#1
|
|||
|
|||
rammelend geluid achterste schokdemper
Hallo
heb mij overlaatst een polo 2f gekocht en de verkoper zei dat de achterste veren vervangen moesten worden en had mij ook 2 nieuwe meegegeven, en dat daardoor de achterkant rammelde. Nu heb ik die nieuwe veren zonder problemen kunnen steken maar heb nog steeds dat rammelende geluid, kan dit iets te maken hebben met de zuigers? Deze trekken namelijk niet uit zichzelf terug. En wat valt hier aan te doen? Mvg Nick |
#2
|
|||
|
|||
rammelen heeft zelden iets met de veren te maken, deze kunnen hooguit breken.
Schokdempers hoeven niet altijd uit hun eigen terug te komen, hang van het type af. Duw hem eens in de veren en kijk of ze nog werken, blijft hij lang na deinen zullen je schokdempers ook wel slecht zijn. Maar meestal zorgen schokdempers niet voor rammelen, zou eerder de achterasrubbers en overige rubbers controleren.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#3
|
|||
|
|||
Hoi nick,
misschien de uitlaat die ergens tegen aan zit te rammelen,'' probeer het geluid op te wekken en een ander te laten kijken'', gooi je uitlaat een keer heen en weer of laat hem idd een keer in en uit veren... dat soort dingen |
#4
|
|||
|
|||
het zijn wel degelijk mijn schokdemèers die rammelen want heb dit weekend de volledige veerpoot inclusief veer er vanondergehaald en het is net of ik de veerpoot niet deftig vast krijg, deze zit een beetje los. Kan ik dit aanspannen op een of andere manier? Zijn voorlopig nog de ori veren en ori schokdempers.
|
#5
|
||||
|
||||
Zijn de rubbers en ringen nog goed die ervoor zorgen dat de schokdempers goed vast zitten aan de kas?
Heb je de veren goed in de veerschotels (dit zijn rubbers) bovenin de kas gezet? Dit rubber is overigens gewoon los te halen en te positioneren (zit een aanslag op) voor je de veer eronder zet.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#6
|
|||
|
|||
heb de veer er op de juiste positie ingestoken, maan kan het zin dat als je de moer in je koffer lost dat de volledige veer los komt te zitten of mis ik een stuk?
|
#7
|
|||
|
|||
kan er anders eens iemand een foto posten van alle onderdelen van de achterste veerpoot, zodat ik kan zien of ik onderdelen tekort kom.
|
#8
|
||||
|
||||
Veer komt idd los te liggen als de moerin je kofferruimte niet goed genoeg vast zit.
Foto van de delen die je nodig hebt (alles origineel is omcirkeld) Beschhrijving volgorde op schroefdraad: grote ring (1), rond rubber(2), carosserie, rond rubber(3), metaal cupje (4) en borgmoer(5). De Bumpstop + stofkap moeten op de demperstang geschoven worden voor je de grote ring monteert (deze kan over de demperstang schuiven). Wat betreft de werking van je schokdempers: hoeven niet na te deinzen om kapot te zijn. Daarbij zullen ze meestal weinig van positie veranderen als je ze loslaat. Ga je er hard aan trekken moeten ze weerstand bieden. Let wel, dit is bij de originele oliedempers het geval. Gasdempers komen wel terug omhoog en zijn juist stug in beide richtingen.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#9
|
|||
|
|||
ok, merci denk dat ik het rond rubber (2) en grote ring (1) mis, er zit wel een grote rubber rond mijn veer.
iemand mss een idee waar ik deze goedkoop kan krijgen? |
#10
|
||||
|
||||
Sloperij. Rubber is misschien bij de dealer te krijgen, die ringen zijn dat helaas niet. En zijn ook niet altijd te vinden bij de ijzerboer. Is een vrij grote diameter.
Wellicht heeft hier iemand op het forum er nog liggen van een sloper. Polo 2 is het op dezelfde manier gemaakt. Verbreed je zoekgebied. Ringen rotten nog wel eens weg. 2 en 3 zijn hetzelfde, maar je hebt er wel 2 nodig per kant. Zou er alleen niet teveel meer mee rijden want je schokdemper zit dan gewoon los. Grote rubber op de veer ontbreekt inderdaad op de foto, die blijft vaak onder de auto bungelen(daarom niet op foto) Maar daar kan wel eens een deel van een oude afgebroken veer in zitten. Dus controleren kan geen kwaad.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#11
|
|||
|
|||
ja heb net 2 nieuwe veren gestoken en heb dan ook een deel van een afgebroken veer er moeten uithalen. toch bedankt voor de tips
|