#1
|
|||
|
|||
Golf2 verlagen of niet, en Hoe ?
Hallo,
Ik zit al enige tijd in dubio, Verlagen met schroefset ? Verlagen met vaste verlaging ? (maar hoeveel dan) Verlagen (optisch) door een hogere band te gebruiken ? Ik heb nu nog de standaard hoogte, en daaronder 16" BBS lemans imi's met 165/45/16 getrokken bandjes. (ik zou bijv. kunnen kiezen voor 195/65/16) Diameter 165 tov 195 554.9mm 659.9mm daardoor wordt de wielkast meer gevuld en dus optisch mooier en toch comfort zie pic: alle tips welkom |
#2
|
||||
|
||||
Verlagen ? Ja.
Ik weet niet hoe jij er financieel voor staat maar als jou budget het toelaat had ik lekker voor een schroefset gekozen! En over die getrokken banden, ik zelf vind te getrokken banden niet mooi maar dat is ieder z'n eigen. |
#3
|
||||
|
||||
Banden zou ik dan eerder 195-40 gaan of 45, bij 65 worden ze superhoog :S
165-45 is 74mm hoog 195-40 is 78mm hoor, 195-45 is 87mm hoog. Verlagen sowieso doen En dan zou ik wel voor een schroefset gaan, die zijn tegenwoordig ook niet veel duurder meer dan veren. Voor 200 euro ofzo heb je al een splinternieuw schroefset (wel een low-budget ding natuurlijk, geen superspul)
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#4
|
||||
|
||||
hoe lager je gaat, hoe stugger de auto wordt. wegligging wordt strakker, het comfort steeds minder.
het staat wel erg netjes natuurlijk Wat je zelf wil!
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 20-06-2013 at 20:55. |
#5
|
||||
|
||||
Wie mooi wil zijn moet pijn lijden, wie laag wil zijn moet omrijden... (en ook pijn lijden door die stugge vering )
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#6
|
||||
|
||||
wil je laag en redelijk comfort behouden kom je aan de duurdere schroefsetjes.
Maar dat is aan jezelf wat fijn is.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#7
|
|||
|
|||
Ja mannen,
jullie hebben gelijk, ik wist het eigenlijk wel, verlagen is het mooist. Ik had op mijn vorige golf en v-maxx setje zitten, maar zo verrekkte hard ! Die tripppleS , 200euri , iemand ervaring mee als ik de een 5tal cm's omlaag zet ? |
#8
|
||||
|
||||
die is wel soft geloof ik, een maatje heeft die en dat viel me reuze mee.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Triple-S heb je op Cargoods.nl voor 189euro excl. verzendingskosten, maar als je ze door een garagist wilt laten zetten ben je veel meer kwijt, tenzij je een handige harry bent.. ziet er mooi uit trouwens |
#10
|
||||
|
||||
Schroefset eronder zetten is niet bepaald moeilijk toch
Ik weet dat die setjes van tectuning (via hottuning) ook best wel goed rijden, nog gewoon comfortabel vind ik zelf. Ik heb zelf wel een duurdere set die in hardheid verstelbaar is, maar die staat op z'n allerhardst
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Ik zou het risico niet nemen als ik ooit een schroefset onder de GTD ga doen , heb niet alle materiaal liggen om ze te monteren .. EN het moet een setje zijn die zonder problemen door de apk keuring gaat. want in belgie gelden andere regels, wij moeten een GOCA attest hebben en een garagist-bewijs Lowbudget setjes stuiteren en zijn hard, logisch als je er ook mee heel laag mee rij. Een vriendin heeft zo een lowbudget setje onder haar VW Beetle, stuitert gelijk een gek op de baan, maar wel vet die look |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
LIKE Heel herkenbaar
__________________
Je moet niet dronken dat ik denken ben. VW Golf MK2 1.8 RP 1989. |
#13
|
|||
|
|||
Ik rij al jaren op goedkope schroefsetjes, maar ik ben er nu ook gewoon klaar mee. Stuiterd als een malle. Als ik jou was zou ik voor een vaste set gaan 60/40 verlaging, en dan niet een al te goedkoop setje. Staat netjes, en toch comfort.
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#14
|
||||
|
||||
Het stugge vind ik niet zo erg bij die goedkope setjes, alleen de demping is vaak zo slecht dat je echt van de weg af stuitert als er een hobbel in een bocht zit
Mijn auto is ook heel erg stug, maar die blijft wel goed contact met de weghouden Ook op het circuit ben ik goed te spreken over mijn setje.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#15
|
|||
|
|||
Het is inderdaad net wat je belangrijk vind. Het grote voordeel van een schoefset is dat je hoogte altijd goed af te stellen is in combinatie met je wielen. Bij vaste verlaging is dit een gok die je neemt.
Mijn volgende auto wordt iniedergeval niet meer verlaagd door een schroefset
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
hier hetzelfde. had een TA technix gekocht, maar vond ik echt niet fijn rijden. nu een koni 60/40 verlaging en wat een verademing! |
#17
|
|||
|
|||
gewoon een schroefsetje halen bij sjaaks auto service kost 200 en rij perfect met nog redelijk comfort
|
#18
|
|||
|
|||
Iemand een fotootje van een vaste verlaging, 60/40 of 60/60 of 40/40 in combinatie met 16" velgen?
|
#19
|
||||
|
||||
haha, over een weekje of 2 :P
ben nog bezig met de wielen netjes te maken. |
#20
|
|||
|
|||
Je moet sowieso achter minder verlaging pakken als voor, anders hangt hij op zijn kont. ( zoals alle originele golfjes 2 ).
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |