop? http://www.besteonderdelen.nl/metzger-1813371.html Heeft er trouwens iemand i.d welke remflexibels ik kan gebruiken met de 16V klauwen? Had gedacht aan goodridge leidingen. Kan ik de gewone gebruiken van een gti?
__________________
retropilots.be Last edited by Rétrokroezer : 03-03-2016 at 15:07. |
#8
|
|||
|
|||
Iemand een i.d welke remdrukbegrenzer hier best gebruikt kan worden met een dergelijke combinatie? Wil niet dat de achterkant begint uit te breken...
__________________
retropilots.be |
#9
|
||||
|
||||
3/15 van scirocco
|
#10
|
|||
|
|||
Quote:
O.k, zat ik ook eerst te denken. Wil hier niet tegenspreken of de slimme uithangen, maar toch eerst bezinnen eer te beginnen.Las ergens anders dat ik dan mss het gevaar loop met 3/15 dat er dan mss nog steeds teveel remdruk naar de trommels gaat met uitbreken van de achterkant tot gevolg... Probleem, meesten bouwen natuurlijk om naar schijven achteraan 'ergens logisch'. Zat ook nog te denken om om te bouwen naar grotere passat 35i trommels. Had het ergens eens gezien bij iemand op een Jetta mk1 diesel uit Nederland die ook 256mm schijven had vooraan .Maar vind het nergens meer terug...
__________________
retropilots.be Last edited by Rétrokroezer : 06-03-2016 at 20:58. |
#11
|
||||
|
||||
Jetta mk1 met passat 35i trommels.
van mk1diesel. http://volksforum.com/forum/showthr...light=mk1diesel Quote:
__________________
VW Golf 4 Cabriolet. VW Golf 1 oettinger 8v GTI 1983. |
#12
|
|||
|
|||
He bedankt! Even proberen een berichtje te sturen naar mk1diesel voor wat meer info. Foto's werken natuurlijk niet meer...
__________________
retropilots.be Last edited by Rétrokroezer : 07-03-2016 at 13:38. |
#13
|
||||
|
||||
__________________
VW Golf 4 Cabriolet. VW Golf 1 oettinger 8v GTI 1983. |