#1
|
||||
|
||||
tfsi op qpeng manegement
Is hier iemand die met een tfsi rijd met qpeng manegement in een mk1 of mk2???????
__________________
82er Golf mk1 G60 Project Car 83er Golf mk1 G60 89er Golf Rallye 81er Scirocco gti Autocross |
#2
|
|||
|
|||
denk in Nederland niet... kun je beter in Engeland vragen!
Er zijn er hier wel een paar die een TFSI in een mk1/mk2 hebben, maar ik denk dat de meesten de hele kabelboom hebben omgelegd en de meeste sensoren uit de ECU hebben laten schrijven! |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Klopt, wij bouwen ze altijd in met de originele ECU. Volgens mij zijn er nog geen goede aftermarket computers voor het aansturen van het FSI-systeem. KMS heeft dit al wel ontwikkeld voor een ander bedrijf, maar is zo kostbaar dat het niet loont om dit verkopen. |
#4
|
||||
|
||||
Heb wel een paar gezien met een digifant ecu er op geknutselt.
Alleen is het dan in mijn beleving geen tfsi meer maar moderne motor met een oldscool motormanagment . Bijkomend probleem hiervan is dan dat de nokkenas verstelling het niet meer doet en deze een eigen leven gaat leiden. Zo`n motor loopt hierdoor dan echt als een natte krant
__________________
There`s no substitute for Turbo engines Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf |
#5
|
||||
|
||||
Bedankt voor de info
__________________
82er Golf mk1 G60 Project Car 83er Golf mk1 G60 89er Golf Rallye 81er Scirocco gti Autocross |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
In de basis zijn deze motoren erg goed. Alleen wat is de meerwaarde van fsi? Een goede programmeerbare computer met port injectie werkt ook. En daarmee kan je ook de nokkenasverstelling aansturen. Gr., Pim |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
FSI is gewoon directe injectie in de ontbrandingsruimte waardoor de brandstof niet neerslaat op de klep en inlaat. Door de vele hogere brandstofdruk verneveld de brandstof ook veel beter. Levert gewoon meer rendement.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Het FSI is dus zodanig slecht dat ze er nu in de nieuwste generaties weer een rij extra (normale) injectoren bij hebben gezet. Mengen doet het ook al niet beter over het hele toeren-berijk, maar juist alleen onderin de toeren en met het voordeel dat ze nu met een veel hogere compressie kunnen rijden. Bij lage toeren/deellast is de auto wat zuiniger that's it. In de praktijk geeft dit systeem alleen maar meer problemen tov van het oude systeem omdat er geen brandstof/koeling meer over de inlaatkleppen stroomt. Het FSI geeft problemen omdat de inlaatkleppen erg vervuilen waardoor er dan problemen ontstaan. In de laatste generatie motoren is dit gelukkig opgelost, maar alleen FSI is niet betrouwbaar gebleken. Als oplossing zetten ze er vaak water/ethanol injectie bij voor het koelen en schoonhouden van de inlaatkleppen. Omdat ik dealer ben van het KMS-Systeem heb ik al meerdere malen overlegt met hun hier over. Antwoord is dat het erg moeilijk is en te kostbaar om dit te ontwikkelen omdat het product dan te duur word. Dit FSI-Systeem is te vergelijken met het common rail en daar hebben zij al een stand allone computer voor ontwikkeld en is dus wel mogelijk. Probleem is dat dit in opdracht gedaan is voor een bedrijf waardoor ze deze niet voor eigen doeleinden mogen gebruiken en zal het nog wel even duren voor dat dit er zal komen. Oplossing is door simpelweg de originele computer te gebruiken en is prima te doen. Zo werkt alles perfect en is genoeg mee te doen voor als er een grotere turbo op moet enz. Last edited by DutchBuild : 01-08-2013 at 19:46. |