Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 18-06-2013, 20:58
rastabus rastabus is offline
Forum Newbee

Default elektrisch raam rechts achter....

Hallo,

Ik heb een probleem met onze golf variant '97, het elektrische raam rechts achter doet het niet meer, niet meer omhoog of omlaag.
Nu heb ik pas een keer de ruimte voor de speaker open gehad en eens rond gevoeld of er kabels liggen om een speaker aan te sluiten. misschien heb ik toen iets losgetrokken of zo?
Verder heb ik het kachelmechanisme vervangen waarbij dus de 2 schakelaars voor de achterruiten ook van hun plek zijn geweest.
Ik weet dus niet waar ik de fout in ben gegaan. van tevoren werkte het raam nog gewoon, ik hoor het motortje ook niet dus weet niet wat er mis is.
heeft er iemand tips hoe ik het weer aan de gang kan krijgen?? of hoe ik kan achterhalen wat er aan de hand is?
Reply With Quote
Old 19-06-2013, 12:01
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>

Waarschijnlijk komt er geen spanning op de motortjes. Dus dat wordt nog even zoeken.

Ik zou anders eerst beginnen met je deurpaneel eraf halen, zodat je daarachter alles kunt controleren. En dan misschien ook eens de schakelaars die van hun plek zijn geweest, misschien is daar iets los gekomen?

Blijft toch altijd zoeken zo'n elektrisch probleem..
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
Old 19-06-2013, 12:07
Rene328i's Avatar
Rene328i Rene328i is offline
Forum Regular

Blijft een kwestie van meten, maar kijk niet raar op als je mechanisme of motor kapot is. Het blijft een zwak punt.
Reply With Quote
Old 19-06-2013, 12:22
vento tdi vento tdi is offline
Forum junkie

stap 1 tevens de makkelijkste bekabeling tussen deur en b stijl controleren.
Willen nog wel eens wat draden hard worden en breken..
Reply With Quote
Old 19-06-2013, 14:22
Forum Newbee

ik heb de rubber doorvoer tussen de deur en de stijl eens losgemaakt en hierin gekeken, de bedrading lijkt hier nog in orde te zijn.
We vielen er een paar stukjes van de grijze plastic doorvoer die in de b-stijl zit uit, deze lijkt beschadigd doordat er ooit iets tussen heeft gezeten of zo? Het zou dus kunnen dat de bedrading achter deze grijze doorvoer beschadigd is, maar hoe kan ik hier achter komen? als ik binnen in de auto de dorpel losmaak en de zwarte plastic kap die tegen de b-stijl zit, kan ik er dan bij? of is hier op een andere manier achter te komen?
Reply With Quote
Old 19-06-2013, 16:12
Forum Newbee

ben er uit, ik heb de stekker los gehad tussen de deur en de b-stijl.
Hier werd ik niet vrolijk van, er zit een gat in de stekker en in de plug waar de stekker in zit....
Hoe hij het toch nog even heeft kunnen doen is mij een raadsel, misschien nog net contact gemaakt.

Is het mogelijk om de stekker en de plug die in de b-stijl zit te vervangen? en kan ik de kleine stekkertjes over prikken in een nieuwe stekker of moet ik heel de bedrading gaan vervangen?

in ieder geval allemaal alvast bedankt voor het meedenken!
Reply With Quote
Old 20-06-2013, 08:59
Romulus Romulus is offline
Forum Regular

Normaal gesproken kun je dit soort onderdelen als "Reparaturleitung" los bestellen. De losse contacten kun je uit de oude stekker uitpinnen en in een nieuwe steken. Kijk bijvoorbeeld eens op http://www.vwgolf-info.nl/elektrische_schemas/index.php, misschien helpt dat je op weg.
Reply With Quote
Old 20-06-2013, 17:29
Forum Newbee

ik heb op de sloop 2 stekkers gehaald, 1 reserve , het losmaken ging een stuk makkelijker dan ik had verwacht gelukkig!
Weet iemand hoe ik de kleine connectors en het koppelstukje van de luchtslang los maak? ik denk dat dit met een soort weerhaakjes/palletjes vast zit, maar vanuit welke kant moet ik deze losdrukken?

alvast bedankt!
Reply With Quote
Old 21-06-2013, 19:36
Forum Newbee

ik heb de luchtslangetjes los, deze palletjes waren eenvoudig opzij te drukken.
Alleen de weerhaakjes van de stekkertjes kan ik niet bij.

ik heb al vanalles geprobeerd maar ik denk dat ik hier toch een echte stekkertrekker voor nodig heb...
Is er iemand in omgeving Weert/Roermond die stekkertrekkers heeft en welke ik even zou mogen lenen??
Reply With Quote
Reply

Posting Rules