Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 29-07-2013, 14:01
Dannyvw86's Avatar
Dannyvw86 Dannyvw86 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 136
Default tfsi op qpeng manegement

Is hier iemand die met een tfsi rijd met qpeng manegement in een mk1 of mk2???????
__________________
82er Golf mk1 G60 Project Car
83er Golf mk1 G60
89er Golf Rallye
81er Scirocco gti Autocross
Reply With Quote
  #2  
Old 30-07-2013, 20:11
Bluepower Bluepower is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 935
Default

denk in Nederland niet... kun je beter in Engeland vragen!
Er zijn er hier wel een paar die een TFSI in een mk1/mk2 hebben, maar ik denk dat de meesten de hele kabelboom hebben omgelegd en de meeste sensoren uit de ECU hebben laten schrijven!
Reply With Quote
  #3  
Old 30-07-2013, 20:14
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Bluepower
denk in Nederland niet... kun je beter in Engeland vragen!
Er zijn er hier wel een paar die een TFSI in een mk1/mk2 hebben, maar ik denk dat de meesten de hele kabelboom hebben omgelegd en de meeste sensoren uit de ECU hebben laten schrijven!



Klopt, wij bouwen ze altijd in met de originele ECU. Volgens mij zijn er nog geen goede aftermarket computers voor het aansturen van het FSI-systeem. KMS heeft dit al wel ontwikkeld voor een ander bedrijf, maar is zo kostbaar dat het niet loont om dit verkopen.
Reply With Quote
  #4  
Old 31-07-2013, 16:07
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 935
Default

Heb wel een paar gezien met een digifant ecu er op geknutselt.
Alleen is het dan in mijn beleving geen tfsi meer maar moderne motor met een oldscool motormanagment .
Bijkomend probleem hiervan is dan dat de nokkenas verstelling het niet meer doet en deze een eigen leven gaat leiden.
Zo`n motor loopt hierdoor dan echt als een natte krant
__________________
There`s no substitute for Turbo engines

Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Rallyegolf
Reply With Quote
  #5  
Old 01-08-2013, 08:57
Dannyvw86's Avatar
Dannyvw86 Dannyvw86 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 136
Default

Bedankt voor de info
__________________
82er Golf mk1 G60 Project Car
83er Golf mk1 G60
89er Golf Rallye
81er Scirocco gti Autocross
Reply With Quote
  #6  
Old 01-08-2013, 10:49
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Quote:
Originally Posted by Rallyegolf20vt
Heb wel een paar gezien met een digifant ecu er op geknutselt.
Alleen is het dan in mijn beleving geen tfsi meer maar moderne motor met een oldscool motormanagment .
Bijkomend probleem hiervan is dan dat de nokkenas verstelling het niet meer doet en deze een eigen leven gaat leiden.
Zo`n motor loopt hierdoor dan echt als een natte krant


In de basis zijn deze motoren erg goed.
Alleen wat is de meerwaarde van fsi?
Een goede programmeerbare computer met port injectie werkt ook.
En daarmee kan je ook de nokkenasverstelling aansturen.

Gr., Pim
Reply With Quote
  #7  
Old 01-08-2013, 11:34
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by Dub-Detail
In de basis zijn deze motoren erg goed.
Alleen wat is de meerwaarde van fsi?
Een goede programmeerbare computer met port injectie werkt ook.
En daarmee kan je ook de nokkenasverstelling aansturen.

Gr., Pim

FSI is gewoon directe injectie in de ontbrandingsruimte waardoor de brandstof niet neerslaat op de klep en inlaat. Door de vele hogere brandstofdruk verneveld de brandstof ook veel beter. Levert gewoon meer rendement.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #8  
Old 01-08-2013, 19:36
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Spierings
FSI is gewoon directe injectie in de ontbrandingsruimte waardoor de brandstof niet neerslaat op de klep en inlaat. Door de vele hogere brandstofdruk verneveld de brandstof ook veel beter. Levert gewoon meer rendement.


Het FSI is dus zodanig slecht dat ze er nu in de nieuwste generaties weer een rij extra (normale) injectoren bij hebben gezet.
Mengen doet het ook al niet beter over het hele toeren-berijk, maar juist alleen onderin de toeren en met het voordeel dat ze nu met een veel hogere compressie kunnen rijden.

Bij lage toeren/deellast is de auto wat zuiniger that's it.
In de praktijk geeft dit systeem alleen maar meer problemen tov van het oude systeem omdat er geen brandstof/koeling meer over de inlaatkleppen stroomt.
Het FSI geeft problemen omdat de inlaatkleppen erg vervuilen waardoor er dan problemen ontstaan.
In de laatste generatie motoren is dit gelukkig opgelost, maar alleen FSI is niet betrouwbaar gebleken.

Als oplossing zetten ze er vaak water/ethanol injectie bij voor het koelen en schoonhouden van de inlaatkleppen.

Omdat ik dealer ben van het KMS-Systeem heb ik al meerdere malen overlegt met hun hier over. Antwoord is dat het erg moeilijk is en te kostbaar om dit te ontwikkelen omdat het product dan te duur word. Dit FSI-Systeem is te vergelijken met het common rail en daar hebben zij al een stand allone computer voor ontwikkeld en is dus wel mogelijk. Probleem is dat dit in opdracht gedaan is voor een bedrijf waardoor ze deze niet voor eigen doeleinden mogen gebruiken en zal het nog wel even duren voor dat dit er zal komen.
Oplossing is door simpelweg de originele computer te gebruiken en is prima te doen. Zo werkt alles perfect en is genoeg mee te doen voor als er een grotere turbo op moet enz.

Last edited by DutchBuild : 01-08-2013 at 19:46.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum